2024-07-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja
Säkert
Som ”tur” är handlar det om mindre belopp med föräldraförsäkring.
LSS ja dra flera personer 24 timmar om de säger ”behöver hjälp dygnet runt” vilket många av dessa svindlare blivit miljonärer av

Det är fullkomligt obegripligt hur man kan fuska med assistans för jag vet av erfarenhet vilket helvete det är att ansöka och göra FK glad och vettiga att ha att göra med. Som om ett medfött svårt handikapp plötsligt skulle försvinna av sig själv?
Jag fattar det bara inte hur de lyckas, de drar in minsta lilla om man råkar skriva en halvdag/timme fel.
Citera
2024-07-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CUE113
Det är fullkomligt obegripligt hur man kan fuska med assistans för jag vet av erfarenhet vilket helvete det är att ansöka och göra FK glad och vettiga att ha att göra med. Som om ett medfött svårt handikapp plötsligt skulle försvinna av sig själv?
Jag fattar det bara inte hur de lyckas, de drar in minsta lilla om man råkar skriva en halvdag/timme fel.
Ja
Jag undrar med
Försöker alltid hitta nån svag länk
Tyvärr tror jag folk födda i Sverige diskrimineras i detta
Fruktansvärt
Citera
2024-07-04, 23:42
Medlem
Ett enkelt sätt att bli av med assistansbedrägerier är att återföra verksamheten till kommunerna igen. Det vill säga; inga privata assistansbolag. Då försvinner allt sådant här.

Bengt Westerberg... vad den jubelidioten ställt till med mycket elände. Tvi!
Citera
2024-07-04, 23:52
Avstängd
Tanachs avatar
Domslut?
Citera
2024-07-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Ett enkelt sätt att bli av med assistansbedrägerier är att återföra verksamheten till kommunerna igen. Det vill säga; inga privata assistansbolag. Då försvinner allt sådant här.

Bengt Westerberg... vad den jubelidioten ställt till med mycket elände. Tvi!

Har du eller någon du känner assistans? Det har jag och man får tycka vad man vill om Bengt Westerberg eller om hans politiska åsikter, men det han gjort för funktionsnedsatta och deras möjligheter att få delta i samhället är långt bättre än hur det var innan LSS kom. Kommunal assistans har varit fullkomligt kaos, kanske det är bättre nu men det finns ingen garanti för en vettig assistans bara för att kommunen har det.
Citera
2024-07-05, 14:00
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Tyvärr alldeles för många som lurar kommuner på detta sättet.
Jag upprepar vad jag sagt tidigare.

Kommuner och kommunal verksamhet måste avskaffas eftersom de är alltför godtrogna och lättlurade och ibland korrumperade. I privat regi blir det annat ljud i skällan. Detta hade aldrig inträffat om en vinstdrivande verksamhet stod för uppdraget och kontrollen.
Citera
2024-07-05, 14:23
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Skitstraff. Och hur går det med utvisning?

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Måste bli utvisning!
Förmodligen sv medborgare men vet aldrig? Huset i Sigtuna kan iaf säljas

Citat:
Ursprungligen postat av Hemseman
Hoppas det är skaplig ränta på återbetalningen också.
Om man är lite händig kan man säkert åtgärda "problemet" genom diverse metoder, som en liten hjälp på traven, en liten "händelse" kanske kan hjälpa till att få vissa att rätta sig in i ledet...och förstå att beteendet inte är ok...
Citera
2024-07-05, 14:29
Medlem
Citat:
Har du eller någon du känner assistans? Det har jag och man får tycka vad man vill om Bengt Westerberg eller om hans politiska åsikter, men det han gjort för funktionsnedsatta och deras möjligheter att få delta i samhället är långt bättre än hur det var innan LSS kom. Kommunal assistans har varit fullkomligt kaos, kanske det är bättre nu men det finns ingen garanti för en vettig assistans bara för att kommunen har det.
Ja, men kostnaderna har ju skenat bortom all kontroll, från 2 miljarder i början på 2000 till typ 30 idag. Och åklagare bedömer att minst hälften är fusk. Sverige har inte råd.
Citera
2024-07-05, 18:18
Avstängd
Dom lurade dessutom Uppsala kommun på minst lika mycket så det är inget misstag.
Uppsala kommun har inte polisanmält av outgrundliga anledningar.
Fängelse, utvisning eller förresten. Helst utvisning direkt och sen fängelse på vatten och bröd vid eventuell återkomst. Hur fan kan vi ha importerat såna parasiter?
Citera
2024-07-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Dom lurade dessutom Uppsala kommun på minst lika mycket så det är inget misstag.
Uppsala kommun har inte polisanmält av outgrundliga anledningar.
Fängelse, utvisning eller förresten. Helst utvisning direkt och sen fängelse på vatten och bröd vid eventuell återkomst. Hur fan kan vi ha importerat såna parasiter?

Vänta här, har samma personer lurat Uppsala kommun på liknande summor utan att Uppsala kommun har polisanmält det?! Det låter ju helt jävla absurt i så fall!
Citera
2024-07-05, 20:42
Medlem
Citat:

Jag är gammal nog att känna till problemen med offentliga monopol, men privata aktörer på en vild marknad gör inget bättre!
Citera
2024-07-05, 22:30
Medlem
Vem
Behöver hjälp 24 timmar????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in