2024-07-05, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Såg i tråden att huset såldes i Mars och pappan också letade boende i Malmö..

Ja 100% var väl att ta i. Du behöver inte förklara. Jag har koll vad gemensam, ensklid vårdnad etc är..
Stackars de som köpt huset. Vem vill bo där nu.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Om man separerar och ena partnern flyttar 8 mil bort måste ju barnen bo permanent hos den ena för skolans skull. Långt för ett barn att bo 8 mil skolväg. Nu verkar det ju som pappan också skulle flytta kanske närmare där mamman flyttat till? Såg på hennes fb att hon skulle på dejt i våras. Så hon var nog på jakt efter ny partner. Mannen hade nog inte kommit så långt o kanske inte var den som ville flytta isär. Jobbigt att måste sälja hus o gå vidare alla klarar inte det så bra. Något att tänka på när man väljer att skaffa barn tillsammans hur man ska göra vid separation. Inte bra att ena partnern tar barnen på heltid o den andre blir utan.
Citera
Medlem
BanarneWeises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var det detta som gjorde det ?
Nytt jobb, flytt till Limhamn och efter sommaren kommer barnen att bo hos mig på fulltid

Varför skriver man ut sådana saker online? Ropar narcissist. Och offentlig hån/kränkning mot pappan.
Det försvarar inte mord. Men kvinnor måste börja ta ansvar för hur det uppför sig och behandlar män.
Senast redigerad av BanarneWeise 2024-07-05 kl. 12:51.
Citera
2024-07-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullis
Det var nog ingen av dom som drog någon vinstlott, dom köpte huset för 3 050 000 och sålde det två år senare för 2 725 000.

Jesus, vilket överpris i lilla ”knullarp” ja riktig incest by.alltid varit. Händer så mycket skit där. Dom kanske bråkade om förlusten? Vem som skulle ta den.. vem vet… inte så längesedan det hände något liknqnde där med han som äger skroten i tollarp. Vilken byhåla, och då har jag ändå vänner som bor där ca 200m ifrån.
Citera
2024-07-05, 12:51
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaSemlan
Vart ser du att hon fått 100% vårdnad?
Det är STOR skillnad på att ha 100% vårdnad och ha barnen boende hos sig på heltid.
Jag har mina barn boende hos mig på heltid, och sen har de umgänge varannan helg med sin pappa, samt vid lov. Fast vi har ändå lika mycket vårdnad om våran barn. Anledningen till det? Jag flyttade längre iväg och vi utgick hela tiden ifrån barnens bästa, och valde skolan dit jag flyttade. Hade pappan bott närmare mina barn hade vi antagligen haft varannan vecka, och ändå, hela tiden har vi gemensam vårdnad.

Helt rätt och man kan också bli av med umgänget om sina barn men fortfarande ha kvar vårdnad om dem.
Det är extremt viktigt att hålla isär alla delarna.

Detta är saxat från den dom jag och mitt ex fick efter en vårdnadstvist.(jag har tagit bort alla namnen.).

Vi har tre gemensamma barn. Där jag yrkade på endam vårdnad och inget umgänge för pappan.

Enligt min advokat är dock detta en extremt ovanlig dom där han nekas umgänge men får behålla vårdnaden om två av tre barn. Jag vill bara påvisa att domar kan se väldigt olika ut och att bara för att mamman sagt att hon ska ha barnen på heltid behöver det inte betyda att pappan inte får träffa barnen. Det handlar om de juridiska termerna om vad som anses vara att ha barnen på heltid. Precis som du säger.

_____________________ DOMSLUT Mål nr
1. Vårdnaden om parternas gemensamma barn T, ska anförtros H ensam.
2. Parternas gemensamma vårdnad om O och L, ska bestå.
3. O och L ska ha sitt stadigvarande boende hos H.
4. X yrkanden om umgängesrätt avseende O och L ogillas.
Citera
2024-07-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
När kvinnor kränker sin man, kan det utlösa psykos hos mannen. Det är inget fel på mannen, utan han reagerar naturligt på hennes kränkning.

I en av kvinnan utlöst psykos hos mannen så kan han göra precis vilka tokigheter som helst!

En man som drabbats av psykos vill naturligtvis inte döda någon, särskilt inte sina barn, men i sjukdomstillståndet oftast orsakat av kvinnan och mamman till barnen, så är han inte medveten om vad han gör.

Så vill samhället få ned mängden män som drabbas av denna psykos, så straffa kvinnor som är orsaken. Men samhället idag fjäskar enbart för kvinnor, och uppmuntrar kvinnor att skada män psykologisk, vilket ibland drabbar barnen.

Så du skyller detta vidriga brott på kvinnan? Är du helt felnavlad?
Citera
2024-07-05, 12:53
Medlem
Enligt Sydsvenskan (Skånes största tidning) så är det en man och ett barn som påträffats avlidna.
Citera
2024-07-05, 12:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Mag*us Li*dstedt, 53 år, ensamboende (åtminstone inga barn över 15 på adressen, möjligen yngre). Flyttade dit för ett år sedan. Skilsmässa? VD för ett bolag registrerat i Malmö som inte tjänar några pengar. Bolaget står även skrivet på en 45-årig kvinna med samma efternamn som bor i Malmö. Exfrun? Kvinnan verkar enligt Facebook ha två barn, en pojke och en flicka. Flickan fyllde åtta år den elfte juni.

Kollade på hans Facebookaktivitet nu. Typisk Svensson, låg intelligens, inga intellektuella intressen, inget samhällsengagemang... Detta meme han lagt ut skär ju lite i hjärtat nu: https://scontent.farn2-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/448793685_862554645915381_3867161977060537700_n.jp g?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=E4LSVr5sfnYQ7kNvgGT4t7n&_ nc_ht=scontent.farn2-2.fna&oh=00_AYA_pVSJMvujDsgUJs-qN2tHMRmSvwF8JFVaN41UBTuwCQ&oe=668D979B
Citera
2024-07-05, 12:54
Medlem
rubbergirls avatar
Mannen som är folkbokförd på adressen är oxå ensam på lagfarten så ägarbyte verkar ej gått igenom ännu.
Citera
2024-07-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Du hade alltså inga argument att bemöta sanningen jag skrev, utan bara patetiska manshatande försök till skambeläggande för du inser jag har rätt?

Du skrev ingen som helst sanning. Du skrev ett inlägg taget ur en incels synvinkel som beskyller kvinnor för precis allt.
Citera
2024-07-05, 12:55
Medlem
Finns där bilder på exfrun och barnen?
Citera
2024-07-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Så du skyller detta vidriga brott på kvinnan? Är du helt felnavlad?
Förmodlingen inte svensk , antyder ju ett ursprung och IQ från lite mer avlägsna breddgrader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in