2024-07-05, 11:08
Medlem
FineAcrylics avatar
Har tyvärr råkat läsa min särbos gamla messengerchattar och funnit att han messar och ringer med ett gammalt ex på ett sätt som får mig att misstänka att han fortf har känslor för henne. Jag kan hans pin kod och gick in på hans gamla mobil.
Nu när han har en ny mobil (och ju flyttat över simkortet till den) uppdateras chatthistoriken även i den gamla?
Det jag kunde se var fram till typ för en månad sen.

Jag skulle helst vilja få real time tillgång till all aktivitet på hans mobil. Kunna läsa hans sms se tfnhistorik, höra röstsamtal, komma åt hans foton, se läsa vad han gör på sociala medier, ev dejtingappar, gps osv. Allting alltså!

Finns det nån spyware som man kan installera på hans mobil utan att man har fysisk tillgång till den? Och som absolut inte kan upptäckas?

Jag behöver veta hur allvarligt det är med den här kvinnan och om han också är på dejtingsidor.
Som ni förstår vill jag ha på fötter innan jag bestämmer mig för om jag ska avsluta eller inte. Man kan ju ha missuppfattat tonläget i hans mess...

/newbiestalker
Citera
2024-07-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det du pratar om är olagligt bara så du vet. Bättre att göra slut med honom, att vara tillsammans med någon man inte litar på och ständigt vara misstänksam är ett rent helvete.
Vadå olagligt, regeringar och företag samlar data och spionerar på allt och alla i bulk via exempelvis mobiler. Så det här är inget konstigt och privatliv är ingen rättighet, i en värld med fullt pågående climate change och andra hot. Har han rent mjöl i påsen så har han inget att dölja.
Citera
2024-07-05, 13:08
Medlem
det går alldeles ypperligt.

mjukvaran heter pegasus det kostar 650 000 USD för licensen sen en installationskostnad på 500 000 USD.

grejerna är utvecklade av Israeli cyber-intelligence firman NSO Group.

bara att lägga upp stålarna och knock yourself out.
Senast redigerad av tudor.jansson 2024-07-05 kl. 13:14. Anledning: felstavning
Citera
2024-07-05, 13:31
Avslutad
Googlade 5 sekunder.

Här är en lista. Har du försökt göra lite själv?

Har ingen personlig erfarenhet nej och kan inte säga om dessa är bra eller dåliga.

Du kan även kolla efter "parent control" appar till hispiga föräldrar som vill se allt deras avkommor gör.

https://www.techopedia.com/spy/best-free-spy-app

mspy rekommenderar dem.

https://mspy.net

Ser dock att du behöver då hans icloud login och tillgång till telefonen.

Alltså, gemene man kommer nog inte åt grejer som kan installeras på fjärr du måste förstå detta.

Citat:
No installation is required for iOS. You need to provide iCloud account credentials of the target device. Once you input the iCloud credentials in your Control Panel, mSpy™ will link the target iOS device with your personal mSpy™ account and start the synchronization. Physical access to the iPhone may be required in case 2-step authentication is enabled.

Denna var coolt med visste jag inte fanns du kan tracka nån med telefonnumer endast.
Dem skickar då sms, antar det måste tas emot eller öppnas kanske för att funka.
Men trackar då bara location inget annat.
https://scannero.io
Senast redigerad av dismisswall 2024-07-05 kl. 13:38.
Citera
2024-07-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Myndigheter får inte heller spionera hur de vill. De måste redovisa hur de agerar och varför
Missbrukar myndigheter sitt förtroende. Så bryter även de mot regler och lagar
Finns en och annan polis som har förlorat jobbet. Ofta pga av spionage på släktingar mm.
Företag samlar ofta bara in statistik. Tex hur ofta du besöker deras hemsida
Men företag vet oftast inte vem besökaren är
Sen finns det också oseriösa företag. Precis som oseriösa människor.
Oja det sköts toppenbra, befogenheter utökas aldrig heller. Informationen är omutbar och oåtkomlig för alla, för vår trygghet.

Jag tycker ts får spionera hur mkt hon vill så länge hon redovisar för oss hur hon gör. Det bevisar per definition, via redovisning att ts också har rent mjöl i påsen och då är det lugnt
Senast redigerad av UpTop 2024-07-05 kl. 15:14.
Citera
2024-07-05, 22:42
Medlem
Är inte de lättaste bara att gå igenom hela hans telefon när han sover? För ni ses väl och sover väl tillsammans?

Alternativt, Så finns det ett flertal appar för föräldrar för att hålla koll på deras kids. Minns inte vad dom heter men googla. Finns GPS, avlyssning, allt möjligt. 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in