2024-07-05, 00:01
Medlem
Var är alla som skrattade åt smushkush i våras när han sa btc skulle ner mot 50k eller mer?

Själv tror jag att folk har varit för ivriga och trott att vi ska nå 100k redan i sommar.

100k kan ske till vintern men jag tror även att vi kan få en flera månader lång torka kring 45-56k.

Skulle va jävligt härligt om det krashade rejält och vi fick priser på 25k influera månader.
Citera
2024-07-05, 07:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Justin Sun har ju erbjudit sig att köpa tyskarnas påse. Bara där finns ju köpkraft på lika lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ser där, ja! 40k bitcoin hade lätt kunnat säljas på auktion och gett betydligt mer pengar till tyska statskassan.

Tyvärr tar tyska staten inte betalt i FDUSD eller TUSD, utan i riktiga pengar.

Vem säger att ”tyska staten” inte säljer på auktion eller OTC? Försöker ni desperat leta efter anledningar till att priset rasar?
Citera
2024-07-05, 07:18
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
@Leaston, vad är det vi ser just nu?

Ge oss lite lugnande ord.
Citera
2024-07-05, 07:22
Avslutad
Behovet är nog för litet ingen köper varor med bitcoin därför behöver de inte lager med bitcoin och nu dumper de ut det
Citera
2024-07-05, 07:35
Medlem
Någon köpte 40k btc för en vecka sedan

16ArP3SPFJwq6X5fTZRLu2UcEAn1dXVqdF
7d:+44527 BTC / 30d:+44527 BTC
Balance:44,527 BTC ($2,413,132,986) Ins:1 Outs:0
Citera
2024-07-05, 08:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
@Leaston, vad är det vi ser just nu?

Ge oss lite lugnande ord.
Tyskarnas 40k försäljning är iaf inte längre en nyhet...

Efter att kollat lite snabbt har jag inte hittat någon fundamental anledning till dumpen, så utav den anledningen har inget förändras och jag tror fortfarande på över 100k under året.

Men TA mässigt ser det lite sämre ut nu 60k botten bröts. Plötsligt blir det en hel del motstånd som behöver slås ut innan man kan titta på grafen och med säkerhet säga att vi fortfarande är i en bulltrend.
De som säger att vi inlett en beartrend är svåra att överbevisa just nu.
På kort sikt skall BTC uppåt för priset är väldigt översålt och RSI behöver återställas. Men om det betyder en snabb studs upp och återta 60k (vilket vore otroligt bullish) eller om det är ett par veckor runt 56k återstår ju att se.
Hur vi stänger dagen och veckan är viktigt nu. Bullsen vill se en hammer-candle
Oroväckande är att vi inte haft någon snabb studs ännu. Den kanske vill ner till 52k först?

Men jag köper inte in på bearsnacket riktigt ännu utan hoppas att se detta som slutfasen på en beartrap innan vi skall fortsatt uppåt. Så länge det fundamentala fortsätter att vara bullish så ser jag ingen anledning till något annat.
Köpte in mig igår, och skall skrapa ihop det sista för månaden och göra nytt köp under dagen.
Senast redigerad av Leaston 2024-07-05 kl. 08:23.
Citera
2024-07-05, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tyskarnas 40k försäljning är iaf inte längre en nyhet...

Efter att kollat lite snabbt har jag inte hittat någon fundamental anledning till dumpen, så utav den anledningen har inget förändras och jag tror fortfarande på över 100k under året.

Men TA mässigt ser det lite sämre ut nu 60k botten bröts. Plötsligt blir det en hel del motstånd som behöver slås ut innan man kan titta på grafen och med säkerhet säga att vi fortfarande är i en bulltrend.
De som säger att vi inlett en beartrend är svåra att överbevisa just nu.
På kort sikt skall BTC uppåt för priset är väldigt översålt och RSI behöver återställas. Men om det betyder en snabb studs upp och återta 60k (vilket vore otroligt bullish) eller om det är ett par veckor runt 56k återstår ju att se.
Hur vi stänger dagen och veckan är viktigt nu. Bullsen vill se en hammer-candle
Oroväckande är att vi inte haft någon snabb studs ännu. Den kanske vill ner till 52k först?

Men jag köper inte in på bearsnacket riktigt ännu utan hoppas att se detta som slutfasen på en beartrap innan vi skall fortsatt uppåt. Så länge det fundamentala fortsätter att vara bullish så ser jag ingen anledning till något annat.
Köpte in mig igår, och skall skrapa ihop det sista för månaden och göra nytt köp under dagen.

Vad är fundamentalt bull isåfall är det halveringen
Citera
2024-07-05, 08:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Det som ibland tas upp här: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering

Men i kort så är det ETF:erna, mining industrin och politikers allt större acceptans för Bitcoin som den tillgång den är. Halveringen har jag inte gett så mycket för egentligen då den blir allt mindre signifikativ för varje gång.
Citera
2024-07-05, 10:27
Medlem
Så om jag har förstått de mer religiösa Bitcoin-analytikerna rätt så har den okonfiskerbara och inflationssäkra kryptovalutan Bitcoin tappat tillbaka till tiden innan inflationen tog fart på grund av att Tyska staten säljer Bitcoin de har konfiskerat ... ?

Makes all the sense in the world och skapar ingen kognitiv dissonans allt.

Edit: och detta efter både de efterlängtade ETFerna OCH halveringen.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2024-07-05 kl. 10:29.
Citera
2024-07-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Så om jag har förstått de mer religiösa Bitcoin-analytikerna rätt så har den okonfiskerbara och inflationssäkra kryptovalutan Bitcoin tappat tillbaka till tiden innan inflationen tog fart på grund av att Tyska staten säljer Bitcoin de har konfiskerat ... ?

Makes all the sense in the world och skapar ingen kognitiv dissonans allt.

Edit: och detta efter både de efterlängtade ETFerna OCH halveringen.

Vet du verkligen inte vad inflation är, eller leker du kebab med pommes-leken?
Citera
2024-07-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Inget har förändrats i grunden. Det finns fortfarande bara en begränsad mängd bitcoin och en obegränsad mängd fiat.

Effekten blir ett onaturligt lågt pris en tid. Några kommer att få köpa bitcoin billigare än vad som hade varit möjligt på en organisk marknad i vilken mer eller mindre rationella aktörer försöker göra så bra affärer som möjligt. En eller två stora aktörer som inte agerar ekonomiskt rationellt, utan som förvaltar andras tillgångar och agerar som man ska göra om man vill få ner marknadspriset och sälja tillgångarna billigt, har nu trätt in på scenen.
Citera
2024-07-05, 11:18
Medlem

Bitcoin Slumps Below $54K as Mt. Gox Moves $2.6B in BTC

Kan ju ha något med nedgången att göra. (eller också kanske vi har någon typ av missformad axel-huvud-och-fot-formation med kaffe-kopps-handtag i grafen...)
Senast redigerad av ManManne 2024-07-05 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in