Citat:
Ursprungligen postat av
Chili-cheese19kr
@Leaston, vad är det vi ser just nu?
Ge oss lite lugnande ord.
Tyskarnas 40k försäljning är iaf inte längre en nyhet...
Efter att kollat lite snabbt har jag inte hittat någon fundamental anledning till dumpen, så utav den anledningen har inget förändras och jag tror fortfarande på över 100k under året.
Men TA mässigt ser det lite sämre ut nu 60k botten bröts. Plötsligt blir det en hel del motstånd som behöver slås ut innan man kan titta på grafen och med säkerhet säga att vi fortfarande är i en bulltrend.
De som säger att vi inlett en beartrend är svåra att överbevisa just nu.
På kort sikt skall BTC uppåt för priset är väldigt översålt och RSI behöver återställas. Men om det betyder en snabb studs upp och återta 60k (vilket vore otroligt bullish) eller om det är ett par veckor runt 56k återstår ju att se.
Hur vi stänger dagen och veckan är viktigt nu. Bullsen vill se en
hammer-candle
Oroväckande är att vi inte haft någon snabb studs ännu. Den kanske vill ner till 52k först?
Men jag köper inte in på bearsnacket riktigt ännu utan hoppas att se detta som slutfasen på en beartrap innan vi skall fortsatt uppåt. Så länge det fundamentala fortsätter att vara bullish så ser jag ingen anledning till något annat.
Köpte in mig igår, och skall skrapa ihop det sista för månaden och göra nytt köp under dagen.