Citat:
Ursprungligen postat av
Badgurl
Ditt inlägg var som att läsa om mig själv, hehe. Vi är ungefär i samma ålder, nästan samma längd, nästan samma startvikt. Jag började dock i måndags så är väldigt ny i detta.
Jag är också vegetarian och har svårt med proteinintaget. Reggar i lifesum och kommer upp i lite mer än 100 g protein men det är svårt när man ska hålla nere på kalorierna. Gör ofta en shake på proteinpulver, kvarg och bär till lunch eller mellis. Den ger lite mer än 40 g protein.
Åh, jag hade missat inlägget där du presenterade dig. Vad kul! Hoppas du kommer må bra på Wegovy och vi kan följas åt på resan neråt kilona. Jag tog ju första sprutan 14 juni så känner mig väldigt ny fortfarande också.
Bra tips om shake iaf! Jag har lite svårt för kvarg och keso i sin rena form, men ska absolut testa det i en shake.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Jag sitter i samma båt också.
Äter egentligen helt växtbaserat men blir en del mejeriprodukter nu som kvarg och proteinshakes för att få i mig nog. Styrketränar även 3-4 ggr i veckan. Kommer upp i 80-100g protein per dag, trots att vissa rekomenderar att äta mer så tror jag att jag tappar mer muskler av att gå ner snabbt och äta mer protein snarare än att gå ner i vikt långsamt (0,3-0,5kg/veckan) med denna proteinmängd
Det låter som sunda tankar. I mitt fall så har jag ju gått ner ganska fort hittills (ev. lite för fort), så jag blir lite extra nojig att det är musklerna som rinner av mig. Till skillnad från er så styrketränar jag inte heller (slutade i samband med pandemin och hittade sen inte tillbaka..). Men samtidigt som jag skriver detta så inser jag ju att hey, det är ju antagligen precis det jag behöver? Puh. Imorrn är det jag som kollar upp gymkort.