2024-07-04, 21:23
Medlem
DrDoaks avatar
https://www.linkedin.com/posts/linda-backstr%C3%B6m-7b35a3167_finns-nog-inget-som-provocerar-mig-mer-2024-activity-7213859672011776 002-hogb/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

I en "godhetsknarkarpost" skriver Linda Backström på ICA i Malmö att folk som inte gillar tiggare bör sluta handla hos ICA eftersom hon tycker att tiggarna ska få vara kvar. Hon reagerar på att någon (om det nu inte är en bluffgodhetspost) har skrivit till henne och klagat på zigenska tiggare.

Citat:
Hos mig och mina medarbetare på Ica Maxi Malmö är alla välkomna oavsett ursprung, sexuellläggning eller ekonomisk status!

Kan man inte acceptera detta, ja jag är ledsen då får du stå för dina ord och handla någon annanstans.
Inte med ett enda ord kommenteras det faktum att det är ett organiserat tiggeri, att folk uppfattar tiggarna som störiga med mera.

Kommer folk i Malmö att börja bojkotta ICA nu om de en gång för alla inser att ICA stödjer tiggeriet?

En annan grej jag undrar är om ICA håller på och slåss om någon offentlig upphandling just nu. I så fall kan det ju förklara varför man väljer ett språkbruk som är anpassat efter Malmös politiska styre.
Citera
2024-07-04, 21:32
Medlem
kalkryggars avatar
Nu har jag bara läst det du har skrivit. Men stämmer det så var det ett korkat sätt att uttrycka sig på. Något som de andra i ledningen reagerar på om de är värda sina positioner.

Hon ska absolut inte, aldrig någonsin uppmana folk att INTE handla hos dem. Så otroligt korkat så man häpnar.
Citera
2024-07-04, 21:34
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
folk som inte gillar tiggare bör sluta handla hos ICA
Gladeligen
Citera
2024-07-04, 21:37
Medlem
Europes avatar
Om det inte är så att butiken har närmast monopol när det gäller livsmedelsförsäljning i närområdet, så kanske en del redan väljer en annan butik för att slippa tiggarna? Trots allt kan man som konsument välja var man handlar. Hon verkar märkligt ointresserad av potentiella betalande kunder. Även lite märkligt att jämställa tiggarna med kunder, då de bedriver verksamhet i ICA:s lokaler. Undrar om även svenskar kan gratis placera sin verksamhet där? Kanske använda mejeriavdelningen som replokal?
Senast redigerad av Europe 2024-07-04 kl. 21:39.
Citera
2024-07-04, 21:39
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
https://www.linkedin.com/posts/linda-backstr%C3%B6m-7b35a3167_finns-nog-inget-som-provocerar-mig-mer-2024-activity-7213859672011776 002-hogb/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

I en "godhetsknarkarpost" skriver Linda Backström på ICA i Malmö att folk som inte gillar tiggare bör sluta handla hos ICA eftersom hon tycker att tiggarna ska få vara kvar. Hon reagerar på att någon (om det nu inte är en bluffgodhetspost) har skrivit till henne och klagat på zigenska tiggare.

Inte med ett enda ord kommenteras det faktum att det är ett organiserat tiggeri, att folk uppfattar tiggarna som störiga med mera.

Kommer folk i Malmö att börja bojkotta ICA nu om de en gång för alla inser att ICA stödjer tiggeriet?

En annan grej jag undrar är om ICA håller på och slåss om någon offentlig upphandling just nu. I så fall kan det ju förklara varför man väljer ett språkbruk som är anpassat efter Malmös politiska styre.
Men för helvete, hon skriver ju om sina kunder! Inte några tiggare. Hur kan du läsa så jävla snett?

HELA texten:

”Det händer ibland att jag får samtal och Mail gällande mina kunders nationaliteter och ursprung.
Alltid med hotet att: Då ska jag sluta handla hos er!

Varför har man behovet av att bete sig så?Idag fick jag mailet nedan, och jag känner att som anställd på ett utav Sveriges störta företag måste jag sätta ner foten. Rasism måste dö ut, vi måste komma dit!

Hos mig och mina medarbetare på Ica Maxi Malmö är alla välkomna oavsett ursprung, sexuellläggning eller ekonomisk status!”
Senast redigerad av Litenheten 2024-07-04 kl. 21:42.
Citera
2024-07-04, 21:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Gladeligen

Ja, bättre vara neutral. Kommer dra ner butiken i dyn, med sådana skriverier.
Citera
2024-07-04, 21:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Men för helvete, hon skriver ju om sina kunder! Inte några tiggare. Hur kan du läsa så jävla snett?

Hon svarade just om tiggarna. Ingenstans framgår det att tiggarna även är kunder, utan hon skriver att alla är välkomna så länge de inte begår brott. Sedan påstår hon att hon skulle få mejl om sina kunders nationalitet, men det är åtminstone inte fallet med det mejl hon postar, som ju istället nämner tiggarverksamheten och inte kunder. Hur är det med den egna läskunnigheten?
Senast redigerad av Europe 2024-07-04 kl. 21:45.
Citera
2024-07-04, 21:44
Medlem
Arrogant och oförskämt. Av en näringsidkare med totalt hjärnsläpp. Och jag hade aldrig gått innanför dörrarna till den butiken igen om jag läst det där. Den som är skadeglad undrar hur länge deras Ica överlever. När de skötsamma skattebetalande kunderna med inkomst gör som hon skriver; bojkottar dem.
Och bara snattare, pantare och de som letar prisnedsatta sista datumvaror blir kvar 😏
Citera
2024-07-04, 21:44
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hon svarade just om tiggarna. Ingenstans framgår det att tiggarna även är kunder, utan hon skriver att alla är välkomna så länge de inte begår brott. Hur är det med den egna läskunnigheten?
Jag citerade det hon skrev och det är uppenbart att hon inte skriver om tiggare.
Senast redigerad av Litenheten 2024-07-04 kl. 22:04.
Citera
2024-07-04, 21:51
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Jag citerade det hon skrev och det är uppenbart att hon inte skriver om tiggare. Läs innantill själv din dumme fan.

Hon påstår att hon ofta får mejl om sina kunders nationalitet, men mejlet hon postar handlar inte om kunders nationalitet, utan om tiggeriverksamheten i deras lokaler. Hennes svar är även till det mejlet och inte något mejl om hennes kunders nationalitet. Hon skriver att alla är välkomna så länge de inte begår brott, inklusive de som driver tiggeriverksamhet i lokalerna. Läs en sista gång, om det inte hjälper, så lär ju inte heller vi kunna hjälpa dig med det.
Citera
2024-07-04, 22:04
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hon påstår att hon ofta får mejl om sina kunders nationalitet, men mejlet hon postar handlar inte om kunders nationalitet, utan om tiggeriverksamheten i deras lokaler. Hennes svar är även till det mejlet och inte något mejl om hennes kunders nationalitet. Hon skriver att alla är välkomna så länge de inte begår brott, inklusive de som driver tiggeriverksamhet i lokalerna. Läs en sista gång, om det inte hjälper, så lär ju inte heller vi kunna hjälpa dig med det.
Jag ska göra det enkelt för dig, så här skriver hon:

”Det händer ibland att jag får samtal och Mail gällande mina kunders nationaliteter och ursprung.
Alltid med hotet att: Då ska jag sluta handla hos er!
...
Hos mig och mina medarbetare på Ica Maxi Malmö är alla välkomna oavsett ursprung, sexuellläggning eller ekonomisk status!”

Kan du se vad hon faktiskt skriver nu? Bortse från mejlet för tusan!
Citera
2024-07-04, 22:04
Medlem
Citat:

Hon räknar tiggarna till kunderna??
Och vad har sexuell läggning att göra med att man inte vill ha romska tiggare inne i matbutiken?

Hennes förvirrade inlägg är typexempel 1A på så kallad "godhetssignalering".
Tror hon tappar fler kunder än hon vinner på det. Men hon går nog på autopilot i de här frågorna.

Hoppas att även snattare är välkomna i hennes affär. De är också människor. Och bör räknas till gruppen "kunder" lika mycket som tiggarna gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in