2024-07-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutism
Detta har behandlats av mer insatta än jag tidigare i denna tråd. Det har beskrivits att Impulskollen en verksamhet som lyder under Dumpen. Det har tidigare redogjorts (inte av mig) att en uthängd gädda hos Impulskollen mot betalning kan få hjälp även utöver psykologisk stöd, i form av uppstädning i sociala medier, träffar i sökmotorer och olika fora på internet. Dock ej avpublicering på dumpen.se

Haha nej det finns inget sådant. Impulskollen har mycket högre omsättning än dumpen och lyder verkligen inte under dumpen
Citera
2024-07-04, 15:26
Medlem
(Öst-)Asiater, om man får generalisera, är väl oftast hyfsat snabba på bollen vad det gäller att plocka upp det svenska språket, jämfört med de andra större invandrargrupperna i riket? Detta då de (enl. min teori) i större utsträckning hittar sin väg ut i arbetslivet och på så vis kommer i kontakt med språket.

Ed: Apropå #438s frugas svenskkunskaper.
Citera
2024-07-04, 15:30
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Säkert?

Alltså läser nu att hon och gäddan har en restaurang med några anställda. Ett handelsbolag då eller vad?

Undrar om han ännu tänkt så långt att det kan bli otroligt svårt att få den att gå runt nu med de rykten som går kring honom?
Det verkar vara ett aktiebolag.
Citera
2024-07-04, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Nya? Länk?
Hittar bara en Anslagstavla Tranås när jag googlar.
https://www.facebook.com/groups/320944024629566/?locale=sv_SE
Men här däremot hittade jag en grupp där dom skriver om #438
"Saker som händer i TRANÅS och i Småland"
https://www.facebook.com/groups/1994068643957227/?_rdr
Citera
2024-07-04, 15:56
Medlem
Ubskylds avatar
https://sverigesradio.se/artikel/gymnasielarare-sparkas-efter-sexchatt-med-fiktiv-14-aring
Citera
2024-07-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hon har ju haft sex med andra äldre män säger hon. Barn som har sex med äldre män lär sig väl av deras språk? "Visst älskar du att suga?" "Du känner den växa i din mun din lilla slyna". Jag menar, en hel del av de som har sex med barn låter ju inte som fröken på förskolan direkt.

Det finns ju gott om exempel på det i chattarna på Dumpen. "Du är min lilla hora" "Är du kåt slynan?"

Det är mer att det är enstaka ord som en tonåring säger, oavsett om den har haft sex med någon äldre eller inte.

En 14-åring säger inte ”det är något visst med äldre”.
Citera
2024-07-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubskyld
https://sverigesradio.se/artikel/gymnasielarare-sparkas-efter-sexchatt-med-fiktiv-14-aring

#438 men på Facebook la han ju ut avtackningen vid pensionsavgången i maj? 🤔
Citera
2024-07-04, 16:36
Medlem
Ubskylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#438 men på Facebook la han ju ut avtackningen vid pensionsavgången i maj? 🤔

Han ska ha hoppat in och undervisat efter det.
Citera
2024-07-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Ser att folk skriver i "NYA anslagstavlan Tranås med omnejd" på FB. Dessa kommentarer har huvudpersonen ingen kontroll över iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Onödigt och ynkligt att fortsätta sparka på en som redan ligger ...

Trams! Omöjligt att sparka tillräckligt mycket på ett pedofilsvin!
Citera
2024-07-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Poängen är att ”lynchmobs” indirekt blir dålig PR för Dumpen.
Citera
2024-07-04, 17:24
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap

Det är skillnad på pedofilsvin och pedofilsvin precis som det är skillnad på folk som sparkar.

Stort behov av att sparka indikerar sannolikt obearbetad problematik hos den sparkande.
Citera
2024-07-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ja, väldigt naivt!
Själv har jag i hela mitt liv fått dåliga vibbar av män som "brinner för barn" och ungdomar.

Det är ju hur man tolkar det. Alla som uttrycker sig på sådant sätt är ej pedofiler, kåta gubbsjuka etc.

Saken tar sig orimliga proportioner och folkdomstolar eller mediala domstolar är aldrig okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in