2024-05-14, 14:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Behver bara att det kar med 330$ s ligger jag p plus r ju bara ngra tusen procent dit.

(Ja jag hade FOMO och kpte det mesta kring ATH, mitt livs smsta affr men som tur r ingen jttesumma)
Citera
2024-05-14, 21:28
Medlem
Det hr r kanske en rookie-frga, men jag r rookie s ha tlamod med mig.

Jag kpte AMC fr lite drygt tre r sedan nr allt det hr drog igng. Jag har inte slt sedan dess utan mer eller mindre glmt bort dem dr de ligger. Jag behvde inte pengarna d, s jag lt de ligga och samla damm tills dess att vi ker lambo till mnen eller vad det nu blir.

Idag loggade jag in fr frsta gngen p evigheter, men mrkte d att endast en sjttedel av mina aktier finns kvar. Jag har ven frlorat aktier i HYMC. Jag la aldrig in ngra stora pengar, och jag hade rknat med att de skulle frsvinna s det r egentligen ingen fara p taket, men jag frstr inte varfr det r p detta vis. De APE jag hade r ocks borta frn avanzakontot.

Kan ngon vnlig apa frklara fr en slthjrna vad som hnt med mitt mycket modesta antal aktier?
Citera
2024-05-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Det hr r kanske en rookie-frga, men jag r rookie s ha tlamod med mig.

Jag kpte AMC fr lite drygt tre r sedan nr allt det hr drog igng. Jag har inte slt sedan dess utan mer eller mindre glmt bort dem dr de ligger. Jag behvde inte pengarna d, s jag lt de ligga och samla damm tills dess att vi ker lambo till mnen eller vad det nu blir.

Idag loggade jag in fr frsta gngen p evigheter, men mrkte d att endast en sjttedel av mina aktier finns kvar. Jag har ven frlorat aktier i HYMC. Jag la aldrig in ngra stora pengar, och jag hade rknat med att de skulle frsvinna s det r egentligen ingen fara p taket, men jag frstr inte varfr det r p detta vis. De APE jag hade r ocks borta frn avanzakontot.

Kan ngon vnlig apa frklara fr en slthjrna vad som hnt med mitt mycket modesta antal aktier?
Har det varit en omvnd-splitt s till vida att ex 1000 aktier blir till 100 eller s? Det pverkar inte vrdet bara antalet aktier. I vrigt vet jag inte men Google is your friend!
Citera
2024-05-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har det varit en omvnd-splitt s till vida att ex 1000 aktier blir till 100 eller s? Det pverkar inte vrdet bara antalet aktier. I vrigt vet jag inte men Google is your friend!
Jo det har talats om en reverse split, s det r nog ngot sdant. Jag har givetvis frskt att googla mig fram till saken men hamnar bara p reddit-trden som r verfull av trams, okunnighet och den mngd info som r vettig r jag fr okunnig fr att frst. Istllet fr att frga google frgade jag uppenbarligen dig, och du kunde svara bttre vilket jag tackar fr. Det borde dock betyda att min sjttedel aktier jag har kvar r vrda en sjttedel av det ursprungliga vrdet, vilket frsts r beklagligt.
Citera
2024-05-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Jo det har talats om en reverse split, s det r nog ngot sdant. Jag har givetvis frskt att googla mig fram till saken men hamnar bara p reddit-trden som r verfull av trams, okunnighet och den mngd info som r vettig r jag fr okunnig fr att frst. Istllet fr att frga google frgade jag uppenbarligen dig, och du kunde svara bttre vilket jag tackar fr. Det borde dock betyda att min sjttedel aktier jag har kvar r vrda en sjttedel av det ursprungliga vrdet, vilket frsts r beklagligt.
Jag frstr men vrdet i sig pverkas ju inte utan bara antalet aktier s om vrdet gtt ned s r det enbart fr att brsvrdet minskat. Dock kan det bli en psykologisk effekt p marknaden om det sker en omvnd split s att en akties kurs sjunker bara drfr. Nvl jag hoppas att det blir bra till slut fr din del nd. Och om du fortfarande tror p AMC kan du ju passa p nu att kpa en del lite "billigare" aktier? Allt bst!
Citera
2024-07-04, 11:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Nr kommer MOAS? Den mste ju komma, 100% skert.
Citera
2024-07-04, 11:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
100 USD r fr lgt. Har lst allt mellan 100 USD till 100k. 10K r mitt eget ml.

Mmm....antar att du var ironisk nr du skrev detta?
Citera
2025-01-28, 09:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Noterar att kursen r lgre nu n fre moastramset.
Citera
2025-02-25, 06:52
Moderator
HelgeBuks avatar
Rubrik ndrad. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in