2024-07-03, 04:10
Medlem
Ouelets avatar
Supreme Court har rekordlågt förtroende, Donald Trump rosar inte marknaden längre och bokstavsfolket i MAGA-rörelsen skrämmer verkligen skiten ur väljare som är immuna mot republikansk hjärnmask. Biden blöder förvisso lite grann efter debatten men när motståndet ser ut som det gör så skulle det inte förvåna mig särskilt mycket om han studsar tillbaka starkt i alla mätningar:
I have no idea what is going to happen with polls in the coming days but it has to be noted there are a fair number of polls showing Biden holding or gaining post debate.

Biden had some good polls today:

- Ipsos/Reuters 40%-40% - Biden gains 2
- TIPP 43%-41% - Biden gains 2
- Bullfinch PA Biden 45%-44% - 1st Biden lead in PA in some time

Onward.......

https://x.com/SimonWDC/status/1808295395606274079
2024-07-03, 11:17
Medlem
Vad jag kan se är det faktiskt så att "FiveThirtyEight" kommer med nya Ipsos och Youguv-siffror som visar ökad ledning för Trumpen.

Vi får se om denna tendens fortsätter ikväll då det borde komma ännu fler OU.

Sammanvägt leder Trumpen med 1,6%, 41,8% för Moskva och 40,2% för Peking.

Joe går väldigt dåligt i popularitetsmätningarna. Han måste bytas ut mot en kandidat som kan ena.

Just nu är det två saker som gör mig orolig. 1) Att Trump godkänner fred mot land i Ukraina. Det vore en katastrof. 2) Dems makt över postsäckarna....
2024-07-03, 18:10
Medlem
Jag sade i helgen att just onsdagen skulle visa klarare på tendenserna.

Ipsos har kommit med nya OU som visar att Trumpen rusar ifrån just nu. Enligt "FiveThirtyEight" leder Trumpen sammanvägt med 2,1%. 41,9% för Moskvas favorit och 39.8% för Pekings gunstling.

Vad gäller popularitetssiffrorna sjunker Joe snabbt, vi har ett negativt gap på skrämmande 19,6% men också Donald går lite kräftgång, det negativa gapet ökade till 11,8%.

Fortsätter det så här blir det ingen kamp om postsäckarna.

Men jag utgår ifrån att Dems väljer en ny kandidat.
2024-07-03, 20:50
Medlem
Trump leder nu i New Hampshire med 2 %. För ett halvår sedan ledde Biden med 10 %.
Pollen gjord efter debatten med den korrupta zombien.

Citat:
Former President Trump has a 2-point lead over President Biden in New Hampshire, according to a poll published Monday, showing significant gains for Trump after Biden’s poor debate performance last week.

The Saint Anselm College poll found that 44 percent of New Hampshire voters would back Trump if the election was held today, to 42 percent supporting Biden. That’s a 12-point swing from an identical December poll, which found Biden with a 10-point lead in the state.

https://thehill.com/homenews/campaign/4750341-trump-leads-biden-new-hampshire/
2024-07-03, 20:55
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nix, det verkar vara kraven på registrering av oberoende kandidater du tänker på. Titta på den här sidan med diverse tabeller:

https://ballotpedia.org/Deadline_to_run_for_president,_2024

Under "Indeoendent Candidates" hittar man mycket riktigt Georgia 9 juli och sedan många delstater i augusti - ännu tidigare finns dock Illinois, där deadline gick ut för en vecka sedan, den 24 juni. Men det gäller inte de två stora partierna. Tabellen litet längre ner på sidan för "Major party Candidates" gäller primärval - den avser valet 2020, men när de inte inkluderar någon tabell för 2024 där betyder det rimligen att de här reglerna sällan 'ändras från ett val till nästa i fråga om kandidater för litet större partier. Och tittar man på de datu som anges så är det tydligt att det handlar om primörvaen. Georgia anger inga deadlines eller andra regler alls i den tabellen - kanidaterna lämnar bara in sina namn till "Secretary of State" (hans namn är sedan 2019 den berömde Brad Raffensperger)

På valsedeln ska det finnas med kandidatnamn för både president och vicepresident - du kanske har noterat att Trump inte ens har tillkännagett vem som ska bli hans VP-kandidat än? Tror du att hans kampanj skulle göra ett sådant dundrande misstag ifall det betydde att han inte kunde ha VP:ns namn med på valsedlarna i en del stater?

Naturligtvis finns det ingen hård deadline för kandidatnamn för de stora partierna förrän efter att de har genomfört sina partikonvent. Det är ju först där som nomineringarna blir helt officiella. Förr i tiden hände det ibland att nomineringsstriderna avslutades först på själva partikonventet, även ifråga om nomineringen till president.

Demokraterna kan lugnt fundera på vem som skulle kunna och vilja ersätta Biden ett antal veckor till.

Biden äger DNC de kan nominera honom utan något konvent.

Alldeles oavsett har vi ju inga kandidater från Dems sida.

CNN Post-debate Poll

Trump 49% (+6)
Biden 43%

Trump 47% (+2)
Harris 45%

Trump 48% (+5)
Newsom 43%

Trump 47% (+4)
Buttigieg 43%

Trump 47% (+5)
Whitmer 42%
2024-07-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Biden äger DNC de kan nominera honom utan något konvent.

Alldeles oavsett har vi ju inga kandidater från Dems sida.

bla bla bla

Halvdant försök att flytta målstolparna och slippa medge att du gjorde bort dig.
2024-07-03, 22:40
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Halvdant försök att flytta målstolparna och slippa medge att du gjorde bort dig.

Du försökte säga att andra kan byta ut honom. Jag säger att han är vinnare av primaries och styr DNC, Biden kan endast byta ut sig själv. Demokraterna behöver nu fullt publikt myteri i sina led i kongressen och senaten för att rucka på detta faktum. För en vecka sen var samme Biden det bästa som hänt dem.

...Bara sitta i båten med ett brett leende medan demokraterna äter upp varandra.

Good times 😄
2024-07-04, 01:35
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Joe går väldigt dåligt i popularitetsmätningarna.
Betydligt sämre går det dock för kandidaten som äter grillad hund, har mask i hjärnan och viftar bort sexuella övergrepp på flickor genom att säga att "jag är den jag är."

~8% i genomsnitt - varav den största andelen (uppenbarligen) är vilsna trumpnissar - vinner du inga val på. Endast trumpanhängares hjärtan.

https://elections2024.thehill.com/national/biden-trump-rfk-general/
2024-07-04, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Betydligt sämre går det dock för kandidaten som äter grillad hund, har mask i hjärnan och viftar bort sexuella övergrepp på flickor genom att säga att "jag är den jag är."

~8% i genomsnitt - varav den största andelen (uppenbarligen) är vilsna trumpnissar - vinner du inga val på. Endast trumpanhängares hjärtan.

New York Times - just nu!
Biden Meets With Democratic Governors; Polls Show Slipping Support

Donald Trump now leads President Biden 49 percent to 43 percent among likely voters nationally, a new poll showed.
https://www.nytimes.com/

Edit: För att Biden skall vara säker på att vinna presidentvalet så måste han ha cirka 3 procent fler röster nationellt än Trump.
Senast redigerad av fuckuto 2024-07-04 kl. 03:03.
2024-07-04, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Du försökte säga att andra kan byta ut honom. Jag säger att han är vinnare av primaries och styr DNC, Biden kan endast byta ut sig själv. Demokraterna behöver nu fullt publikt myteri i sina led i kongressen och senaten för att rucka på detta faktum. För en vecka sen var samme Biden det bästa som hänt dem.

...Bara sitta i båten med ett brett leende medan demokraterna äter upp varandra.

Good times 😄
Fel!

New York Times artikel citerad av Gleen Greenwald timestamp 1:43:05 (video)
https://rumble.com/v55d0d5-system-update-show-292.html
There were discussions with political advisers about arcane rules under which Mr. Biden might be removed from the ticket against his will and replaced at or before the Democratic National Convention, according to a person familiar with the effort.
Mina fetningar.

Edit: Länk till citerad låst artikel:
Major Democratic Donors Ask Themselves: What to Do About Biden?
https://www.nytimes.com/2024/06/29/us/politics/biden-donors-democrats.html
Senast redigerad av fuckuto 2024-07-04 kl. 05:28.
2024-07-04, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet

Republikanerna verkar mycket mer enade kring Trump. Nu på morgonen ser jag en spricka bland Dems. Några guvernörer gick ut och stöder Biden men det kommer bara att förlänga plågan.

Detta är en verklig kris.
2024-07-04, 11:14
Medlem
Sajten "FiveThirtyEight" sammanväger med stora eftersläpningar. Tendensen är klar. Trumpen leder just nu med 2.3%, Moskvas kandidat har 42,1% medan Pekings handgångne man står på 39,8%.

Joes enda chans nu är att rycka åt sig initiativet, framträda och utlova förbättringar för folket. Spelet bakom kulisserna vinner inga anhängare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in