Citat:
Vem har påstått att narcissister saknar empati. Den största empatin de känner är för sig själva och vilka de ser som sina vänner/familj. Har inte sett några direkta belägg på att han bara bryr sig om sig själv och skiter i alla andra. Tvärtom, han var väldigt känslomässigt engagerad när hans bror var nere i ett pillermissbruk. Jämför med Rasks beteende när hans pappa går på piller, han filmar honom och spottar snus på honom.
Jag har inte sett Chrippa hålla på med drev där han lyfter fram en person och mobbar den i videoserier på sin kanal, vilket givetvis måste vara jobbigt för den utsatte. Det här ägnar sig Anjo, Rask och många andra sig åt på rutin. Tvärtom har jag sett honom tala ut när Rask för tjugonde gången utsätter något mongo för en uthängningskampanj.
Jag ser inte att Chrippa bara är svart inombords. Visst, han vill flasha med pengar, klockor och resor. Det kan grunda sig i en inre osäkerhet. Jag har däremot inte fått uppfattningen att han kan vara elak mot andra utan att känna någonting. Det har jag däremot fått med många andra Youtubers.
Jag har inte sett Chrippa hålla på med drev där han lyfter fram en person och mobbar den i videoserier på sin kanal, vilket givetvis måste vara jobbigt för den utsatte. Det här ägnar sig Anjo, Rask och många andra sig åt på rutin. Tvärtom har jag sett honom tala ut när Rask för tjugonde gången utsätter något mongo för en uthängningskampanj.
Jag ser inte att Chrippa bara är svart inombords. Visst, han vill flasha med pengar, klockor och resor. Det kan grunda sig i en inre osäkerhet. Jag har däremot inte fått uppfattningen att han kan vara elak mot andra utan att känna någonting. Det har jag däremot fått med många andra Youtubers.
Det ändras dock snabbt så fort någon inte håller med narcissisten.
En narcissist kan gå långt för den empati de känner för den eller dem de för stunden håller kär. Narcissisten gråter gärna eller visar stark beskyddarinstinkt om de talar om någon de håller kär, såna känslor är äkta hos narcissisten men i avsaknad av insikt om större perspektiv och framförallt insikten att andra lätt genomskådar narcissistens intentioner dvs att endast se till sig själv i förlängningen.
Går någon emot narcissisten så visar de aggression och manipulativitet och gaslightar utan dess like, spelar ingen roll om det är gamla vänner eller familj som tidigare varit dem kära.
C påstår att han gör allt för sin dotter och i hans psyke så tror han det. Alla andra kan se att han likställer kärlek med hur mycket pengar han kan slösa på dottern och dra med henne på otal resor.
Spelar ingen roll om han på film säger att han älskar sin dotter, det är handling och inte ord som visar graden av kärlek och kärleken till ens barn bör vara osjälvisk, inte lägga en sedelbunt i händerna på sitt barn och lägga upp på nätet osv.
Jag kan inte riktigt ta in hur många som inte förstår narcissism och använder ordet så fort de ser något drag av det hos vem som helst. De narcissistiska dragen är allihopa drag som varje människa har men hos narcissisten i för stora proportioner och utan självinsikt.