2024-07-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har inte sett några direkta belägg på att han bara bryr sig om sig själv och skiter i alla andra. Tvärtom, han var väldigt känslomässigt engagerad när hans bror var nere i ett pillermissbruk. Jämför med Rasks beteende när hans pappa går på piller, han filmar honom och spottar snus på honom.

Jag har inte sett Chrippa hålla på med drev där han lyfter fram en person och mobbar den i videoserier på sin kanal, vilket givetvis måste vara jobbigt för den utsatte. Det här ägnar sig Anjo, Rask och många andra sig åt på rutin. Tvärtom har jag sett honom tala ut när Rask för tjugonde gången utsätter något mongo för en uthängningskampanj.

Jag ser inte att Chrippa bara är svart inombords. Visst, han vill flasha med pengar, klockor och resor. Det kan grunda sig i en inre osäkerhet. Jag har däremot inte fått uppfattningen att han kan vara elak mot andra utan att känna någonting. Det har jag däremot fått med många andra Youtubers.
Vem har påstått att narcissister saknar empati. Den största empatin de känner är för sig själva och vilka de ser som sina vänner/familj.

Det ändras dock snabbt så fort någon inte håller med narcissisten.

En narcissist kan gå långt för den empati de känner för den eller dem de för stunden håller kär. Narcissisten gråter gärna eller visar stark beskyddarinstinkt om de talar om någon de håller kär, såna känslor är äkta hos narcissisten men i avsaknad av insikt om större perspektiv och framförallt insikten att andra lätt genomskådar narcissistens intentioner dvs att endast se till sig själv i förlängningen.

Går någon emot narcissisten så visar de aggression och manipulativitet och gaslightar utan dess like, spelar ingen roll om det är gamla vänner eller familj som tidigare varit dem kära.

C påstår att han gör allt för sin dotter och i hans psyke så tror han det. Alla andra kan se att han likställer kärlek med hur mycket pengar han kan slösa på dottern och dra med henne på otal resor.

Spelar ingen roll om han på film säger att han älskar sin dotter, det är handling och inte ord som visar graden av kärlek och kärleken till ens barn bör vara osjälvisk, inte lägga en sedelbunt i händerna på sitt barn och lägga upp på nätet osv.

Jag kan inte riktigt ta in hur många som inte förstår narcissism och använder ordet så fort de ser något drag av det hos vem som helst. De narcissistiska dragen är allihopa drag som varje människa har men hos narcissisten i för stora proportioner och utan självinsikt.
Citera
2024-07-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du vill hävda att han och YouTube begår brott så får du väl anmäla dem.
Skyll däremot inte på att han lurar barn.

Kapitel 15 bör vara det som Chrippas verksamhet omfattas av

Berätta vad han bryter mot och hur.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/spellag-20181138_sfs-2018-1138/#K2
Nu ska du dra "barn-kortet" i varenda inlägg för att du gillar att ordbajsa. Jag har redan tydlgt förklarat begreppet "barn" i detta sammanhang.

Det spelbolag han jobbar för saknar licens i sverige. Vad det innebär får du googla själv. Jag tvivlar att han kan bli åtalad för det men man kan ju hoppas.

Tex. Twitch har åldersgräns 13 år, men du tycker väl att fjortisar är juridiskt vuxna.
Citera
2024-07-03, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nu ska du dra "barn-kortet" i varenda inlägg för att du gillar att ordbajsa. Jag har redan tydlgt förklarat begreppet "barn" i detta sammanhang.

Det spelbolag han jobbar för saknar licens i sverige. Vad det innebär får du googla själv. Jag tvivlar att han kan bli åtalad för det men man kan ju hoppas.

Tex. Twitch har åldersgräns 13 år, men du tycker väl att fjortisar är juridiskt vuxna.
Du hittar ingen punkt där han bryter mot lagen alltså.
Citera
2024-07-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hittar ingen punkt där han bryter mot lagen alltså.
Har jag någonstans påstått att han bryter mot lagen i detta avseende. Du är löjlig. Jag hoppas lagen kan nå honom men främst alla oetiska spelbolag som inte är godkända av sveriges stat.

Edit. Som förväntat slirade du att svara på åldersgränsen så med din retorik tolkar jag det som att du tycker barn på 14 år är vuxna.
Senast redigerad av lacrima 2024-07-03 kl. 14:23.
Citera
2024-07-03, 14:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har jag någonstans påstått att han bryter mot lagen i detta avseende. Du är löjlig. Jag hoppas lagen kan nå honom men främst alla oetiska spelbolag som inte är godkända av sveriges stat.

Edit. Som förväntat slirade du att svara på åldersgränsen så med din retorik tolkar jag det som att du tycker barn på 14 år är vuxna.

Ja, du hänvisar till regelverk och lagar.

Citat:
Du ordbajsar som vanligt. Läs på om lagar om spel, eller jag vet att du lyckas förvränga lagtexter också så skit i det.

Citat:
LOL är allt som går att bemöta ditt svammel med. Du är så jävla lost i planeten att du inte ens skäms att blotta dina personliga åsikter och här har vi ännu en av dina snart hundra tusen inlägg som visar hur lost du är.

Reklam i sverige är reglerat av lagar. Det behövs inte sägas mer än så. Du vet uppenbarligen inte hur och varför dessa lagar är utformade då du resonerar som du gör. Du behöver inte fråga mig om något mer, den information du söker finns att googla. Men du gillar att fylla på din postcount med ordbajseri. Det vet alla redan.

Vem gillar en mentalt eftersatt narcissist..... svagsinnade lättlurade stackare. Jag tycker synd om C och hans gelikar.

Nu har jag googlat och undrar vad han bryter mot för lagar.
Citera
2024-07-03, 14:43
Medlem
Citat:
Alla har slängar av narcissism, men det är helt klart så att för att vilja vara Youtuber krävs det att man har fler drag än vad som är normalt. Man måste vara ganska uppe i sig själv för att gilla att filma sig själv och få bekräftelse från andra. Däremot tror jag inte att Chrippa har personlighetsstörningen, och detta eftersom han verkar ha en empatisk förmåga. Det är också centralt för att kunna säga att någon är narcissist och inte bara lite självgod.

Det var något nytt, när kröp den förmågan fram?
Citera
2024-07-03, 14:43
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Vem har påstått att narcissister saknar empati. Den största empatin de känner är för sig själva och vilka de ser som sina vänner/familj.
Jag håller med dig i ditt inlägg i stort, men det här att "känna empati för sig själv" är inte en grej. Empati är förmågan att förstå hur andra människor känner.

För mig bottnar diskussionen i huruvida man är ond eller inte. Min uppfattning om Chrippa är inte att han är ond. Olof K och Rask, de är onda människor.
Citera
2024-07-03, 14:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
ALLA människor har narcissistiska drag, det är en del av människans natur, det är när vissa karraktäristiska drag blir utmärkande som man klassas som narcissist och det görs endast av behöriga inom psykologimottagningar.
Differentialdiagnoser kan vara depression, ptsd, drogmissbruk mm.

Det som utmärker C är hans grandiosa självbild, personangrepp, ständigt ljugande som lätt går att genomskåda där han även tror själv att han framstår som trovärdig, och ständig offerkofta.
grandiosa självbild, personangrepp, ständigt ljugande som lätt går att genomskåda där han även tror själv att han framstår som trovärdig, och ständig offerkofta passar ju in på anjo, jocke och rask också. Det är ju inget unikt för just chrippa.
Citera
2024-07-03, 14:56
Medlem
Citat:
Har inte sett några direkta belägg på att han bara bryr sig om sig själv och skiter i alla andra. Tvärtom, han var väldigt känslomässigt engagerad när hans bror var nere i ett pillermissbruk. Jämför med Rasks beteende när hans pappa går på piller, han filmar honom och spottar snus på honom.

Jag har inte sett Chrippa hålla på med drev där han lyfter fram en person och mobbar den i videoserier på sin kanal, vilket givetvis måste vara jobbigt för den utsatte. Det här ägnar sig Anjo, Rask och många andra sig åt på rutin. Tvärtom har jag sett honom tala ut när Rask för tjugonde gången utsätter något mongo för en uthängningskampanj.

Jag ser inte att Chrippa bara är svart inombords. Visst, han vill flasha med pengar, klockor och resor. Det kan grunda sig i en inre osäkerhet. Jag har däremot inte fått uppfattningen att han kan vara elak mot andra utan att känna någonting. Det har jag däremot fått med många andra Youtubers.

Spelar det någon roll om det är videoserier eller en herrans massa poster blandat med videos innehållandes att smutskasta en annan?

Du verkar ha missat långfilmen "Min sanning". ca. 2 timmar och 20 minuter. Rekommenderar dig att se den och återkomma så ska jag ge dig nästa video, stillbilder o.s.v.
Vi kan skapa en "video-cirkel" så kan vi samlas och diskutera den dramaturgiska kurvan sen.
Citera
2024-07-03, 15:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Måste du alltid ta upp Jocke varenda gång någon skriver något negativt om Chrippa, helt otroligt.
Nej, jag undrade bara varför personen anser att Chrippa har mer narcissistiska drag än någon annan youtuber. Jag poängterar även problemet att människor och speciellt barn ser upp till dessa youtuber som verkar vara narcissister.
Som vanligt, prova läsa hela diskussionen innan du hoppar in och försöker starta bråk.
Citera
2024-07-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag håller med dig i ditt inlägg i stort, men det här att "känna empati för sig själv" är inte en grej. Empati är förmågan att förstå hur andra människor känner.

För mig bottnar diskussionen i huruvida man är ond eller inte. Min uppfattning om Chrippa är inte att han är ond. Olof K och Rask, de är onda människor.
Ja empati är ju främst att kunna sätta sig in i andras känslor. Den empati en narcissist känner för sina nära och kära kan sakna en stor portion av fullständig empati.

Narcissism är en skala av symptom, det kan röra sig om lätta drag eller grava drag av narcissism, dvs så kan äkta empati finnas i olika grad hos en narcissist men deras ego kommer alltid främst.

Altruism är nog mer vad som fattas en fullblodsnarcissist.

Dessutom så lär sig narcissister att visa empati i rätt sammanhang för att narcissisten vill vinna andras tillit och förhärliga sitt ego. Nu verkar C lite klent begåvad rent allmänt vilket gör att han är otroligt lätt genomskådad och inte ens kommer ihåg eller håller reda på sina egna lögner.

De som blir riktigt "farliga" är intelligenta narcissister och/eller psykopater.
Citera
2024-07-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ge sig? meningen med ett diskussionsforum är att diskutera olika åsikter och tankar/teorier.
Inte att försöka övertala alla att tycka som man själv gör.
Det finns ingen som ska "ge sig".

Och om man påstår/vet något så måste man lägga fram bevis, eller hur? Annars är det ett rent hittepå.

Hur ställer du dig till påståendet att du har vetskapen om att Jocke skickar en herrans massa sms till L och har gjort det länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in