2024-07-03, 11:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du ordbajsar som vanligt. Läs på om lagar om spel, eller jag vet att du lyckas förvränga lagtexter också så skit i det.
Nej, det väl snarare du som skuldbajsar för att du inte gillar Chrippa.
På vilket sätt är han ansvarig för andras barn - och varför avkräver du inte alla Youtuber samma sak och jobbar för att förbjuda reklam helt om du nu är så bekymrad över reklamens påverkan.

Innan du drar barnkortet vore det ju dessutom bra om du kunde visa belägg för hur många barn som följer Chrippas kanal - och varför det är hans ansvar.
Citera
2024-07-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det väl snarare du som skuldbajsar för att du inte gillar Chrippa.
På vilket sätt är han ansvarig för andras barn - och varför avkräver du inte alla Youtuber samma sak och jobbar för att förbjuda reklam helt om du nu är så bekymrad över reklamens påverkan.

Innan du drar barnkortet vore det ju dessutom bra om du kunde visa belägg för hur många barn som följer Chrippas kanal - och varför det är hans ansvar.
LOL är allt som går att bemöta ditt svammel med. Du är så jävla lost i planeten att du inte ens skäms att blotta dina personliga åsikter och här har vi ännu en av dina snart hundra tusen inlägg som visar hur lost du är.

Reklam i sverige är reglerat av lagar. Det behövs inte sägas mer än så. Du vet uppenbarligen inte hur och varför dessa lagar är utformade då du resonerar som du gör. Du behöver inte fråga mig om något mer, den information du söker finns att googla. Men du gillar att fylla på din postcount med ordbajseri. Det vet alla redan.

Vem gillar en mentalt eftersatt narcissist..... svagsinnade lättlurade stackare. Jag tycker synd om C och hans gelikar.
Citera
2024-07-03, 12:02
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
LOL är allt som går att bemöta ditt svammel med. Du är så jävla lost i planeten att du inte ens skäms att blotta dina personliga åsikter och här har vi ännu en av dina snart hundra tusen inlägg som visar hur lost du är.

Reklam i sverige är reglerat av lagar. Det behövs inte sägas mer än så. Du vet uppenbarligen inte hur och varför dessa lagar är utformade då du resonerar som du gör. Du behöver inte fråga mig om något mer, den information du söker finns att googla. Men du gillar att fylla på din postcount med ordbajseri. Det vet alla redan.

Vem gillar en mentalt eftersatt narcissist..... svagsinnade lättlurade stackare. Jag tycker synd om C och hans gelikar.

Men du, lägg fram lite info gällande vilka som följer honom. Då med ålder som det primära.
Citera
2024-07-03, 12:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det du skriver där är LOL och visar att du inser att du har fel.

Citat:
Påstår du att han bryter mot svensk lag? Påstår du att Youtube bryter mot svensk lag?
Vilka då och hur då?
För du sitter väl inte bara och tycker lite planlöst?

För övrigt är det lite kul att du sitter och skriver på ett forum som tidigare låg på utländska servrar för att undkomma svensk lag

Citat:
Så ingen gillar honom, men du är ändå starkt oroad över alla svagsinta barn som kommer förstöras av hans spelreklam?
Citera
2024-07-03, 12:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag fascineras mest av och begrundar varför vissa tycker han är en reko kille. Där har vi dom riktigt naiva idioterna som faktiskt gör narcissisten till en mer farlig typ än den h*n hade varit om ingen brydde sig om h*n.

Den här tråden kunde lika gärna handla om magmysmannen, helt jävla hjärndött beteende.
De flesta youtuber verkar ju dock vara narcissisten, tex jocke, anjo, rask, chrippa, osv. Och det finns massor med människor, t.o.m barn som ser upp till dessa människor.

Vanliga symtom på narcissistisk personlighetsstörning är:
En narcissist har en orealistisk självbild och en starkt överdriven tilltro till sin egen förmåga.
En narcissist har höga tankar om sig själv.
En narcissist anser ofta att andra människor är medelmåttor.
En narcissist drivs av att få beundran av andra och vill upphöja sig själv i alla situationer.
En narcissist har svårt att ta kritik och att bli konfronterad.
Narcissister Blir ofta isolerade och nedstämda då ingen person i omgivningen kan bekräfta de höga tankarna de har om sig själva.

Detta stämmer exakt in på alla 4 jag nämnde.
Citera
2024-07-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
De flesta youtuber verkar ju dock vara narcissisten, tex jocke, anjo, rask, chrippa, osv. Och det finns massor med människor, t.o.m barn som ser upp till dessa människor.

En narcissist har en orealistisk självbild och en starkt överdriven tilltro till sin egen förmåga.
En narcissist drivs av att få beundran av andra och vill upphöja sig själv i alla situationer.
Narcissister Blir ofta isolerade och nedstämda då ingen person i omgivningen kan bekräfta de höga tankarna de har om sig själva.

Alla har slängar av narcissism, men det är helt klart så att för att vilja vara Youtuber krävs det att man har fler drag än vad som är normalt. Man måste vara ganska uppe i sig själv för att gilla att filma sig själv och få bekräftelse från andra. Däremot tror jag inte att Chrippa har personlighetsstörningen, och detta eftersom han verkar ha en empatisk förmåga. Det är också centralt för att kunna säga att någon är narcissist och inte bara lite självgod.
Citera
2024-07-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

ALLA människor har narcissistiska drag, det är en del av människans natur, det är när vissa karraktäristiska drag blir utmärkande som man klassas som narcissist och det görs endast av behöriga inom psykologimottagningar.
Differentialdiagnoser kan vara depression, ptsd, drogmissbruk mm.

Det som utmärker C är hans grandiosa självbild, personangrepp, ständigt ljugande som lätt går att genomskåda där han även tror själv att han framstår som trovärdig, och ständig offerkofta.
Citera
2024-07-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Alla har slängar av narcissism, men det är helt klart så att för att vilja vara Youtuber krävs det att man har fler drag än vad som är normalt. Man måste vara ganska uppe i sig själv för att gilla att filma sig själv och få bekräftelse från andra. Däremot tror jag inte att Chrippa har personlighetsstörningen, och detta eftersom han verkar ha en empatisk förmåga. Det är också centralt för att kunna säga att någon är narcissist och inte bara lite självgod.

Hur får du det till att C har en empatisk förmåga?
Citera
2024-07-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hur får du det till att C har en empatisk förmåga?

Har inte sett några direkta belägg på att han bara bryr sig om sig själv och skiter i alla andra. Tvärtom, han var väldigt känslomässigt engagerad när hans bror var nere i ett pillermissbruk. Jämför med Rasks beteende när hans pappa går på piller, han filmar honom och spottar snus på honom.

Jag har inte sett Chrippa hålla på med drev där han lyfter fram en person och mobbar den i videoserier på sin kanal, vilket givetvis måste vara jobbigt för den utsatte. Det här ägnar sig Anjo, Rask och många andra sig åt på rutin. Tvärtom har jag sett honom tala ut när Rask för tjugonde gången utsätter något mongo för en uthängningskampanj.

Jag ser inte att Chrippa bara är svart inombords. Visst, han vill flasha med pengar, klockor och resor. Det kan grunda sig i en inre osäkerhet. Jag har däremot inte fått uppfattningen att han kan vara elak mot andra utan att känna någonting. Det har jag däremot fått med många andra Youtubers.
Citera
2024-07-03, 13:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag skiter i vilken ålder folk har som kollar det har jag redan påtalat och nu ska det bli en matadiskussion om en PUN om att barn skulle betyda endast underåriga. Barn ser på YT men pun,en är att benämna alla som följer C som barn.

Reklam inom spel är i sverige starkt reglerat av orsaker som är lätta att förstå om man har kognitiv förmåga att ta till sig information.
Du projicerar och visar att det är DU som inte förstår.
Om du vill hävda att han och YouTube begår brott så får du väl anmäla dem.
Skyll däremot inte på att han lurar barn.

Kapitel 15 bör vara det som Chrippas verksamhet omfattas av

Berätta vad han bryter mot och hur.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/spellag-20181138_sfs-2018-1138/#K2
Citera
2024-07-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har inte sett några direkta belägg på att han bara bryr sig om sig själv och skiter i alla andra. Tvärtom, han var väldigt känslomässigt engagerad när hans bror var nere i ett pillermissbruk. Jämför med Rasks beteende när hans pappa går på piller, han filmar honom och spottar snus på honom.

Jag har inte sett Chrippa hålla på med drev där han lyfter fram en person och mobbar den i videoserier på sin kanal, vilket givetvis måste vara jobbigt för den utsatte. Det här ägnar sig Anjo, Rask och många andra sig åt på rutin. Tvärtom har jag sett honom tala ut när Rask för tjugonde gången utsätter något mongo för en uthängningskampanj.

Jag ser inte att Chrippa bara är svart inombords. Visst, han vill flasha med pengar, klockor och resor. Det kan grunda sig i en inre osäkerhet. Jag har däremot inte fått uppfattningen att han kan vara elak mot andra utan att känna någonting. Det har jag däremot fått med många andra Youtubers.

Det här kan även jag hålla med om.
Citera
2024-07-03, 13:32
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det här kan även jag hålla med om.

Ja jag kan ställa mig i det ledet med.

Att jag sen tycker han är en idiot , är en annan femma. Men rätt ska ända vara rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in