Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-03, 09:16
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Lyssnar precis på Serena Chen på Prime Crime. Vilken patetisk kärring som ljuger sig blå för att skydda Fouad. Dessa två hade nog en sexuell relation. F påstår att "de är som familj", medan hans sambo säger att hon inte känner Serena (mer än att hon övningskört med henne).

Serena Chen drar till slut fram lipkortet, med fejkad gråt och buhu stackars mig som fått PTSD av detta. Så falskt. Skönt att hon får skaka galler.

Jag instämmer med dig. Det är så otroooligt tröttsamt när hon, på fråga efter fråga, säger "jag minns inte" på autopilot. Hon är svarar det så många gånger att hon till och med svarar "jag minns inte" när åklagaren frågar om det har renoverats för en halv miljon i lägenheten hon bodde i.. syntax error!!
Senast redigerad av novastorm1918 2024-07-03 kl. 09:19.
Citera
2024-07-03, 09:21
Medlem
Yinool0401s avatar
Någonstans är det kriminella syndikat och Oscar Properties finns med på något hörn också.

Den här killen samt UNIK är en millimeter av den här soppan.
Citera
2024-07-03, 09:42
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelix
Mäklarbranschen är extremt sårbar för att utnyttjas för penningtvätt. Lagen lägger stort ansvar på mäklaren att genomföra diverse kontroller av kundernas identitet, syfte med köp, var pengarna kommer ifrån osv. Ingen annan kontrollerar var pengarna som går in på mäklarens klientmedelskonto kommer ifrån än mäklaren. Finns många olika taktiker att utnyttja denna sårbarhet, om man har med sig mäklaren. Tex sätt en extra nolla på din transaktion från din skumma bank i Turkiet och ”råka” betala för mycket av handpenningen till mäklarens konto, och be mäklaren föra över överskottet till ett annat, svenskt konto. Vips så har svarta pengar blivit vita.

Aha, och hur går det övriga sätten att tvätta pengarna till då?
Citera
2024-07-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Enligt finanspolisen tvättades över fem miljarder kr bara genom fastighetsaffärer under 2022, så vill man kan man. Alla system går att uttnyttja, frågan är bara hur lång tid man kommer undan innan det smäller.
Citera
2024-07-03, 11:01
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Enligt finanspolisen tvättades över fem miljarder kr bara genom fastighetsaffärer under 2022, så vill man kan man. Alla system går att uttnyttja, frågan är bara hur lång tid man kommer undan innan det smäller.

God dag yxskaft.
Citera
2024-07-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage

Du har helt rätt. Skulle det skett någon penningtvätt i den bemärkelsen som folk här i tråden gör gällande så är det banken som brustit i sin undersökningsplikt. Folk bara gissar till höger och vänster!

Edit. Kan tillägga att som mäklare har en en utökad personkännedoms kontroll från första kronan. Hade det skett någon större peningtvätt hade det också åtalats för det
Senast redigerad av brasnyggman 2024-07-03 kl. 11:07.
Citera
2024-07-03, 11:16
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du har helt rätt. Skulle det skett någon penningtvätt i den bemärkelsen som folk här i tråden gör gällande så är det banken som brustit i sin undersökningsplikt. Folk bara gissar till höger och vänster!

Edit. Kan tillägga att som mäklare har en en utökad personkännedoms kontroll från första kronan. Hade det skett någon större peningtvätt hade det också åtalats för det

Det är mycket tvärsäkra utlåtande här i tråden
Stor underhållning
Citera
2024-07-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarans78
Intressant vad vet du om denne nyckelperson i nära anslutning till A?

Se inlägg tidigare i tråden som sammanfattar ganska bra - https://www.flashback.org/sok/Alkawaz?t=3527983
Citera
2024-07-03, 11:44
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Har kärringen varit med på allt och varit medveten lr är hon en snurrig fyllkärring som Fouad lurat?
Hon har varit väldigt medveten om det hela, och sitter och ljuger sig blå i rätten för att skydda Fouad. Det får mig att tro att dessa haft en hemlig kärleksrelation.
Citera
2024-07-03, 11:59
Citat:

Haha ok. Men det är inte genom fastighetsförmedling den tvätten sker.
Citera
2024-07-03, 12:13
Medlem
Citat:
Att betrakta Adam när han försöker manipulera sin omgivning på instagram är djupt skrämmande. Han bagatelliserar sina brott och framställer dem som mindre allvarliga än de verkligen är. Genom att påstå sig ha förändrats till en ny människa försöker han undvika ansvar för sina handlingar. Adam verkar tro att han är Leo i The Wolf of Wall Street, och denna självbild driver hans manipulativa och bevisligen narcissistiska och sociopatiska beteende. Han använder sin ”charm” och övertygelseförmåga, samma som han förmodligen använde i sin yrkesutövning, för att få andra att tro på hans förvrängda verklighet. Har Adam överhuvudtaget visat någon ånger? Istället kör han med denna ”what doesn’t kill you makes you stronger”-bullshit-attityd.

Som du påtalar så låtsas han som inget har hänt. Han har inte förändrats det minsta trots alla brottsliga och pinsamma incidenter som nu uppdagats. Jag har nu som du insett att han är en riktig sociopat, han går på folks känslor och lägger upp bilder på hans sjuka morsa för att vinna empati, sånt ryggradslöst slödder.

Jag kan bara se ett skäl till detta och det är att han blivit hjärntvättad av advokaten Behrang Eslami, att han kommer bli frikänd bara han behåller honom som advokat och överklagar till HR så han kan dra in mer cash. Vad jag har hört så har dem daglig kontakt där han får instruktioner på vad han ska säga och lägga upp. varför byter man inte till en duktig känd advokat istället? Från domen framgår de att han fått straffreduktion pga. att han förväntas bli av med mäklartiteln om när han döms men har han inte redan återkallat den?

Nedan är en kort resumé vad jag själv sett och fått bekräftat gällande megalomanen Adam:

1. Adam Arshia Farhoumands företag är försatt i konkurs med 14 miljoner i skulder
2. Adam Arshia Farhoumand har återkallat sin mäklarlicens, han tog bort titeln "mäklare" tillfället från sin IG under rättegången men nu står de miljardmäklare igen
3. Adam Arshia Farhoumand lät sina nära vänner ta över lokalen som Unik precis renoverat för 2 miljoner
4. Adam Arshia Farhoumand öppnade en ny mäklarfirma med Wikingskiöld, Aspelin och Hultgren där han skickar kunder och tar 33 % av vinsten.
5. Adam Arshia Farhoumand har lånat ca 1.8 miljoner för att betala sin skatteskuld, en skuld som måste betalas tillbaka skyndsamt
6. Adam Arshia Farhoumand har under åren på Unik varit tvungen att betala ut mer än 2 milj kronor till kunder som han på ett eller annat sätt försökt lura men blivit påkommen.
7. Adam Arshia Farhoumand har efter uppmaning och instruktioner av advokaten Behrang Eslami att delge så mycket information för att lämna ut en missvisande bild till polisen för att bli frikänd.
8. Adam Arshia Farhoumand har gått ner mer 20 kg i vikt efter ha slutat med steroider (Testo E som han fick av kompisen Ali) då man måste lämna urinprov till kriminalvården vilket vid positivt prov renderar till att villkorlig frigivning blir uppskjuten.
9. Adam Arshia Farhoumand har på uppmaning och instruktioner av advokaten Behrang Eslami sökt om skyddad ID strax innan domen för att försöka övertyga domstolen om att det "föreligger en omfattande hotbild"
10. Sist men inte minst, Adam Arshia Farhoumand är dömd i TR till 3.5 års fängelse för bedrägeri (lån för köp av egen bostad) som han med största sannolikhet kommer dömmas för i HR.

Han kommer inte på något sätt få de lätt på anstalt men vad jag hört så har advokaten Behrang Eslami lovat honom beskydd för att han "känner" halva Kumla och Hall.
Citera
2024-07-03, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av EP08
Som du påtalar så låtsas han som inget har hänt. Han har inte förändrats det minsta trots alla brottsliga och pinsamma incidenter som nu uppdagats. Jag har nu som du insett att han är en riktig sociopat, han går på folks känslor och lägger upp bilder på hans sjuka morsa för att vinna empati, sånt ryggradslöst slödder.

Jag kan bara se ett skäl till detta och det är att han blivit hjärntvättad av advokaten Behrang Eslami, att han kommer bli frikänd bara han behåller honom som advokat och överklagar till HR så han kan dra in mer cash. Vad jag har hört så har dem daglig kontakt där han får instruktioner på vad han ska säga och lägga upp. varför byter man inte till en duktig känd advokat istället? Från domen framgår de att han fått straffreduktion pga. att han förväntas bli av med mäklartiteln om när han döms men har han inte redan återkallat den?

Nedan är en kort resumé vad jag själv sett och fått bekräftat gällande megalomanen Adam:

1. Adam Arshia Farhoumands företag är försatt i konkurs med 14 miljoner i skulder
2. Adam Arshia Farhoumand har återkallat sin mäklarlicens, han tog bort titeln "mäklare" tillfället från sin IG under rättegången men nu står de miljardmäklare igen
3. Adam Arshia Farhoumand lät sina nära vänner ta över lokalen som Unik precis renoverat för 2 miljoner
4. Adam Arshia Farhoumand öppnade en ny mäklarfirma med Wikingskiöld, Aspelin och Hultgren där han skickar kunder och tar 33 % av vinsten.
5. Adam Arshia Farhoumand har lånat ca 1.8 miljoner för att betala sin skatteskuld, en skuld som måste betalas tillbaka skyndsamt
6. Adam Arshia Farhoumand har under åren på Unik varit tvungen att betala ut mer än 2 milj kronor till kunder som han på ett eller annat sätt försökt lura men blivit påkommen.
7. Adam Arshia Farhoumand har efter uppmaning och instruktioner av advokaten Behrang Eslami att delge så mycket information för att lämna ut en missvisande bild till polisen för att bli frikänd.
8. Adam Arshia Farhoumand har gått ner mer 20 kg i vikt efter ha slutat med steroider (Testo E som han fick av kompisen Ali) då man måste lämna urinprov till kriminalvården vilket vid positivt prov renderar till att villkorlig frigivning blir uppskjuten.
9. Adam Arshia Farhoumand har på uppmaning och instruktioner av advokaten Behrang Eslami sökt om skyddad ID strax innan domen för att försöka övertyga domstolen om att det "föreligger en omfattande hotbild"
10. Sist men inte minst, Adam Arshia Farhoumand är dömd i TR till 3.5 års fängelse för bedrägeri (lån för köp av egen bostad) som han med största sannolikhet kommer dömmas för i HR.

Han kommer inte på något sätt få de lätt på anstalt men vad jag hört så har advokaten Behrang Eslami lovat honom beskydd för att han "känner" halva Kumla och Hall.

Gud vad du fabulerar ihop saker. Du har ingen aning om vad du pratar om uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in