2024-07-02, 19:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
En afghan i en segelbåt över Atlanten. Hur tänkte du att utgången skulle bli då?
Låter som ett önskescenario...
Citera
2024-07-02, 19:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe-99
"I närheten av Mexico City International Airport (AICM) greps en man med svenskt ursprung som bar flera paket inslagna i plast som sammanlagt vägde runt 30 kilo metamfetamin och som hade för avsikt att nå staden London i Storbritannien." -- Cafe Negro

Om han greps utanför flygplatsen kanske han inte alls skulle flyga med 30 kilo, utan leverera det till flygplatsen för att det skulle gå med ett fraktflyg? Alternativt att det skulle fördelas mellan flera andra resenärer?

Dom alternativen känns i alla fall mindre osannolika än att han själv skulle försöka kliva ombord med 30 kilo.
Citera
2024-07-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Asiatiskt utseende tycker jag.

Hazar.
Citera
2024-07-02, 19:19
Medlem
Samnytt har en artikel om det.

Har de något namn. Den är låst, så svårt att se.

https://samnytt.se/har-ar-svensken-som-forsokte-smuggla-knark-fran-mexiko/
Citera
2024-07-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Detta!

Det är nästan alltid lockbetet som åker dit enligt min mening.
Afghanen verkar ju lika korkad som Bullen Aslanoglu som också togs med byxorna nere och ett stort parti knark.
Citera
2024-07-02, 20:22
Medlem
Blixten86s avatar
Fyfan va glad att man inte är han, undra vad han egentligen tänkte, trodde han verkligen att han skulle lyckas smuggla in droger först och främst och sedan den mängden liksom
Citera
2024-07-02, 20:23
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Det ser ta mig fan inte ut som en afghan tycker jag. Det ser mer ut som något från Europa eller typ Georgien eller något liknand.

Håller med dig.
Finns ju albaner som flyttat till London bl a från Sverige och som gör knarkaffärer.
Om nån minns mordet på Flamur Beqiri och det rätt yviga nätet runt honom, hans gamla kumpaner och hans fiender.
Finns något kvar av den gruppen?
Citera
2024-07-02, 21:03
Medlem
Eustaches avatar
Lika svensk som Khamzat Chimaev, alltså typ 3%.
Citera
2024-07-02, 21:17
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemsen
Ser det inte ut som en sådan där afghan unge?

Tror du kan ha rätt där för det var samma tanke jag fick när jag såg bilden. Garanterat ett sånt där ensamkommande "barn" från Afghanistan som har dragit på sig lite väl för saftiga heroinskulder som nu skall betalas av.
Citera
2024-07-02, 21:25
Medlem
Jag tycker det ser ut som en hazar, dvs den etnicitet som de flesta afghanska ensamkommande har. Det fanns/finns ju en hel del av dem som blev drogberoende och det här kan ju vara ett sätt att betala av.

Alternativt ett sätt att tjäna pengar för att smuggla hit mamma/pappa/syster/fru etc.

Vägrar att tro att han är högre upp i kedjan för då gör man inget så stendumt.
Citera
2024-07-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Afghanen verkar ju lika korkad som Bullen Aslanoglu som också togs med byxorna nere och ett stort parti knark.

Ja, och 75-åringen från Ekeby som reste till Zimbabwe med fem kilo heroin.

Det finns gott om obetänksamma som kan dras i en massa sammanhang de inte kan hantera.
Citera
2024-07-02, 21:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Det ser ta mig fan inte ut som en afghan tycker jag. Det ser mer ut som något från Europa eller typ Georgien eller något liknand.
Ser du inte de höga kindbenen och lite platta näsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in