2024-07-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ja, det är det jag menar också, att killen blev lurad, att han offrades av någon anledning

Men då hade det bara behövts 1 kg eller 3 kg om han skulle offras så det kan vi också släppa..
Citera
2024-07-02, 17:39
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Ja detta är nog inget eget valt företag. Men svensk är han inte. Troligast att han var lockbete för att få igenom en större last?

Detta!

Det är nästan alltid lockbetet som åker dit enligt min mening.
Citera
2024-07-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Men då hade det bara behövts 1 kg eller 3 kg om han skulle offras så det kan vi också släppa..

Tänker du att killen var betrodd med 30 kg meth och tilläts ta det i väskan på flyget, och syftet var att lyckas?
Citera
2024-07-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Tänker du att killen var betrodd med 30 kg meth och tilläts ta det i väskan på flyget, och syftet var att lyckas?

Det låter iaf troligare än att någon skulle offra 30 kg för att offra
Citera
2024-07-02, 18:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Har varit i Mexiko 2010 och att man ens försöker flyga med 30Kg är rätt dumt.

När man landa kryllade det av knarkhundar, sen fick man trycka på en knapp och eventuellt blev man "slumpmässigt" utvald för visitering och genomgång av väskan.

När man skulle flyga tillbaka så var det knarkhundar, test av väskan för sprängmedel, knark och gud vet vad. Innan man klev på planet blev man kroppsvisiterad och handbagaget skulle inspekteras igen.

Om man nu trots allt lyckas ta sig igenom allt det där så kommer ändå röntgenmaskinen visa massa fyrkantiga paket som man säkert vill ha svar på.

Ja det verkar väldigt korkat. Kan han ha blivit lurad, pressad, tvingad på något sätt kanske.
Citera
2024-07-02, 18:17
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skantelaren
Haha, tänker du att en sån där kan segla?

Nej. Men han kunde lärt sig innan!
Citera
2024-07-02, 18:18
Medlem
VoktorDodkas avatar
När det handlar om afghaner så är allt möjligt, utom intelligenta handlingar, det är nog sällan någon afghan har blivit kallad smart. Han kan ha fått ett tillfälle att stjäla så mycket meth han kunde bära och skyndade sig till flygplatsen för att åka hem. Jag tvivlar på att han samlat ihop så mycket pengar att han kunde åka från London och köpa partiet, i så fall hade han tagit pengarna och skapat en ny identitet i något land han inte "flytt" till ännu. Och ingen är så dum att man låter en falsk afghan som skulle sälja sin mor för en iPhone att ta ansvaret för 30 kg meth. Vad kan det röra sig om för summor att köpa så mycket i Mexiko?
Citera
2024-07-02, 18:25
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Har varit i Mexiko 2010 och att man ens försöker flyga med 30Kg är rätt dumt.

När man landa kryllade det av knarkhundar, sen fick man trycka på en knapp och eventuellt blev man "slumpmässigt" utvald för visitering och genomgång av väskan.

När man skulle flyga tillbaka så var det knarkhundar, test av väskan för sprängmedel, knark och gud vet vad. Innan man klev på planet blev man kroppsvisiterad och handbagaget skulle inspekteras igen.

Om man nu trots allt lyckas ta sig igenom allt det där så kommer ändå röntgenmaskinen visa massa fyrkantiga paket som man säkert vill ha svar på.

Ja, vem F-n flyger Mexiko - England med 30 kilo Meth? Alla vet ju att det är en suspekt rutt att välja - och 30 Kilo!?

Varför inte bara flyga från Medellin till London direkt och sedan ställa dig i kön till "Något att deklarera?"?
Citera
2024-07-02, 18:25
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Det låter iaf troligare än att någon skulle offra 30 kg för att offra

Det händer att det offras mer än så.
Citera
2024-07-02, 18:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Polisen behöver visa upp stora tillslag. Inte vara 1kg. Så dom mutas och får tips om dessa. Ibland är det utspätt med skit, men de skriver av det som 30kg rent.
Citera
2024-07-02, 18:38
Medlem
Svensk? Källa på det tack. Själv gissar jag på en MENA- person. Dem räknar jag inte som svensk förrän efter minst 2 generationer med boende i samma land.
Citera
2024-07-02, 18:46
Medlem
Sainsburyss avatar
Det ser ta mig fan inte ut som en afghan tycker jag. Det ser mer ut som något från Europa eller typ Georgien eller något liknand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in