2024-07-02, 15:37
Medlem
Ofattbart, både av honom som försökte smuggla och den som gav uppdraget till honom.
Man fattar väl som knarkkung att smugglaren inte kan flyga med 30kg och att det är något polisen kommer att hitta. Man har blivit av med en hel del pengar. Snubben kommer att bli ihjälslagen i fängelset.
Citera
2024-07-02, 15:38
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag undrar hur det var tänkt att detta skulle lyckas.. Även om han klarat sig i Mexiko så lär Mexiko räknas som ett högriskland för narkotikasmuggling av tullen i London.
Lägg därtill en ung man med afghanskt utseende som resenär.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Huvudlöst, panik efter pengar för att justera skuld?
Yupp, med största sannorlikhet hade han ingen aning vad som fanns i väskan. Någon som kanske "bjudit" honom på en månads semester. Sedan när det närmar sig slutet av semestern fått en nota som han måste betala via att 1. Ta med sig väskan till London, 2. Betala för semestern plus ränta eller 3. Få en kula i pannan.
Citera
2024-07-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
30 kg... Det kunde han lätt släpat med under segelbåt... lina + tyngder som går att koppla loss vid behov. Då hade han antagligen klarat sig istället för att torska.
En afghan i en segelbåt över Atlanten. Hur tänkte du att utgången skulle bli då?
Citera
2024-07-02, 16:13
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
En afghan i en segelbåt över Atlanten. Hur tänkte du att utgången skulle bli då?

Kommer in i tråd lite sent här, men de som inte såg att det var en ” afghan med svenskt ursprung (hur man nu är det , PUT?)

Borde kanske gått tillbaka till sin optiker, begärt pengarna tillbaka? Då man inte ser riktigt?
Citera
2024-07-02, 16:28
Medlem
hazey1526s avatar
Attans vad han sitter i knipa. Det mexikanska poliserna är inte nådiga mot knark kurirer. De torterar än för att få fram information från gm.
Citera
2024-07-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Med 30 kg!?

Kanske. Tänk så glad polischefen blir nu när han fångat en stor fisk, helt utan att störa kokainhandeln.
Citera
2024-07-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Kanske. Tänk så glad polischefen blir nu när han fångat en stor fisk, helt utan att störa kokainhandeln.

Kan inte tänka mig att storskalig smuggling sker via flygplatsen i Mexico så den tanken kan vi lägga åt sidan!

Att försöka smuggla 30kg Meta på det sättet har nog aldrig inträffat tidigare. Detta handlar om en snubbe som stod i skuld tror jag eller som blivit lurad på något sätt..
Senast redigerad av brasnyggman 2024-07-02 kl. 17:01.
Citera
2024-07-02, 16:57
Medlem
väldigt konstig historia det här , kan det vara polisen eller tullen som vill sätta dit han, de har väl meth så det räcker på sitt lager ,en sort återanvändning av beslagtaget knark ock så får de en guldstjärna
Citera
2024-07-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Kan inte tänka mig att storskalig smuggling sker via flygplatsen i Mexico så den tanken kan vi lägga åt sidan!

Att försöka smuggla 30kg Meta på det sättet har nog aldrig inträffat tidigare. Detta handlar om en snubbe som stod i skuld tror jag eller som blivit lurad på något sätt..

Ja, det är det jag menar också, att killen blev lurad, att han offrades av någon anledning
Citera
2024-07-02, 17:17
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
"svenskt ursprung" och grejerna skulle till London, jag tror det är någon med egentligt ursprung i Libanon.

Är inte metamfetamin framställt på kemisk väg? Varför i så fall ta det från andra sidan atlanten? Polackerna har alltid varit duktiga på att koka amfetamin, dom borde kunna göra meta också.
Ser ut som en afgahn på bilden. Vi har fått så mycket skit av dessa omhuldade bidragsturister.
Citera
2024-07-02, 17:22
Medlem
olasvenssons avatar
Ingen svensk.
Citera
2024-07-02, 17:26
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Har varit i Mexiko 2010 och att man ens försöker flyga med 30Kg är rätt dumt.

När man landa kryllade det av knarkhundar, sen fick man trycka på en knapp och eventuellt blev man "slumpmässigt" utvald för visitering och genomgång av väskan.

När man skulle flyga tillbaka så var det knarkhundar, test av väskan för sprängmedel, knark och gud vet vad. Innan man klev på planet blev man kroppsvisiterad och handbagaget skulle inspekteras igen.

Om man nu trots allt lyckas ta sig igenom allt det där så kommer ändå röntgenmaskinen visa massa fyrkantiga paket som man säkert vill ha svar på.
Har man en väska som väger 30 kg öppnas den i princip alltid, eftersom de vill kolla att man inte har t ex bildelar och annat som man inte får ha i väskan. Om han nu hade grejerna i väska var det dock mer troligt att de var i olika väskor eftersom 21 kg är maxvikt per väska i ekonomiklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in