Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Trots beslut från SCOTUS och diverse andra juridiska institutioner kommer såklart de mest drabbade TDS-sjuka tvångsmässigt hålla fast vid sin diffusa verklighetsuppfattning. Du måste förstå att om Trump skulle påstå att solen går upp imorgon vore morgonen mörk för dessa stackars hysteriker.
Vi vet nu att de på fullsatt allvar tror att Trump kommer avrätta meningsmotståndare, att han inte kommer stå på några valsedlar, att han är dement och går med blöja, är bokstavligen Hitler, ljuger 25 ggr på dag och 10000 ggr under alla tal, kissar på horor, har svampformad kuk, är antikrist och att Biden borde sätta in drönare för att avrätta honom.
Nu vet vi även att han är immun mot åtal,inte kommer hamna på SingSing i 100 år och att alla som inte håller med är sekterister.
Vi vet också att han triggar många med autism, vilket är tydligt på detta forum.
Det fins inget diffust med att SCOTUS berättade att delstater inte ska lägga sig i federala val, utan det får det federala göra och att detta är inte prövat.
Måste vara jobbigt för dig och när du måste lägga orden i munnen på folk.
Resten var OT för ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Ändå forsätter du att förneka fakta. Det finns inga bevis att han har brutit mot varken än konstitutionen eller valfuskat. Vad är det som inte går in? Fram med bevis och presentera dem för högsta domstolen om du är så säker.
Inget du säger kommer förändra det faktum att Trump kommer ställa upp i presidentvalet i alla delstater och leder alla opinionsundersökningar.
Du har inte svarat på min första fråga. Vad känner du om det? Berätta lite hur du känner.
Eller hävdar du forfarande att han inte tillåts ställa upp?
Bevis finns det gott om för just denna artikel i konstitutionen.
Och om han valfuskat vet jag inget om, men väl försökt.
Och NEJ, man presterar inte detta alls i SCOTUS, utan det som först måste ske är att på federal nivån så tar man ett beslut.
Och sen överklagas detta beslut, det är först då bevisen kommer, och bevis finns det många av och är inte beroende av immunitet för vara bevis i sig.
Och som du säger, ja, donalds kommer få ställa upp, då ingen har utmanat detta federalt.(Nu måste jag undra om du är korkad eller bara oinsatt och med tanken ingen federalt beslut kommit och ingen överklagan kommer ske, men det betyder inte i sig att man inte kunde ha prövat det, men förstår de inte gjorde och pga tiden blev så knapp.)
Har aldrig hävdat hen inte får ställa upp, däremot har jag sagt konstitutionen kräver en sådan person ska uteslutas från få vara på valsedel.