Citat:
Ursprungligen postat av
TheodoreBagwell
Vill varna för Santander. Hade ett billån hos dem för några år sedan.
Två saker hände. Först ringde de och frågade om jag ville ha en försäkring på lånet. Jag svarade att jag inte ville ha det. Blev minst sagt förvånad när det låg på nästa faktura ändå. Jag bad dem direkt att ta bort det men fick ändå betala flera månader innan jag blev av med det.
Det andra som hände var att jag gjorde större amorteringar än minimum under många månader. När jag kontrollerade vad som hade registrerats hos banken hade de inte noterat mina amorteringar utan endast dragit minimiamorteringen. Hade jag inte själv kontrollerat dem hade jag förlorat tiotusentals kronor.
Ja det ringde från Lendo först imorse och undrade om jag skulle ha försäkring på lånet. Svarade nej, vilket man redan fyller i vid ansökan av lånet? Väldigt jobbiga.
Min plan är att betala av lånet fortare men bra att du varnar mig så man får vara på dem lite extra kring det.
Har även hört att folk betalat av sina lån hos dem men en ”liggande kredit” har funnits kvar även fast de var betalt sen innan. Man får visst vara på Santander om mycket har jag förstått.