2024-07-01, 12:59
Medlem
Mullrets avatar
Går utför. Inte så konstigt då FE ej blev fulltecknad. Degen som skulle täcka förlusten räcker inte.

Citat DI.

” Fingerprint Cards rasar med över 20 procent på börsen på måndagen.
Biometribolagets kurshaveri kommer efter att det slutförde en företrädesemission i fredags, vilket ökade antalet aktier med drygt 2,6 miljarder.
Uppdaterad: 1 juli 2024, 10:49
Publicerad: 1 juli 2024, 09:27

Vid 09.20-tiden rasar Fingerprint-aktien med drygt 23 procent. Därmed har aktien rasat med 87 procent sedan årsskiftet och en aktie kostar nu endast cirka 0,09 kronor. ”

Så, i ställer för gå med i FE kunde en köpare vänta ut kursnedgången.

Tippar den går ner till ett par öre inom kort. Inga kunder, inga vettiga produkter, stora lager osv.

Bara uppskrivna förhoppningar.
2024-07-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Går utför. Inte så konstigt då FE ej blev fulltecknad. Degen som skulle täcka förlusten räcker inte.

Citat DI.

” Fingerprint Cards rasar med över 20 procent på börsen på måndagen.
Biometribolagets kurshaveri kommer efter att det slutförde en företrädesemission i fredags, vilket ökade antalet aktier med drygt 2,6 miljarder.
Uppdaterad: 1 juli 2024, 10:49
Publicerad: 1 juli 2024, 09:27

Vid 09.20-tiden rasar Fingerprint-aktien med drygt 23 procent. Därmed har aktien rasat med 87 procent sedan årsskiftet och en aktie kostar nu endast cirka 0,09 kronor. ”

Så, i ställer för gå med i FE kunde en köpare vänta ut kursnedgången.

Tippar den går ner till ett par öre inom kort. Inga kunder, inga vettiga produkter, stora lager osv.

Bara uppskrivna förhoppningar.

Köpte ett gäng på 0,08 kr per aktie. Alltid velat äga aktien som dock varit övervärderad.

Vad mer händer i bolaget?

Är väl bara att kapa personalstyrkan?
2024-07-02, 17:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadalfa
Köpte ett gäng på 0,08 kr per aktie. Alltid velat äga aktien som dock varit övervärderad.

Vad mer händer i bolaget?

Är väl bara att kapa personalstyrkan?

Inga kunder eller produkter som drar företaget framåt. 2 år med vinst, 25 år med förlust.

Blir en svår nöt att få gå framåt.
2024-07-02, 17:55
Medlem
itwasfrees avatar
Aktiens utveckling YTD: -95%

Jag skulle inte peta in en krona i detta företag förrän de har vänt till vinst.
Kan kassan efter senaste NE räcka året ut?
2024-07-02, 19:08
Medlem
Citat:
Inga kunder eller produkter som drar företaget framåt. 2 år med vinst, 25 år med förlust.

Blir en svår nöt att få gå framåt.

Sant, men 0.08 kr per aktie är billigt, tyckte jag, golvet ser de ut som.

Vad tycker du?
2024-07-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree

Om de sparkar personal räcker pengarna långt.

Bolaget har funnits på börsen sen 1995, så jag tror dem klarar sig. Jag bettade på det i alla fall men mitt första köp i aktien är på 8 öre per aktie.
2024-07-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree

Aktiens utveckling = hög risk, är medveten om den. Nästkommande dagarna avgör men tänker att det inte finns säljare på lägre nivåer. Att sälja så lågt kan man i värsta fall vänta på bolagslikvidation och ta det som finns där i. Vidare har knappt någon köpt aktier på dessa nivåer. Alla som säljer nu gör förlust.

Är inget långsiktigt från min sida, vi får se,

"An investment is a speculation gone wrong" som det brukar heta.
2024-07-02, 19:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Sant, men 0.08 kr per aktie är billigt, tyckte jag, golvet ser de ut som.

Vad tycker du?

Vad är billigt när det finns runt 4 miljarder aktier i bolaget? Ständigt kapitalbrist. Inga stora kunder. Ingen efterfrågad teknik. Ingen framtid.
2024-07-02, 19:48
Medlem
Citat:
Vad är billigt när det finns runt 4 miljarder aktier i bolaget? Ständigt kapitalbrist. Inga stora kunder. Ingen efterfrågad teknik. Ingen framtid.

Mycket negativitet, inte konstigt när aktien backat i och för sig.

Det viktiga är inte produkten/företaget, utan vilket pris du betalar för aktien och vad du säljer för, IMO.

Fingerprint är bara en av många av mina innehav.
2024-07-02, 20:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Mycket negativitet, inte konstigt när aktien backat i och för sig.

Det viktiga är inte produkten/företaget, utan vilket pris du betalar för aktien och vad du säljer för, IMO.

Fingerprint är bara en av många av mina innehav.

Det markerade. Visst! Men det finns många exempel på företag där marknaden försvinner plötsligt.

Och då blir företaget värdelöst. Tänk Kodak. När digitala kameror kom. Eller Facit, som skrattade åt de japanska miniräknarna. Eller Luxor datorer när ibm lanserade sin ibm pc. Eller både Ericsson och Nokia som garvade läppen av sig åt smartphones…

Chip för läsa av fingeravtryck tillverkas av många andra bolag, Bl.a. Samsung. De kan prisa ut FP utan bli svettiga. Det är mellanmjölk idag. Ingen hightech precis.
2024-07-02, 20:51
Medlem
Citat:
Det markerade. Visst! Men det finns många exempel på företag där marknaden försvinner plötsligt.

Och då blir företaget värdelöst. Tänk Kodak. När digitala kameror kom. Eller Facit, som skrattade åt de japanska miniräknarna. Eller Luxor datorer när ibm lanserade sin ibm pc. Eller både Ericsson och Nokia som garvade läppen av sig åt smartphones…

Chip för läsa av fingeravtryck tillverkas av många andra bolag, Bl.a. Samsung. De kan prisa ut FP utan bli svettiga. Det är mellanmjölk idag. Ingen hightech precis.

Hur ser utsikterna ut för Fingerprint Cards att bli uppköpta av ett annat företag?
2024-07-02, 21:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Hur ser utsikterna ut för Fingerprint Cards att bli uppköpta av ett annat företag?

Vad har de av värde? Finns redan konkurrenter som Bl.a. Samsung som gör samma sak. Patent? Nej, det brukar bli förlikning när något annat bolag kopierar. Typ Apple och Ericsson som det tog 5 år innan det blev rättegång. Då, betalade Apple runt 3 miljarder. Den tiden har inte Fingerprint. Eller muskler driva processer.

De fick ju bara in 57% till sin FE. Visar att marknaden inte tror på bolaget längre. Så, nu saknar de ju likvider igen …

Lyssna på podden om FP på Spotify… 3 delar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in