Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Det är även väldigt trevligt att senden rasism som genomsyrar inte bara olika människor som sitter och skriver på flashback utan svenska försvarsmakten där man tror att motståndare till västerlandet är hjälplösa och primitiva vildar som dör en masse mot den överlägsna vite mannen. Högmod går före fall.
Jag tror på allvar att Nordkorea kan ha mycket kompetenta och välutrustade ingeniörstrupper för flodövergångar. Huruvida sådana kan komma till användning för att försvara ryska folket vet jag däremot inget om.
Det verkar ju funnits ett högt svenskt befäl som varit utbildad i Ryssland och varit mycket insatt i rysk krigföring - denna stora källa till kunskap har man häktat som spion för att tysta honom i stället för att använda hans kunskap. Hur går det med det egentligen?
Jag vet inget om Nordkoreas ingenjörstrupper… kan inte uttala mig om just det.
Säg att du har rätt, en fråga jag ställer mig, då, vilket språk kommer de att kommunisera med? Ryska soldater pratar i princip endast ryska, eller det etniska språk från byn de kommer ifrån i östra Ryssland. Kom ihåg att många stal tvättmaskiner i början. Dessa människor är inte två eller trespråkiga.
Nordkoreanska soldater kan, några få möjligen, tala ryska. Att strida är att ta emot order och utföra order tillsammans med andra grupper. Det måste bli väldigt svårt med google translate, emellan grupperna.
Det kan vara genomförbart, men kvaliteten på utfört arbete, där man inte talar samma språk? I synnerhet när man ska samarbeta under stressen av beskjutning.
Många länder, allianser, gör samövningar för att förbättra kommunikation och genomförande av uppdrag. Även med dessa samarbeten är det svårt att arbeta ihop, över landsgränser. Med de språkförbistringar som torde vara mellan Ryssland och NK så tror jag att det färdiga resultatet blir mycket lidande.