2024-06-29, 20:37
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Den nya videon med den fulla golfaren var faktiskt riktigt rolig. Credit where it's due.
Ett helt underbart avsnitt var det. Jag har redan tittat på det tre gånger och kommer att titta på det många gånger mer i framtiden. Adam och Anton är två av de absolut bästa människorna som vi har här i Sverige. Jag älskar dem! Kameramannen Polski var också så fin när han var orolig för att de skulle skjuta golfbollar på svanen. Man kan tro att han den där Robin Mos som varit med i Paradise Hotel skulle vara helt värdelös, men det är han verkligen inte. Han är faktiskt riktigt rolig. Det här var ett kanonavsnitt. Betyg: 10/10! 53:20 minuters humor på högsta nivå!

https://www.youtube.com/watch?v=iH5n6T5F_vA

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Citera
2024-06-29, 22:05
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är nästan som vanligt nuförtiden full, men jag vet att jag kommer att tycka väldigt mycket om det här avsnittet när jag är nykter också. Tittade förresten på det här första gången på förmiddagen idag när jag var nykter och då tyckte jag lika mycket om det som jag gör nu.

Vilket betyg skulle du ge det här avsnittet, Griever?

Som nationalist är min högsta önskan att några personer som Adam och Anton ska hitta till min rörelse. De är roliga, intelligenta och snygga!

Vilket avsnitt tycker ni är Matkomas allra bästa? Det här avsnittet var nog enligt mig ett av deras topp-fem. Mitt favoritavsnitt med dem är fortfarande det där de besökte Lidköping och blev rädda för den där hemska och läskiga kulan som spred förbannelse över både människor och fåglar.
Haha, ok, då är jag med.

Mitt favoritavsnitt är nog när de käkade de heta nudlarna i Dubai. Gillar när de lider lite, och blir mer imponerad av när de äter den sortens grejer än äter kexchokad för 1000 spänn på OKQ8.
Citera
2024-06-29, 22:49
Avstängd
Offerviljas avatar
Hur många fler än jag har tittat på Matkomas samtliga klipp?

Jag tycker inte att Matkoma är som bäst när de sitter och pressar i sig mängder med mat, utan tycker tvärtom nästan att det kan vara lite obehaglig att se när de plågar sig själva på det viset. Storheten med Matkoma är humorn, klippningen och den underbara personkemin som finns mellan de fina vännerna Adam och Anton. Två stycken riktiga superklipp den senaste tiden, förutom det som kom ut idag då, är det där de åt som en engelsman och det där de skulle dricka till en promille tillsammans med Kapten Mat. Jag tycker otroligt mycket om Matkoma-killarna.
Citera
2024-06-30, 02:14
Medlem
Corwoods avatar
Jag tycker nog snarare att Adam & Antons personkemi bara blivit stelare med åren, Adrian var den energiboost som kanalen behövde. Deras podd var ju till exempel helt ointressant innan Adrian kom med. En av mina favoritvideor är den där han och Anton åt på Pinchos, omedelbart roligare än om Adam varit med.
Citera
2024-06-30, 08:25
Medlem
Anton är ett riktigt geni, mycket kvicktänkt på att ställa rätt frågor, frågor som kan intressera tittarna.

Adams frågor/inlägg ligger väldigt lågt på den skalan, en beige person som går sist i ledet, reperterar ofta vad någon annan sagt

Adrian verkar vara en helt igenom ärlig mysig person, väldigt karismatisk. En som man skulle älska att ha som suparkompis, en skön lirare.

Att byta ut Adrian mot Adam, tror jag skulle bli en stor framgång

I avsnittet "Vi besöker Sveriges största restaurangkök" märks Antons och Adams skillnad i geninivå extra mycket
Senast redigerad av their 2024-06-30 kl. 08:29.
Citera
2024-06-30, 09:01
Avslutad
Vilken jävla skitsport golf är. Massor av regler och gnälliga gubbar som klagar över vagnar på gräsmattan och turordning. Orka.
Citera
2024-06-30, 17:16
Medlem
Äntligen ett bra avsnitt igen! Sekvensen när Robin Mos höll på att dö när han skratta så han satte korven i halsen var det roligaste jag sett på deras kanal på länge. Alla tre råkar ut för varsin fadäs på samma gång
Citera
2024-06-30, 17:51
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=zEjW_-XLaG0

Finns sådana kvar? Detta är visserligen 5 år sedan.
Citera
2024-06-30, 20:45
Medlem
Mängd alkohol per person som dracks i golfavsnittet

18 * (Carlsberg Hof, 33 cl, 4.2% alkohol) eller liknande öl, den ölen figuerar mest klippet
18*4.2*0.33 = 24,948 cl ren sprit, men vi översätter till 40%, så man fattar
24,948 / 40 = 0,6237 Så var och en drack en typ 62 cl vodka på en 3-5 timmar

Rätt imponerande,

Men man förbränner ju alkohol hela tiden, generelt (kvinna/man/ålder) ca 2cl sprit i timmen.
4 timmar golf * 2 = 8, så gamla summan 62 cl -8 = 54 cl,
Så 54 cl sprit hade varje person i kroppen när klippet var slut, rätt imponerat

Någon som kan kontrollera mina siffror ??????
Citera
2024-06-30, 21:31
Avstängd
Offerviljas avatar
Anton: Helvete vad god, den här hade tomten gillat.
Adam: Jaså?
Anton: Ja, tomtepappan. Nej, tomtefar är han. Inte tomtepappa.
Adam: Nä, tomtefar.
Anton: Det säger man. Tomtefar.
Adam: Ja, men inte tomtepappa. Pappa... pappa kommer hem... det är bara hårda paket hos pappa idag.
Anton: Tomtepappan kommer bara med hårda paket.
Adam: Tomtefar har mjuka.
Anton: Ja, men tomtepappan...
Adam: Han kör andra... han har en helt annan kaliber.

Matkoma 4-ever! ❤️
Citera
2024-07-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Anton: Helvete vad god, den här hade tomten gillat.
Adam: Jaså?
Anton: Ja, tomtepappan. Nej, tomtefar är han. Inte tomtepappa.
Adam: Nä, tomtefar.
Anton: Det säger man. Tomtefar.
Adam: Ja, men inte tomtepappa. Pappa... pappa kommer hem... det är bara hårda paket hos pappa idag.
Anton: Tomtepappan kommer bara med hårda paket.
Adam: Tomtefar har mjuka.
Anton: Ja, men tomtepappan...
Adam: Han kör andra... han har en helt annan kaliber.

Matkoma 4-ever! ❤️

Är detta script från ett riktigt Matkoma avsnitt, om det är det måste du länka till det, helt otroligt
Citera
2024-07-01, 13:18
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av their
Är detta script från ett riktigt Matkoma avsnitt, om det är det måste du länka till det, helt otroligt
Det är från ett avsnitt från slutet av år 2020 där deras flickvänner skulle bestämma vad de skulle äta för någonting under en hel dag.

25:05 in i klippet: https://www.youtube.com/watch?v=E1MX3j-hCms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in