2024-06-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Och 9000 sexuella övergrepp anmäls varje år i Sverige
Vad blir bättre om du delar upp dem i olika ålder?

Är det jag som delar upp? 50% av övergreppen görs av killar under 21 år. Dumpen fångar i stort sett bara 50+ . Om syftet är att stoppa pedofiler för att skydda barn skal väl även unga förövare stoppas /konfronteras på dumpen. Vad är det du inte förstår??
Citera
2024-06-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, så det ska väntas till dess de blir gamla gubbar? Fram till dess är det fritt fram eller??

De 9000 övergreppen har troligtvis inte börjat med en kontakt över nätet!
Citera
2024-06-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Lite läsning för dig.
Personligen tycker jag dessutom att man är barn fram till man är 18 och att grooming o sexuellt ofredande av minderåriga är väldigt allvarligt också och som sagt mörkertalen är betydande.

Betvivlar inte en sekund på detta, men nu handlade det om hur många dumpen har avslöja avt cirka 1000 per år som blivit lagförda. Du kanske ändå inte förstår och det kan jag inte göra något åt.
Citera
2024-06-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jaså den gruppen, du pratar alltså om 95% av förövarna som själva är pojkar under 18 år.
Det är inte riktigt den bilden man får när Dumpen pratar pedofili och utsatta barn.
Av nån konstig anledning nämns aldrig detta av Dampen.
Det är naturligtvis extremt missvisande när Dumpen slänger sig med dessa siffror men utelämnar elefanten i rummet.

Blir konstigt att kalla en 13-årig pojke för pedofil men visst nån blommar kanske ut till en sån. Däremot passar det Dumpens agenda men det är fruktansvärt falskt och ohederligt.

Vad för du 95% ifrån? Hur ska dumpen jag alla våldtäksmän ? Det som händer på nätet är en liten del
Citera
2024-06-30, 21:21
Medlem
Citat:
Betvivlar inte en sekund på detta, men nu handlade det om hur många dumpen har avslöja avt cirka 1000 per år som blivit lagförda. Du kanske ändå inte förstår och det kan jag inte göra något åt.

Med all respekt.. jag att det är du som inte förstår...
Citera
2024-06-30, 21:22
Medlem
Citat:
De 9000 övergreppen har troligtvis inte börjat med en kontakt över
nätet!

Självklart inte , men sannolikt tillräckligt många.
Citera
2024-06-30, 21:23
Medlem
Citat:

Ok. "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"
Citera
2024-06-30, 21:27
Medlem
Citat:
Och 9000 sexuella övergrepp anmäls varje år i Sverige
Vad blir bättre om du delar upp dem i olika ålder?

Mrs Karlsson lyssna på när Anna Hedemo konfronterar Sara med dessa siffror. Dumpen kör pedofilgubbe- tourettes men ger blanka fan i att informera om att den förkrossande majoriteten som utsätter barn själva är barn. ”Här pratar du om pedofili - vad får man för bild då?!”
Debatt hos Publicistklubben som sagt.
Dumpen blir fullständigt bortgjorda. Så jävla pinsamt.
Citera
2024-06-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ok. "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"

Inte första gången du använder det uttrycket. Att de gäddor som dumpen publicerar inte skulle vara troliga förövare är trams.
Citera
2024-06-30, 21:30
Medlem
Citat:

Vi har ju ganska många överfallsvåldtäkter och enligt brå så utförs många våldtäkter i någons hem ( ja jag vet att de vill vinkla det till att det är i hemmet) men nej , det betyder i någons hem, dvs inomhus hos någon

Tror att väldigt få av dem har börjat med att man har bjudit in random på nätet till sitt hem
Citera
2024-06-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Mrs Karlsson lyssna på när Anna Hedemo konfronterar Sara med dessa siffror. Dumpen kör pedofilgubbe- tourettes men ger blanka fan i att informera om att den förkrossande majoriteten som utsätter barn själva är barn. ”Här pratar du om pedofili - vad får man för bild då?!”
Debatt hos Publicistklubben som sagt.
Dumpen blir fullständigt bortgjorda. Så jävla pinsamt.

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html
Citera
2024-06-30, 21:38
Medlem
Citat:
Vi har ju ganska många överfallsvåldtäkter och enligt brå så utförs många våldtäkter i någons hem ( ja jag vet att de vill vinkla det till att det är i hemmet) men nej , det betyder i någons hem, dvs inomhus hos någon

Tror att väldigt få av dem har börjat med att man har bjudit in random på nätet till sitt hem

Siffrorna talar sitt tydliga språk. Våldtäkt är inte det enda sexualbrott som skadar barn heller. Förstår inte att man inte förstår hur stort problemet är o inte heller hur man tror att gäddorna som Dumpen publicerar inte är presumtiva brottslingar. Världsfrånvänt.
Jäkligt svårt att förstå att det finns människor som brinner o bryr sig om män som tänder på barn. Finns en jäkla massa människor jag skulle engagera mig i, innan jag brydde mig om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in