2024-06-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det är uppenbart att Angela Merkel var en smula naiv. Ryssland har ju aldrig gjort upp med Sovjettiden, något som är en förutsättning för att landet ska kunna förändras och bli en liberal demokrati. Putin har ju arbetat hela sitt yrkesliv inom den sovjetiska och senare ryska underrättelsetjänsten. Han är sovjetmänniskan personifierad och den siste som borde ha blivit Rysslands president.
Ja det var en katastrof. Ryssland kunde varit ett Norge med sina olje och gas intäkter med ett av världens mest välmående invånare. I stället har en stor andel inte ens vatten och toalett inne.
Citera
2024-06-30, 19:41
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Så fort man säger något emot narrativet i forumet så blir man attackerad av minst tio användare. Riktigt märkligt. Så här är det. Vi ska inte skicka mer pengar eller vapen till Ukraina. Det leder bara till ett högre dödstal. Det är skamligt för mänskligheten. Ryssland förlorar inte kriget.

Våra skattepengar ska gå till oss svenskar. Vi ska lägga pengarna på vår välfärd. Vi ska ut ur NATO.

Ni ska ge fan i att hetsa fram ett nytt världskrig.

Att du blir attackerad beror nog på att det är öppet mål varje gång du sätter dig ner och skriver dina torftiga rader, ofta på hittepåsvenska. Det är så lätt att påpeka de moraliska och logiska bristerna att det blir av att man gör det.

Det kan inte bli ett "världskrig" utan det blir Nato m.fl. mot Ryssland som det ser ut. Vilket annat land menar du skulle vara berett att ta parti mot en uppenbar övermakt för att försvåra för väst att knäcka ryggen på Kreml en gång för alla? Vilket för övrigt vore en bra sak för Rysslands folk på sikt.
Citera
2024-06-30, 19:41
Medlem
Citat:
De vill inte ha NATO i Ukraina nej. Sedan vill de heller inte ha Finland som NATO-gräns men det verkar betyda mindre för dem.

Och därför annekterar man några delar av östra Ukraina??
Citera
2024-06-30, 19:42
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Nej vem bryr sig om USA begår terrorism mot europeisk infrastruktur.
Allt ryzzkt som sprängs sönder är bara bra, VEM som än gjorde det, ryzzland ska inte kunna anfalla någon suverän stat någon gång igen
Citera
2024-06-30, 19:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Då kan du väl själv hjälpa till som volontärkrigare till fronten. Det är fullt möjligt att göra. Istället för att sitta här och hetsa för mer våld och död.

Ukraina behöver mer soldater.

Dito, du är ju helt värdelös på att hantera västs ”sociala medier”, har ni efterblivna inte ens läst Pierre Bourdies antika teorier?
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2024-06-30 kl. 19:45.
Citera
2024-06-30, 19:44
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Då kan du väl själv hjälpa till som volontärkrigare till fronten. Det är fullt möjligt att göra. Istället för att sitta här och hetsa för mer våld och död.

Ukraina behöver mer soldater.
Dom klarar sig garanterat utan mig vid fronten. Varför håller ni rysshoror alltid på att tjata om att vi som stöder Ukrainas rätt att försvara sig att vi ska åka dit och slåss? Varför åker du inte själv dit och slåss för ryssen?
Citera
2024-06-30, 19:45
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ja det var en katastrof. Ryssland kunde varit ett Norge med sina olje och gas intäkter med ett av världens mest välmående invånare. I stället har en stor andel inte ens vatten och toalett inne.
Och Vladimir Putin blev Rysslands rikaste person.
Citera
2024-06-30, 19:46
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Jag får inte tillräckligt med information från västerländska mediakanaler. Jag vill veta mer om andra sidan och varför de agerar som de gör. Jag vill inte bli utsatt för propaganda.

Se om du kan får mer information hos österländska mediakanaler då....
Citera
2024-06-30, 19:47
Medlem
Citat:
Så fort man säger något emot narrativet i forumet så blir man attackerad av minst tio användare. Riktigt märkligt. Det är samma användare som hänger i forumet dag och natt verkar det som.

Du tycker inte 1:10 säger dig något om vad de flesta tycker? Skriver sporadiskt här.
Citat:
Så här är det. Vi ska inte skicka mer pengar eller vapen till Ukraina. Det leder bara till ett högre dödstal. Det är skamligt för mänskligheten. Ryssland förlorar inte kriget.

Våra skattepengar ska gå till oss svenskar. Vi ska lägga pengarna på vår välfärd. Vi ska ut ur NATO.

Ni ska ge fan i att hetsa fram ett nytt världskrig.

Nä, så är det inte. Det är din åsikt. Vi andra får tycka vad vi vill. Därför detta är ett diskussionsforum. Om du inte vill bli påhoppad så får du skriva på en blogg eller så.

Vilka som vinner/förlorar vet vi inte. Det är långt ifrån klart. Sen oavsett segrare i kriget så kan segrarna i freden bli en annan part. Väldigt vanligt.
Citera
2024-06-30, 19:54
Medlem
Citat:
För att jag vill inte ha något krig. Jag vill inte orsaka död eller skada. Jag vill förstå varför Ryssland gjorde som de gjorde. Jag tror inte på ljugmedia i väst. Där finns det noll förtroende för mig.

Jag är ledsen, men jag är rädd att du aldrig kommer att förstå varför.
Om du inte tror på " ljugmedia i väst", är det väl bättre att följa annan media då?
Citera
2024-06-30, 19:58
Medlem
ThinkRightlys avatar
Denys Davydov, live nu om ukrainakriget: https://www.youtube.com/live/6ebNC797QFM?si=1prpcEJt0IeFmXss

Citat:
För att jag vill inte ha något krig. Jag vill inte orsaka död eller skada. Jag vill förstå varför Ryssland gjorde som de gjorde. Jag tror inte på ljugmedia i väst. Där finns det noll förtroende för mig.
Aa du litar mer på Rysslands narrativ och konspirationsteorier. Jättesmart.
Du har allt så jävla bakvänt, men du fattar det inte p.g.a. dunning-kruger effekten.
Jag vet din sort. Önskar att du kunde åtminstone hålla käft. Det borde finnas en riktig ignore-funktion på Flashback.
Citera
2024-06-30, 20:00
Medlem
Citat:
Vi hoppas alla att Ryssland snart avslutar kriget som de startade, och drar sig tillbaka över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in