2024-06-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Tror inte de bryr sig så mycket om Finland eller Sverige. Verkar som att det var gränsen till Ukraina de ville säkra.

Varför just den gränsen?
Citera
2024-06-30, 19:23
Medlem
Citat:
Så fort man säger något emot narrativet i forumet så blir man attackerad av minst tio användare. Riktigt märkligt. Det är samma användare som hänger i forumet dag och natt verkar det som.

Så här är det. Vi ska inte skicka mer pengar eller vapen till Ukraina. Det leder bara till ett högre dödstal. Det är skamligt för mänskligheten. Ryssland förlorar inte kriget.

Våra skattepengar ska gå till oss svenskar. Vi ska lägga pengarna på vår välfärd. Vi ska ut ur NATO.

Ni ska ge fan i att hetsa fram ett nytt världskrig.

Vilka är det som hela tiden pratar kärnvapen och världskrig? Ta en titt på dina ryska fränder som i statsTV hela tiden pratar om att spränga sönder städer i Europa. Det är ni ryssar som hetsar. Inte väst.
Citera
2024-06-30, 19:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Nog fan bryr sig ryssen om Finland med tanke på senaste tidens svartmålningskampanjer mot Finland, hot från högt stående ryska tjänstemän, intrång i luftrummet, GPS-störningar vid finska sydöstra gränsen samt misstänkta sabotageförsök mot flera anläggningar kopplade till vattenförsörjningen.
Exakt. Det pågår så klart rysk hybridkrigföring både mot Sverige och Finland.
Och för några veckor sedan kränkte en rysk SU-24 svenskt luftrum utanför Gotland. Men det kanske bara berodde på att ryssen höll kartan uppochned eller nåt 😉.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2024/06/ryskt-stridsflygplan-krankte-svenskt-luftrum-avvisades-av-jas-39-gripen/
Citera
2024-06-30, 19:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Så fort man säger något emot narrativet i forumet så blir man attackerad av minst tio användare. Riktigt märkligt. Det är samma användare som hänger i forumet dag och natt verkar det som.

Så här är det. Vi ska inte skicka mer pengar eller vapen till Ukraina. Det leder bara till ett högre dödstal. Det är skamligt för mänskligheten. Ryssland förlorar inte kriget.

Våra skattepengar ska gå till oss svenskar. Vi ska lägga pengarna på vår välfärd. Vi ska ut ur NATO.

Inte så konstigt. Det är en jävligt konstig inställning att helt köra på Kremls propaganda. Du märker väl att natoargumentet inte håller, t ex.

Att ställa sig bakom en fullskalig brutal invasion är inget som kan stå oemotsagt, fattar du inte det?
Citera
2024-06-30, 19:27
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Dumheter, och det förstår du såklart själv. Betydligt billigare att mota Ivan i grind.. Väx upp fjolla.
Citera
2024-06-30, 19:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vill att du svarar på frågan om du själv kommer strida på fronten om det blir ett världskrig?

Helt irrelevant. Jag kanske inte kan, är handikappad, jättegammal eller saknar utbildning. Den här trådens ämne är inte heller mig.

Men blir jag inkallad så är blir det ju min plikt. Det är så det funkar här.
Citera
2024-06-30, 19:29
Medlem
Citat:
Jag vill att du svarar på frågan om du själv kommer strida på fronten om det blir ett världskrig?

Jag vill att du svarar på frågan hur NATO:s ökade närvaro i Rysslands närområde som direkt följd av invasionen är en vinst för Ryssland?
Citera
2024-06-30, 19:34
Medlem
c.divers avatar
Citat:

Ryssland ska ut ur Ukraina och vi kommer att fortsätta vårt stöd tills det är uppnått! Det är bara för dig att suga i dig! Ju snabbare ryssen försvinner ur Ukraina desto billigare blir det för västvärlden.
Citera
2024-06-30, 19:35
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Jag får inte tillräckligt med information från västerländska mediakanaler. Jag vill veta mer om andra sidan och varför de agerar som de gör. Jag vill inte bli utsatt för propaganda.

Fast du har ju redan fastställt att Putins invasionskrig grundar sig i att de inte vill ha NATO i närheten. Hur har det gått tycker du? Låter det logiskt i ditt huvud?
Citera
2024-06-30, 19:36
Medlem
c.divers avatar
Citat:
En majoritet av svenskarna kommer givetvis att försvara landet mot ryssen om vi hamnar i det läget.
Citera
2024-06-30, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Fast du har ju redan fastställt att Putins invasionskrig grundar sig i att de inte vill ha NATO i närheten. Hur har det gått tycker du? Låter det logiskt i ditt huvud?

De vill inte ha NATO i Ukraina nej. Sedan vill de heller inte ha Finland som NATO-gräns men det verkar betyda mindre för dem.
Citera
2024-06-30, 19:39
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
En majoritet av svenskarna kommer givetvis att försvara landet mot ryssen om vi hamnar i det läget.

Självklart är det så, men ryssarna är ju så väck de trodde Ukraina skulle ge upp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in