2024-06-30, 17:55
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det bevisar ingenting.
Om du vill vara säker måste du söka och finna. Alternativet är att du nöjer dig med något hokus pokus som ska bevisa att han finns eller inte finns.
Citera
2024-06-30, 18:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om du vill vara säker måste du söka och finna. Alternativet är att du nöjer dig med något hokus pokus som ska bevisa att han finns eller inte finns.
Jag nöjer mig inte med påståenden.
Citera
2024-06-30, 18:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag nöjer mig inte med påståenden.
Hur skulle du kunna bli säker på att Gud inte finns?
Citera
2024-06-30, 18:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Hur skulle du kunna bli säker på att Gud inte finns?
Det går inte att förstöra det högsta primtalet.
Citera
2024-06-30, 21:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det går inte att förstöra det högsta primtalet.
Hur kan du tro att det finns ett "högsta primtal" men inte en högsta makt? Om du multiplicerar det "högsta primtalet" med alla primtal som är mindre och adderar 1 så finns i det talets faktorisering ett primtal som är större än det "högsta primtalet".

Det enda sättet att bli säker om det finns en högsta makt är att söka efter denna högsta makt. Annars måste du vara osäker så länge du lever här på jorden.
Citera
2024-07-05, 17:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Hur kan du tro att det finns ett "högsta primtal" men inte en högsta makt? Om du multiplicerar det "högsta primtalet" med alla primtal som är mindre och adderar 1 så finns i det talets faktorisering ett primtal som är större än det "högsta primtalet".

Det enda sättet att bli säker om det finns en högsta makt är att söka efter denna högsta makt. Annars måste du vara osäker så länge du lever här på jorden.
Det finns alltid ett högsta primtal, oavsett hur långt du räknar kvarstår den principen den saken är säker.
Citera
2024-07-05, 18:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det finns alltid ett högsta primtal, oavsett hur långt du räknar kvarstår den principen den saken är säker.
Det finns alltid ett högre primtal men inget är högst.

Men Gud är det högsta makten.
Citera
2024-07-05, 18:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:

Jag menar att principen är oförändrad.
Citera
2024-07-05, 19:13
Medlem
Examen om helvetet

Följande påstås vara en riktig fråga som ställdes på ett halvtidsprov vid University of Washington.

Svaret var så slående och sensationellt att professorn som fick det delade det med sina kollegor på nätet, varför vi kan läsa det nu.

Extra fråga: Är helvetet exotermt (avger värme) eller endotermt (absorberar värme)?

De flesta elever skrev om sin tro med hjälp av Boyles lag, dvs. gas kyls när den expanderar och värms upp när den komprimeras), eller en liknande variant. Det var dock en elev som skrev följande:

Först måste vi ta reda på hur helvetets massa förändras över tiden. Så vi måste ta reda på i vilken takt själar kommer in i helvetet och i vilken takt själar lämnar helvetet.
Jag tror att vi ganska säkert kan säga att när en själ hamnar i helvetet så lämnar den den inte igen. Ergo lämnar inga själar platsen. När det kommer till antalet själar som röker i helvetet bör vi titta på de olika religioner som finns i världen. De flesta av dessa religioner hävdar att om du inte är medlem i deras religion, så kommer du att hamna i helvetet. Eftersom det finns mer än en religion av den typen, och eftersom människor vanligtvis inte tillhör mer än en religion, kan vi förutsäga att alla själar hamnar i helvetet. Med antalet födslar och dödsfall kan vi förvänta oss att antalet i helvetet kommer att öka hela tiden. Sedan tittar vi på förändringshastigheten i helvetets storlek, eftersom Boyles lag säger att för att temperaturen och trycket i helvetet ska förbli oförändrat bör helvetets storlek öka proportionellt när fler själar tillkommer.

Detta ger oss två alternativ

1. Om helvetet ökar i en långsammare takt än antalet själar i helvetet ökar, kommer temperaturen och trycket att öka tills helvetet bryter loss.

2. Om helvetet ökar i en högre takt än den hastighet med vilken antalet själar i helvetet ökar, då kommer temperaturen och trycket att sjunka tills helvetet fryser. Så vad är möjligheten? Om vi ​​accepterar det som Teresa sa till mig under mitt första år som student att "det skulle bli en kall dag i helvetet innan jag sover med dig" och tar med det faktum att jag sov med henne i natt, så måste nummer 2 vara sant , och på det sättet är jag säker på att helvetet är exotermt och redan frusit.
Det logiska resultatet av denna teori är att eftersom helvetet är fruset, tas inga fler själar emot och helvetet utplånas därför.

Detta lämnar bara himlen, vilket förklarar en gudomlig existens, vilket i sin tur förklarar varför Teresa fortsatte att jämra sig och ropa "Oh Gud!".

Den här eleven fick den enda siffran 13
Citera
2024-07-15, 10:43
Medlem
Citat:

Du verkar inte förstå vad "gud" betyder.
Det betyder andra varelser som inte lever här har rätt att göra vad de vill på våran planet och mot oss.
Och de är inte fredliga.
De är nervsjuka, besatt av att kontrollera människans personliga space.
"Gud" har sagt att "jag skiter i religion" och jag skiter I vad du säger.
Även "vem fan är du".
"Ditt huvud är våran planet".

Tycker du att den är trevlig kan du bjuda in den på riktigt och erbjuda det de egentligen är ute efter.
De är inte blyga direkt utan rakt på sak.
Citera
2024-07-15, 18:12
Medlem
Hela den där planeten är ett enda helvete.
Kommer snart bli arg om de inte slutar kontakta mig.
De kallar mig för han?
Är det för sjuka fantasier?
Varför lägger se sig i människans sexliv ens?

Konstigt att ingen hittat deras tv-spel sattelit.
De kan skaffa ett eget huvud att leka med.
Hoppas de blir AI utskjutna.
Jävla bedragare.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här