2024-04-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Kunskap...

*Insidekunskap

Har du sett Exit eller? Spelet är riggat min vän. De som tjänar de stora pengarna har antingen insidertips, kan påverka kursen själva (t ex RedEye), eller är en nätmäklare som cashar courtage. Är du något av det så är du arbetsbefriad resten av livet. Kan man tjäna pengar ändå? Javisst. Men det finns inga garantier och den som uppriktigt gillar att läsa kvartalårsrapporter är ingen som blir bjuden på middagar. Take you pick.
Citera
2024-06-28, 12:54
Medlem
Det går bra nu.
Citera
2024-06-30, 00:50
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Det går bra nu.
Precis. Väldigt tyst i tråden på sista tiden. Jag undrar varför? Det är väl bara roligt när ens gamblingaktier går uppåt misstänker jag.
Citera
2024-06-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Precis. Väldigt tyst i tråden på sista tiden. Jag undrar varför? Det är väl bara roligt när ens gamblingaktier går uppåt misstänker jag.
Har inte speciellt mycket i företaget, men det stör mig enormt att det går så otroligt kasst.

Någon får gärna berätta.
Citera
2024-06-30, 00:57
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har inte speciellt mycket i företaget, men det stör mig enormt att det går så otroligt kasst.

Någon får gärna berätta.
Om man stör sig på att kursen går ner i de aktier man har köpt så gamblar man. Investera istället.
Citera
2024-06-30, 01:00
Medlem
Citat:
Om man stör sig på att kursen går ner i de aktier man har köpt så gamblar man. Investera istället.
Keh?
Citera
2024-06-30, 01:06
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Keh?
Om du nu vet att detta bolag är bra och att aktien är köpvärd, varför stör du dig då på om kursen går ner (dessutom till en nivå under det pris du gav då du tyckte den var köpvärd)? Då borde du ju tvärtom bli glad för att du kan köpa fler aktier till ett billigare pris, eller hur?
Citera
2024-06-30, 01:08
Medlem
Citat:
Om du nu vet att detta bolag är bra och att aktien är köpvärd, varför stör du dig då på om kursen går ner (dessutom till en nivå under det pris du gav då du tyckte den var köpvärd)? Då borde du ju tvärtom bli glad för att du kan köpa fler aktier till ett billigare pris, eller hur?
Om jag vet att aktien är bra, så har jag väl ingen anledning till att fråga vad som händer och varför.

Du gör dig bara fånig.

Astor borde väl gå skitbra i tider som dessa, och ändå misslyckas de. Jag undrar varför.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-06-30 kl. 01:11.
Citera
2024-06-30, 01:11
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Om jag vet att aktien är bra, så har jag väl ingen anledning till att fråga vad som händer och varför.

Du gör dig bara fånig.
Så du har ingen koll på bolaget men äger aktier i det? Är detta rätt uppfattat?
Citera
2024-06-30, 01:12
Medlem
Citat:
Så du har ingen koll på bolaget men äger aktier i det? Är detta rätt uppfattat?
Har ingen större koll på bolaget, så därför frågar jag. Så ganska korrekt uppfattat.
Citera
2024-06-30, 01:18
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Har ingen större koll på bolaget, så därför frågar jag. Så ganska korrekt uppfattat.
Att kursen har gått ner på sistone kan ju bero på flera saker men jag ser spontant två anledningar. För det första har aktier i denna sektor generellt gått svagt denna tiden och eftersom att Astor är högrisk inom området och är mer volatil går den då ner mer än de andra. Sen går ju bolaget inte ens med vinst t.ex. Sen är det ju så att aktiers kursutveckling på kort sikt faktiskt kan gå lite hur som helst. Men bortsett från detta vet jag inte varför just Astors kurs har utvecklats som den gjort sista tiden. Sen äger jag ju ifs inte aktier i bolaget heller…
Citera
2024-06-30, 01:21
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Astor borde väl gå skitbra i tider som dessa, och ändå misslyckas de. Jag undrar varför.
Bara för att ett bolag befinner sig i en sektor som går bra betyder det inte att alla bolag inom sektorn är bra. Det finns många bra bolag inom denna sektor. Kolla vidare så hittar du säkert dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in