2024-06-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Folk undrar hur någon som är så medioker på sitt jobb kan tjäna så orimligt mycket pengar på det
Aha, är det där skon klämmer? Tillgång och efterfrågan vet du. Tror faktiskt att ni Krösamajjor härinne är med och bidrar till hennes inkomst, ironiskt eller hur?
Citera
2024-06-29, 20:42
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Folk undrar hur någon som är så medioker på sitt jobb kan tjäna så orimligt mycket pengar på det

Det kanske är varför du är här, men denna tråd har varit högst upp inom Aktuellt (Äldre än en vecka) i över ett år nu, dvs. innan deklarationen kom in och något litet creep valde att checka vad H deklarerade för 2023. Jag vågar hävda att majoriteten av folk är här inne av en helt annan anledning än att undra hur H kan tjäna så mycket pengar.
Citera
2024-06-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Det kanske är varför du är här, men denna tråd har varit högst upp inom Aktuellt (Äldre än en vecka) i över ett år nu, dvs. innan deklarationen kom in och något litet creep valde att checka vad H deklarerade för 2023. Jag vågar hävda att majoriteten av folk är här inne av en helt annan anledning än att undra hur H kan tjäna så mycket pengar.
Det har du rätt i. Kan det vara så att tanterna här i tråden ser Hanna som någon slags substitut för en svärdotter de är missnöjda med och vill beklaga sig över? Bara spekulationer från min sida för att få någon slags förklaring till galenskaperna 🤔
Citera
2024-06-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Jag har också nära så det är samma för mig. Men om jag ska åka till något typ Ullared som är en timme bort så kan man göra det till något större med lite kul på vägen tänker jag. Om man nu inte ska gå där i flera timmar för då blir det ju för mycket shopping.

Hon verkar ju ha ett snällt barn så. Mitt är också snällt men väldigt otålig så aldrig att bebis hade suttit i en vagn eller fastspänd i bilen så länge. Vi får väl se i vloggen imorgon vad som hände.
Citera
2024-06-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askon
Det har du rätt i. Kan det vara så att tanterna här i tråden ser Hanna som någon slags substitut för en svärdotter de är missnöjda med och vill beklaga sig över? Bara spekulationer från min sida för att få någon slags förklaring till galenskaperna 🤔

Tror bara ni får inse att Hanna är ett fenomen vi älskar att diskutera och ni aldrig kommer förstå er på.
Citera
2024-06-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askon

Där har du nog tyvärr fel. Många aktiva här verkar själv ha småbarn så det är varken avundssjuka barnlösa eller tanter med eller utan önskan om en svärdotter. Tror mycket är intressant att diskutera för att många som sagt själva har småbarn och familj och därmed ser olikheter och galenskaper jämfört med hur man själv är som förälder. Som någon skrev för ett tag sedan, lite lyxfällan eller biggest loser över det hela. Vilket man inte kollar på för att man är avundsjuk och vill ha det livet själv..
Citera
2024-06-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomblad1
Där har du nog tyvärr fel. Många aktiva här verkar själv ha småbarn så det är varken avundssjuka barnlösa eller tanter med eller utan önskan om en svärdotter. Tror mycket är intressant att diskutera för att många som sagt själva har småbarn och familj och därmed ser olikheter och galenskaper jämfört med hur man själv är som förälder. Som någon skrev för ett tag sedan, lite lyxfällan eller biggest loser över det hela. Vilket man inte kollar på för att man är avundsjuk och vill ha det livet själv..
Så är det nog, tror inte heller att det är avundsjuka, förutom möjligtvis lönen 🤑, helt enkelt samma wt-klientel som tittar på programmen du nämnde ovan utan några vidare andra intressen i livet, än att leta skit hos andra.
Citera
2024-06-29, 22:53
Medlem
Tant lila tappar igen 😊 68.1
Citera
2024-06-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2late4you
Tant lila tappar igen 😊 68.1

Kanske går ner till 67,9 på måndag. Återstår och ser.
Citera
2024-06-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Jag har också nära så det är samma för mig. Men om jag ska åka till något typ Ullared som är en timme bort så kan man göra det till något större med lite kul på vägen tänker jag. Om man nu inte ska gå där i flera timmar för då blir det ju för mycket shopping.

Gör du ”något kul på vägen” om du reser en timme? Herre min gud. Jag har en timme till jobbet, haha
Citera
2024-06-29, 23:38
Medlem
Citat:
Tror att du har rätt. Jag började skuggfölja när jag såg att hon var gravid några veckor efter mig, och jag tidigare hade sett henne på youtube och tyckt att hon lät dryg på rösten. Då ville jag kika in vad som hände. Även om jag skulle beskriva mig själv som sympatisk och stöttande har jag ett litet guilty pleasure för att kolla på folk som tar den väldigt lata vägen 🙈 Det blir en kontrast mot alla pretentiösa mammor i facebookgrupper som har koll på exakt antal minuter som bebisen ammar och sover, sömntränar stenhårt, byter till sittdelen på vagnen så fort det är möjligt, tar emot varje litet fall osv. Folk har på riktigt tyckt att jag är hemsk för att min bebis har fått sitta på pottan från sex månaders ålder och att jag inte fångat varje fall när hen började resa sig mot möbler 🤦‍♀️ Så det ger väl en känsla av att inte vara så hemsk mamma ändå. Sen kunde jag inte låta bli att läsa och bli provocerad för att så många kallade både Liam och F:s änglason för missfall, tycker att rätt ska vara rätt.
Citera
2024-06-29, 23:52
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Där sätter du huvudet på spiken, älskar att logga in på IG/FB efter en hård dag/natt/kväll på jobbet och efter att ha hämtat hem min yngsta på förskolan.
Hur stressig dag jag än haft och hur mycket min övertrötta treåring vrålat på vägen hem så kan jag alltid jämföra mitt liv med Hanna Heroin som tycker livspusslet är enormt knepigt att få ihop trots hon inte gör ett skit om dagarna och får hjälp av både morsan, brorsan och Kebaben för att ta hand om världens snällaste bebis.

Då känner jag mig extra stolt över att min toddler iaf har kepsen kvar på skallen och slipper käka rå falukorv till middag, trots att jag verkligen inte vinner några mum of the year awards.

Kanske exakt det vi, tråden trogna, har möts i där någonstans ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in