Citat:
Ursprungligen postat av
Blomblad1
Där har du nog tyvärr fel. Många aktiva här verkar själv ha småbarn så det är varken avundssjuka barnlösa eller tanter med eller utan önskan om en svärdotter. Tror mycket är intressant att diskutera för att många som sagt själva har småbarn och familj och därmed ser olikheter och galenskaper jämfört med hur man själv är som förälder. Som någon skrev för ett tag sedan, lite lyxfällan eller biggest loser över det hela. Vilket man inte kollar på för att man är avundsjuk och vill ha det livet själv..
Där sätter du huvudet på spiken, älskar att logga in på IG/FB efter en hård dag/natt/kväll på jobbet och efter att ha hämtat hem min yngsta på förskolan.
Hur stressig dag jag än haft och hur mycket min övertrötta treåring vrålat på vägen hem så kan jag alltid jämföra mitt liv med Hanna Heroin som tycker livspusslet är enormt knepigt att få ihop trots hon inte gör ett skit om dagarna och får hjälp av både morsan, brorsan och Kebaben för att ta hand om världens snällaste bebis.
Då känner jag mig extra stolt över att min toddler iaf har kepsen kvar på skallen och slipper käka rå falukorv till middag, trots att jag verkligen inte vinner några mum of the year awards.
Kanske exakt det vi, tråden trogna, har möts i där någonstans ❤️