Citat:
Ursprungligen postat av
iptrix
Nej! Du har fullständigt fel i vad du tror.
Jag *noterar* att vi funnit liv på enbart en plats, och funderar på varför - vad krävs. Du tänker att eftersom det finns här måste det finnas överallt, nånting det inte finns stöd för oavsett hur du tänker. Att liv är en naturlag är enbart i ditt sinne. Ingen lag säger att liv "måste uppstå". Eller hur den gör det. Det öär vad vi försöker ta reda på, hur kan liv uppstå - och som du egentligen vet har vi ännu inte en aning.
Ja, vi vet inte hur liv uppstår.
Men okey jag förstår du håller på något sätt öppet för andra alternativ än att det är en naturlag som är universiell. På sätt och vis så finns det ju fler som håller öppet att naturlagarna inte gäller överallt i universum. Jag tänker mer att de faktiskt gör det och att det är vi som ännu inte fullt förstår naturlagarna. Eftersom jag tänker så, och vi faktiskt har liv på jorden så blir min tankegång att det finns liv även på andra ställen i universum. Jag kan givetvis inte bevisa det.
Så det är okey om du avfärdar mig som ej trovärdig och håller dig till att inget liv finns i universum till motsatsen är bevisad och även att ingen naturlag är bevisad förrän den är det.
Men folk har i alla tider gissat, många tror på en gud som skapat allt och så vidare i tusentals olika varianter. Vi har t ex 6000 olika religioner och de flesta har berört den här frågan.