Citat:
.Man hittar den inte eftersom den som känner till det inte vill uppge det.
Efter nedläggningen har det dock blivit känt varifrån uppgiften ytterst emanerar. Och det är alltså från kusin L. Som berättar att CA själv sagt det till honom på åttiotalet. Att Palme var i rutan när han sköt i sin tv. Det är vad om är känt om saken. Uppgiften verkar finnas i släkten innan det är känt att CA är intressant i utredningen
Efter nedläggningen har det dock blivit känt varifrån uppgiften ytterst emanerar. Och det är alltså från kusin L. Som berättar att CA själv sagt det till honom på åttiotalet. Att Palme var i rutan när han sköt i sin tv. Det är vad om är känt om saken. Uppgiften verkar finnas i släkten innan det är känt att CA är intressant i utredningen
Citat:
Att skjuta inne i sin bostad är väl extremt märkligt. Att skjuta rakt in i sin tv än mer så. Det har dock inträffat. Att det vore mer eller mindre konstigt om just Palme var i bild vid tillfället vet jag inte.
Jag tror inte att CA med berått mod skjutit rakt in i tv:n. Men det är, som sagt, svårt att föreställa sig situationen på annat vis än att han suttit i soffan med sin laddade revolver och siktat in i tv:n och på olika personer som rör sig i den. Ett skott avgår tydligen.
Jag tror inte att CA med berått mod skjutit rakt in i tv:n. Men det är, som sagt, svårt att föreställa sig situationen på annat vis än att han suttit i soffan med sin laddade revolver och siktat in i tv:n och på olika personer som rör sig i den. Ett skott avgår tydligen.
Det är inte främst om palme var i bild eller inte som avgör hur märkligt det är. Det är om det är medvetet eller ett vådaskott.
Jag vet inte varför du har svårt att föreställa dig något annan än just det. Det är väl lättare att föreställa sig att det var just ett vådaskott så som CA säger.
Om inte mer info kommer om det här får man se det som en skröna.
Citat:
Varför tror du det? Vad baserar du det på? Det är väl rätt uppenbart rent statistikt att politiker oftast mördas av politiska skäl.
Att jag inte tror att ensamagerande halvstollar i fall likt detta agerar i kraft av konkreta politiska övertygelser. Utan snarare utifrån mer dunkla föreställningar som knappast är uppenbara för omvärlden. Även om politiska aktualiteter kan trigga. Men inte att tillräcklig grad av konkreta "motiv" driver en udda GM av denna typ. Handlar mer om rätt slags person (om man nu undantar kategorin individer som drabbats personligen av beslut) än om rätt grad på "motiv".
Här bortser jag från den i sammanhanget synnerligen vanliga kategorin helstollar (psyk), som ofta drivs av mycket konkreta, men rent vansinniga, föreställningar.
Här bortser jag från den i sammanhanget synnerligen vanliga kategorin helstollar (psyk), som ofta drivs av mycket konkreta, men rent vansinniga, föreställningar.
Du har nu på på förhand bestämt vilken typ av GM det är också. Det vet vi inte.
Det känns som att du anpassar din tro för att få den att passa in med CA.
Få hade, utan att ha några kända misstänkta att välja på, tänkt att det var rimligt att GM var en person som inte hade någon uppenbar anledning till att mörda OP. Det är grav psykisk störning eller klara politiska skäl som är de vanligaste anledningarna i sådana här fall. Varav CA inte verkar ha någon av delarna.
Senast redigerad av Faderlig 2024-06-29 kl. 19:32.
Senast redigerad av Faderlig 2024-06-29 kl. 19:32.