2024-06-29, 13:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kan hon verkligen?
Senast mamman försökte berätta om jockes barndom ur sitt perspektiv, efter att han släppt boken, så reagerade jocke såhär
https://youtu.be/YyPu9bjohEM?t=31
Så han hängde ut henne offentligt och börjar sedan gnälla om att hon uttalar sig och inte håller det "privat".
Logiken haltar minst sagt.
Citera
2024-06-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är intressant hur du inte kan förstå att han var utsatt som barn och att det kan föda känslor som han måste bearbeta.
Jag tror dock att många barn har skällt på sina föräldrar någon gång eller till och med flera gånger.
Chrippa har ju också gjort det flera gånger.
Jockes tillvägagångssätt är helt klart väldigt märklig.
Om en förälder har varit så fruktansvärt hemsk så bryter de flesta kontakten och klipper alla band helt.
Men han trakasserar henne offentligt och jagar hennes uppmärksamhet.
Det är inte helt normalt.

Man har inte rätt att bete sig hur som helst bara för att man har haft det jobbigt på ett eller annat sätt.
Citera
2024-06-29, 13:54
Medlem
Citat:
Jag tror att du vill att det ska vara så.
Jag tror inte på att Anjo är styrd av honom överhuvudtaget.

Jo, det är så, kompis. Punkt.

Som jag sa i ett tidigare inlägg - när J och Chrippa blir vänner igen,

så kommer även Anjo gräva ned stridsyxan med C och dom kommer därefter sitta och collaba/vlogga ihop som vanligt.

Hade det inte varit för youtube dom emellan så skulle ingen ha styrt någon,

Att dom har tagit den här konflikten offentligt endast pga content säger väl allt om hur tighta vänskaper dom egentligen har.
Citera
2024-06-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Barnen ?
Spelar det någon roll -- snacket i tråden är ju att barnen bör omhändertas för att de i framtiden kan se vad föräldrarna gjort.

Och på fullt allvar - tror du det spelar någon roll om man var 26 eller 32 när man äcklade sig.

Jocke (och Jonnas) bagage är långt värre än Chrippas om barnen i framtiden börjar titta på videor osv.
Jockes bagage lär ju dessutom dyka upp med hänsyn till att han fortfarande lever på och gör pengar på sitt tidigare grisande.

Hur tror du Jockes barn kommer att känna sig när han dragit deras farmor i smutsen fram och tillbaka -- hur tror du andra kommer uppfatta Jockes barn efter det?

Det dags att börja hålla i stenarna i glashuset.
Platinablond prostituerad eller psykopat. Objekten byts ut men kvinnohatet frodas fortfarande.

Hur många gånger kan man hota smed självmord innan det kan antas vara ett utpressningsmedel? Joakim var över 30 år senast han öppet hotade med självmord, i ett uppenbart utpressningssyfte.

Agerade han likadant som liten så förstår jag om mamman inte ville skydda sina barn från rädslan att mista sin bror. Troligtvis har han sagt att det är syskonens fel vid andra tillfällen. Det får vi bara veta om vi får se alla socpapper. Varken förr eller senare. Ett papper taget ur kontext är totalt oviktigt i helheten.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-29 kl. 14:13.
Citera
2024-06-29, 14:03
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Jo, det är så, kompis. Punkt.

Som jag sa i ett tidigare inlägg - när J och Chrippa blir vänner igen,

så kommer även Anjo gräva ned stridsyxan med C och dom kommer därefter sitta och collaba/vlogga ihop som vanligt.

Hade det inte varit för youtube dom emellan så skulle ingen ha styrt någon,

Att dom har tagit den här konflikten offentligt endast pga content säger väl allt om hur tighta vänskaper dom egentligen har.

Vuxna människor, vuxna människor med hjärna, offrar inte relationer med partner, syskon och barn för content.

De lever i en sjuk verklighet.
Citera
2024-06-29, 14:17
Medlem
Citat:
Jag tror inte en sekund på den propagandan som sprids om att Jocke skulle vara en livsfarlig ledare. Det är faktiskt otroligt dumt att försöka sprida detta.
Men han har ju skapat drev där personer har hamnat på psyket och ändå fortsatt trots att personer har bett honom sluta för att ingen ska behöva dö. Är det inte att vara farlig?
Citera
2024-06-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vart kan jag själv med mina egna ögon läsa jockes soc papper på youtube? för någon sån video där han visar så man själv kan läsa finns inte.
Chrille har några.
Citera
2024-06-29, 14:22
Medlem
Citat:
6 år sedan...
Så att Chrilles mamma svarar på en hel bok ska leda till att en man som närmar sig 35 beter sig på detta viset?
Citera
2024-06-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Så att Chrilles mamma svarar på en hel bok ska leda till att en man som närmar sig 35 beter sig på detta viset?

Det beror väl på vad som är bakgrunden. I detta fallet har ju hon inte varit en god mor utan lagt det på samhället. Hon har gjort stor skillnad på barnen. Det sätter sina spår.
Utanförskap är inte en bra grogrund inför framtiden.
Inom psykologin påvisas det att till stor del påverkas vi människor av barndomen in i framtiden.
Grunden till våra liv ligger i barndomens trygghet eller otrygghet.
Detta har jag inte kommit på själv. Det finns massor av forskning som styrker detta.
Det hade varit fint för alla inblandade om de kunde finna en känsla av neutralitet gentemot varandra tror jag.
Citera
2024-06-29, 15:41
Medlem
Citat:
Chrille har några.

Då antar jag att du har läst dom för ni verkar ju väldigt tighta.
Citera
2024-06-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men hur vet du att han har ändrat sitt tänk?

Har han gjort ett sådant uttalande?

Jag hinner inte hänga med på allt, så jag kan ju ha missat det.

Han var väldigt berörd av det han har läst och sett det var inte alls den bild han hade.
Och ja han har uttryckt det själv på sin instagram.
Citera
2024-06-29, 15:46
Medlem
Citat:
Har Jacke sagt de eller har Jocke sagt de?

Jacke fick jag höra det från först och sen Jocke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in