2024-06-29, 11:36
Medlem
monken1s avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/tjhIoV9XHe
En ukrainsk kille chattar med två ryska tjejer och diskuterar kriget.
Citera
2024-06-29, 11:44
Medlem
monken1s avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/zvUen5w6Td
Nu kommer ryssarna med motorcyklar med sidovagn.
Citera
2024-06-29, 12:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/tjhIoV9XHe
En ukrainsk kille chattar med två ryska tjejer och diskuterar kriget.
Faktiskt en riktigt psykologiskt intressant diskussion de har. Jag lade märke till speciellt märklig sak.

Killen frågar tjejerna om de kan kolla upp på nätet om en sak stämmer eller inte och de svarar "I dont want to".

Som någon sedan kommenterar;
"Because deep down she knows she's wrong, and doesn't want to open the Pandora box. Her brain is trying to protect her from realizing she is wrong and has been lied to all her life, and instead doubles down on the lies, and the small wins ("we have more gas than you"). It's sad, really. De-brainwashing these people will take a very long time and effort."

Något vi känner igen från användare på detta forum titt som tätt.

"Men USA då..."

"Men Ryssland har mer naturtillgångar"

"Men Ryssland har mer vapen.."
Citera
2024-06-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Vad är det för bössa han skjuter med? Inte är det en svensk CG?

Inte nog med att det där vapnet inte har någon som helst likhet med en Carl Gustav, det är inte ens samma typ av vapen.
Citera
2024-06-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Och inte helt opålitliga då de från och till bekräftats av mer opartiska källor.
Som t.ex:

"Enligt det brittiska försvarsdepartementet dog eller skadades över 1 200 ryska soldater varje dag under maj – den högsta siffran sedan krigets påbörjades."

Så en medlem av NATO och ett departement som aktivt jobbar mot Ryssland, är alltså opartisk?
Som du menar har inget att vinna på att överdriva Ukrainias förmåga?
Citera
2024-06-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Kan man hoppas på att Kina vänder sig helt emot Putin? Så den lille feta och aiatollan blir hans enda vänner.

Det tvivlar jag på. Men Kina är inte vän med Ryssland då de båda har helt olika mål och ideologier. Det är lite "min fiendes fiende är min vän", Dvs. Man utnyttjar situationen så länge man kan till sin egen fördel men man kommer inte att hjälpa till på något sätt som kan slå emot en själv.
Kina har för mycket att förlora på att hjälpa Putin på ett vettigt sätt. De gav Ryssen sitt stöd i början när de trodde det skulle vara över snabbt. men har mer och mer tagit avstånd ifrån Putin och Ryssland med tiden.
Citera
2024-06-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja s500 är lika värdelösa som dom andra ryska luftvärnssystemen s500 är obrukbart mot vapen nato hade på 70talst fan pinsamt för pissluffarna i moskva

80talet om man ska vara petig. ATACMS togs i bruk på 80talet.
Citera
2024-06-29, 12:16
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Game over Ryssland

https://marcusoscarsson.se/just-nu-massivt-bakslag-for-ryssland-satellitbilder-avslojar/

Enligt satellitbilder, som den tyska tidningen Süddeutsche Zeitung (SZ) tagit del av, har Ryssland endast ”några tusen” stridsvagnar kvar i lager.

Flera militära anläggningar står tomma, rapporterar tidningen som låtit en AI-modell granska 87 militära anläggningar, inklusive 16 baser där stridsvagnar, artillerifordon och pansarfordon förvaras.

Vad händer när de tar slut?
Tar han till kärnvapen?
Citera
2024-06-29, 12:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Så en medlem av NATO och ett departement som aktivt jobbar mot Ryssland, är alltså opartisk?
Som du menar har inget att vinna på att överdriva Ukrainias förmåga?
Det är tveeggat i så fall.
"Varför ska vi skicka mer stöd när det går så bra redan?"

Dessutom står deras trovärdighet på spel. Sanningen brukar nå ut till slut och i väst har "track-record" betydelse (kanske svårt att förstå för våra ryska vänner).
Citera
2024-06-29, 12:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Vad händer när de tar slut?
Tar han till kärnvapen?
Man kan inte bedriva erövringskrig med kärnvapen. Sådana vapen är enbart till för att gardera sig emot invasion, så troligtvis så försvinner ryssarna tillbaks in i sin borg, preppar sina kärnvapen och sitter där och trycker tills invasionshot inte längre föreligger för Ryssland.
Citera
2024-06-29, 12:37
Medlem
Silfverryggs avatar
En wagnerit beklagar sig om situationen i rysseriet.
Citat:
En före detta Wagnersoldat som skadats i Ukraina har börjat prata öppet om sin besvikelse och problemen i sin hemstad på sin videoblogg.
...
- Vad kämpade jag för? Varför dödade jag människor jag inte kände alls? Jag åkte till ett annat land och deltog i dessa operationer där. Jag dödade över 200 människor. Varför tog jag deras liv och orsakade sorg för deras familjer? Är det för att jag ska kunna återvända till mitt hemland och känna mig onödig? Zamkov funderar i en av sina videor, enligt Sever.Real.
...
Zamkov hamnade i Ukraina och en del av Wagner medan han avtjänade ett åttaårigt straff för narkotikabrott. Hösten 2022 hade Zamkov fyra år kvar på sitt straff när han nappade på ett erbjudande från den privatarmé som rekryterade fångar och åkte för att strida i Ukraina.
Zamkov skadades av en kula i handen efter att ha stridit i Bakhmut i Donetsk-regionen i sex månader. Han fick en utlovad amnesti för fångar som rekryterats som soldater och en kompensation på en halv miljon rubel (cirka 5 300 euro) för de sårade.
Han har dock inte kunnat njuta av pengarna tillsammans med sin fru och sina tre barn. Medan Zamkov satt i fängelse innan han åkte till Ukraina var hans fru tvungen att ta flera lån för att hjälpa familjen att överleva.
Kompensationen för skadorna gick till att betala av familjens skulder, och enligt Zamkov förblev en halv miljon rubel skuldsatta även efter det. I mars tog banken också ifrån familjen deras lägenhet. Lägenheten har redan en ny ägare, men familjen har ännu inte drivits ut ur den.
- Om någon kommer hit skjuter jag dem i huvudet. Än så länge har ingen kommit, säger Zamkov.
I sina videor beklagar sig Zamkov över att han aldrig har fått den avskrivning av låneräntor som utlovats på tv till dem som återvänt från fronten. Wagnersoldater får inte samma förmåner som kontraktssoldater i försvarsdepartementets trupper, och Zamkov har inte heller fått den ersättning som utlovats till Wagner.
Än så länge har det inte funnits något veterancertifikat. Detta har blivit ett problem för den lokala arbetsförmedlingen, där man endast har erbjudit återvändande till Ukraina utöver tillfälliga byggnadsarbeten.
- På arbetsförmedlingen har jag redan blivit erbjuden tre lediga tjänster som granatkastare, kulspruteskytt och manskapschef. Det vill säga, de vill skicka mig igen till Ukraina. De antyder att jag inte har något veterancertifikat. Jag kan inte bevisa att jag var i Ukraina, säger Zamkov.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010526204.html

En ryssråtta med andra ord. Ockuperar någon annans fastighet och hotar att döda den som kan tänkas ta sitt hus i besittning.
Citera
2024-06-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
En wagnerit beklagar sig om situationen i rysseriet.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010526204.html

En ryssråtta med andra ord. Ockuperar någon annans fastighet och hotar att döda den som kan tänkas ta sitt hus i besittning.
Ja han har då inte dödat 200 soldater alla fall utan civila hoppas han dör det jävla svinet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in