2024-06-26, 15:25
Avslutad
Spelschemat är släppt inför kommande säsong.

Har vi supportrar til lagen här i tråden så får ni gärna ge er till känna

Jag tycker Championship är väldigt underhållande och har så varit i många många år.

https://www.skysports.com/championship-fixtures
Citera
2024-06-26, 23:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Spelschemat är släppt inför kommande säsong.

Har vi supportrar til lagen här i tråden så får ni gärna ge er till känna

Jag tycker Championship är väldigt underhållande och har så varit i många många år.

https://www.skysports.com/championship-fixtures
Tycker jag också. Blivit att man följer det mer än Premier Leauge. Fler matcher på tipset. Mer öppet spel. Jämnare. Inget lag som tillåts fuska sig till framgång. Bättre stämning på läktaren. Mindre turister. Och bäst av allt? INGET VAR. Play of finalen hade mer åskådare än Fa cup finalen mellan City-United.

Tyvärr har försök gjorts förut med tråd men diverse bossar här säger nej och vill annat. Lär inte bli annorlunda här. Så eventuellt intresse får dränkas i dagistråden istället.
Citera
2024-06-28, 12:55
Avslutad
Hoppas att denna tråd får vara kvar. Championship är för mig den "riktiga" engelska ligan som är mycket mer intressant och spännande att följa än förutsägbara Premier League. Håller tummarna för klassiska Sheffield Wednesday!
Citera
2024-06-29, 10:00
Medlem
Beaver14s avatar
Hur ser förhandsnacket ut?

Som förra året, att de nedflyttade kommer vara med i topp och kanske gå upp igen? Känns inte så va? Luton var troligtvis en tillfällighet när de gick upp och Sheffield har problem med FFP. Burnley är ju en jo-joklubb men har nu tappat managern och får bygga nytt.

Några satsande nykomlingar? Pompey är ju tillbaka efter många år i källaren, men har de muskler att bli att räkna med i CH?
Är det Coventrys år i år?
Kan Leeds ladda om och vara med, trots att de troligtvis tappar de mest tongivande spelarna nu?
Citera
2024-06-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hur ser förhandsnacket ut?

Som förra året, att de nedflyttade kommer vara med i topp och kanske gå upp igen? Känns inte så va? Luton var troligtvis en tillfällighet när de gick upp och Sheffield har problem med FFP. Burnley är ju en jo-joklubb men har nu tappat managern och får bygga nytt.

Några satsande nykomlingar? Pompey är ju tillbaka efter många år i källaren, men har de muskler att bli att räkna med i CH?
Är det Coventrys år i år?
Kan Leeds ladda om och vara med, trots att de troligtvis tappar de mest tongivande spelarna nu?

Vet inte hur snacket går, men Leeds och Burnley är favoriter enligt oddsen. Luton och Middlesbrough därefter.

Skall man dra till med en outsider så väljer jag Derby. Stor hängiven publik och får dom flyt kan de bli topplag.

Givna att åka ur är väl Oxford, men 46 matcher som underdogs kan kanske skapa mirakel. Blir intressanta att följa just för att de liksom känns felplacerade jämfört med de 23 övriga lagen.

https://www.oddschecker.com/football/english/championship
(klicka på Outrights för vinnarodds etc)
Senast redigerad av Burkgurka 2024-06-29 kl. 11:34.
Citera
2024-06-29, 16:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Vet inte hur snacket går, men Leeds och Burnley är favoriter enligt oddsen. Luton och Middlesbrough därefter.

Skall man dra till med en outsider så väljer jag Derby. Stor hängiven publik och får dom flyt kan de bli topplag.

Givna att åka ur är väl Oxford, men 46 matcher som underdogs kan kanske skapa mirakel. Blir intressanta att följa just för att de liksom känns felplacerade jämfört med de 23 övriga lagen.

https://www.oddschecker.com/football/english/championship
(klicka på Outrights för vinnarodds etc)

Har Derby fått ordning på ekonomin igen, var inte de under förvaltning för ett par år sedan? Ny, rik ägare kommit in även där?

Är inte så inne på CH som du märker, men får nog börja intressera mig lite mer.
Citera
2024-06-29, 16:43
Medlem
hazard simpsons avatar
Tror Leeds tar hem det. Gärna med sällskap av Sheffield U och Burnley
Citera
2024-07-18, 23:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Förutom lag nämnda under. Tror Millwall är med i toppen igen efter förra säsongens fiasko med stabile Neil Harris tillbaka och vände skutan förra säsongen. Kan se Sheffield Wednesday ge rivalen United en kamp. Portsmouth blir bästa nykomling. Oxford ryker direkt och blir ingen ny Ipswich saga. Ett annat lag som ryker är Plymouth med usle Way e Rooney och tuffa andrasäsongen. Ett annat lag som jag tror lyfter från botten till play off strid är Blackburn under Eustace. Coventry har allt på plats med Robins. Middlesbrough med i kampen. Ja nu har jag ju nästan räknat upp hela serien men är ju så i The Championship. Ett getingbo.

Mest spännande är Norwich med Danske Thorup. Ny från Nordsjaelland. Gjort bra jobb där. Imponerande Europaspel och offensiv fotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Tror Leeds tar hem det. Gärna med sällskap av Sheffield U och Burnley
Varför? Dom var med förra säsongen och gjorde ingen glad. Tycker andra förtjänar chansen snarare då. Men tror som du Leeds tar hem det. Tappar såklart en del spelare men det som är kvar är bra nog. Man var helt överlägsna förra säsongen, tyvärr för dom med 3 andra lag. Aldrig tidigare har 4 lag varit så klart bättre än andra. Farke kvar och kan det här. Allt på plats.

Tror tyvärr Burnley gör dom sällskap. Tråkigt, men tryggt val av Parker. Värvat dyrt från Belgien. Truppen i stora delar intakt. Förstår att fallskärmen är en motivation för nykomlingar att satsa men tycker det förstör för konkurrensen i The Championship. Orättvist att belönas för huvudlös och dålig satsning från Premier League. Bort med den.
Citera
2024-08-05, 18:13
Medlem
Drickbacks avatar
På fredag dras det igång och detta är tiderna.
Skippar Viaplay att sända i år? Ser inga matcher upplagda på hemsidan.

Omg 1.

Fre 9/8
21:00 Preston - Sheffield U
21:00 Blackburn - Derby

Lör 10/8
13:30 Stoke - Coventry
13:30 Middlesbrough - Swansea
13:30 Cardiff - Sunderland
13:30 QPR - West Bromwich
13:30 Millwall - Watford
13:30 Hull - Bristol C
13:30 Leeds - Portsmouth
13:30 Oxford - Norwich

Sön 11/8
17:00 Sheffield W - Plymouth

Mån 12/8
21:00 Luton - Burnley
Citera
2024-08-05, 19:27
Medlem
buisnismannens avatar
Vilka svennar har vi som spelar i ligan?
Citera
2024-08-05, 19:28
Medlem
Galantos avatar
Kanske ska vi ägna en liten tanke till världens mest intressanta fotbollsliga som börjar på fredag:

EFL Championship!

Serien som inte tar några fångar. 46 stenhårda ovissa omgångar, som sedan avslutas med ett ovisst playoff. Klubbar som pantsätter sina skuldtyngda arenor i en sista bid att nå Shangri-La: Premier League.

Så vitt jag vet så är det inte så många svenska stjärnor i ligan i år, men man kan ofta få se riktigt fina matcher nån kväll då fotbollsabstinensen slår till. Dessutom är det nödvändigt för den som aspirerar på att hitta rätt stryktipsrad att hålla koll på EFL. Det brukar ju vara en 7-8 matcher därifrån varje helg.

Jag försöker mig på ett tips:

1. Leeds
2. Middlesboro
- - - - -
3. Burnley
4. Coventry
5. Bristol C
6. Sheff Wednesday
- - - - -
7. Luton
8. Norwich
9. Sunderland
10. Preston
11. Portsmouth
12. Sheff United
13. West Bromwich
14. Cardiff
15. QPR
16. Stoke
17. Millwall
18. Hull
19. Derby
20. Watford
21. Swansea
- - - - -
22. Oxford
23. Blackburn
24. Plymouth
Citera
2024-08-05, 22:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
Kanske ska vi ägna en liten tanke till världens mest intressanta fotbollsliga som börjar på fredag:

EFL Championship!

Serien som inte tar några fångar. 46 stenhårda ovissa omgångar, som sedan avslutas med ett ovisst playoff. Klubbar som pantsätter sina skuldtyngda arenor i en sista bid att nå Shangri-La: Premier League.

Så vitt jag vet så är det inte så många svenska stjärnor i ligan i år, men man kan ofta få se riktigt fina matcher nån kväll då fotbollsabstinensen slår till. Dessutom är det nödvändigt för den som aspirerar på att hitta rätt stryktipsrad att hålla koll på EFL. Det brukar ju vara en 7-8 matcher därifrån varje helg.

Jag försöker mig på ett tips:

1. Leeds
2. Middlesboro
- - - - -
3. Burnley
4. Coventry
5. Bristol C
6. Sheff Wednesday
- - - - -
7. Luton
8. Norwich
9. Sunderland
10. Preston
11. Portsmouth
12. Sheff United
13. West Bromwich
14. Cardiff
15. QPR
16. Stoke
17. Millwall
18. Hull
19. Derby
20. Watford
21. Swansea
- - - - -
22. Oxford
23. Blackburn
24. Plymouth
Får väl kontra med tabell innan det drar igång Fredag men rent spontant tror jag du underskattar Blackburn. Eustace trygg tränare som bygger bakifrån och sen har man överraskande nog lyckats behålls Szmodics. Överlägsen skytteligavinnare förra med 27 mål. Plymouth köper jag. Wayne Rooney. Say no more. Millwall tror jag högre. Likaså Sheffield United. Sen sänka Bristol City. Burnley gör Leeds sällskap upp.

Angående Svenskar inte mycket. Men när hade vi två Svenska startmålvakter i större utländsk luga senast. Dovin förstaval i Coventry. Zetterström till Derby. Ska vara första där men kanske får börja på bänk första matchen/matcherna då han anländer sent.

Inget VAR. Värt och ha med som ljuspunkt med att kika på The Championship i kombination med spänningen, ovissheten och Stryktips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in