2024-06-29, 10:21
Medlem
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av förintelsen innan jag upptäckte att forskare, historiker och författare började dömas till väldigt långa fängelsestraff. Innan hade jag faktiskt trott på det mesta som jag fick lära mig i skolan osv.

Men sunt bondförnuft sade mig att en hund verkligen låg begravd, när man tog till sådana vansinniga medtoder för att stoppa sina meningsmotståndare i en debatt om historia. Om nu dessa hemska "revisionister" hade så otroligt fel varför inte bara en gång för alla krossa deras teorier med bevisföring och debatt osv. I stället tog till med ultimata härskartekniker. Då kan man inte ha mycket till argument att komma med tänkte jag.

Jag märkte att "förintelsen" blivit till en religion i västvärlden. Där man kan "dömas till bål" för kätteri om man inte är rättrogen..

Trots detta så tog jag aldrig tag i saken och satte mig in i ämnet. Men nu när Sverige via nya lagar vill förbjuda mig att göra det inser jag att det är ett måste.

Så nu vill jag en gång för alla sätta mig in i den så kallade "revisionismen".

Så vad är egentligen de grundläggande argumenten för revisionisterna? Vilka är de främsta seriösa forskarna/författarna? Hur får man ens tag i deras böcker i dagsläget?

Och vilka är de har bäst bemött revisionismen på ett ärligt sätt?
Senast redigerad av TheJewelInTheSea 2024-06-29 kl. 10:51.
Citera
2024-06-29, 10:25
Medlem
David Irving är den ende jag känner till. Vilka av hans böcker skall jag försöka jaga rätt på?

Irving verkar ha varit ansedd som en seriös historiker till hans stora misstag att gå in på förintelsen. Hans liv verkar verkligen blivit totalt misär efter detta.
Citera
2024-06-29, 10:53
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
David Irving är den ende jag känner till. Vilka av hans böcker skall jag försöka jaga rätt på?

Irving verkar ha varit ansedd som en seriös historiker till hans stora misstag att gå in på förintelsen. Hans liv verkar verkligen blivit totalt misär efter detta.
Irvings misstag var att stämma judinnan Lipstadt för förtal. Hon antydde att han var nazist som förnekade förintelsen (lägg märke till litet f, om man är icke-troende). Domaren i rättegången konstaterade att bevis saknades för förintelsen men han förlorade rättegången pga förtalet inte bevisades och ruinerades därmed. Så går det när man är en prestigefull person.

Lite kort så saknas det order om förintelsen, Det finns inga gasade lik, inga gaskammare för människor som fungerar. Zyklon B behöver värme för att utsöndras. Packar man in 2000 pers på 100kvm genom en dörr, vilket är en ren omöjlighet, dör de av syrebrist innan någon gas hinner appliceras. Det industriella massmordet saknar budget. Det saknas inga sex miljoner judar. Demografisiffror visar att det fanns fler judar efter WW2 än före. Röda korset dödssiffror för samtliga koncentrationsläger är dryga 270.000.

Det finns massor av trådar i forumet som behandlar olika aspekter med pålästa revisionister, som Skogsvatte tex. Sen finns det rena lögnare som Dr Tinnitus, VV etc etc som ljuger och försöker avleda från ämnet när de står utan argument. En vanlig teknik är att dra ämnet off topic.

På webben kan du söka på metapedia, ihr och codoh. Google har rensat bort de mesta av sökträffar som ifrågasätter förintelsen.

Det är ganska talande att man försöker kväsa revisionismen genom lagar och nästan dagligen visar TV-program om nazismen. Makten fruktar att sanningen kommer i dagens ljus och vem som har makten behöver man inte vara en Einstein för att räkna ut.
Citera
2024-06-29, 11:31
Medlem
SoCos avatar
Det är väldigt enkelt, det finns inga fysiska bevis för att en förintelse har begåtts.
Citera
2024-06-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av förintelsen innan jag upptäckte att forskare, historiker och författare började dömas till väldigt långa fängelsestraff. Innan hade jag faktiskt trott på det mesta som jag fick lära mig i skolan osv.

Men sunt bondförnuft sade mig att en hund verkligen låg begravd, när man tog till sådana vansinniga medtoder för att stoppa sina meningsmotståndare i en debatt om historia. Om nu dessa hemska "revisionister" hade så otroligt fel varför inte bara en gång för alla krossa deras teorier med bevisföring och debatt osv. I stället tog till med ultimata härskartekniker. Då kan man inte ha mycket till argument att komma med tänkte jag.

Jag märkte att "förintelsen" blivit till en religion i västvärlden. Där man kan "dömas till bål" för kätteri om man inte är rättrogen..

Trots detta så tog jag aldrig tag i saken och satte mig in i ämnet. Men nu när Sverige via nya lagar vill förbjuda mig att göra det inser jag att det är ett måste.

Så nu vill jag en gång för alla sätta mig in i den så kallade "revisionismen".

Så vad är egentligen de grundläggande argumenten för revisionisterna? Vilka är de främsta seriösa forskarna/författarna? Hur får man ens tag i deras böcker i dagsläget?

Och vilka är de har bäst bemött revisionismen på ett ärligt sätt?

Det du skriver låter inte alls konstlat.

Det finns massor av trådar på ämnet men vill du ha en lista över många av de argument som används av förintelseförnekare så har du en väldigt bra genomgång här: https://holocaustcontroversies.blogspot.com/2017/05/rebutting-twitter-denial-most-popular.html
Citera
2024-06-29, 14:11
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det du skriver låter inte alls konstlat.

Det finns massor av trådar på ämnet men vill du ha en lista över många av de argument som används av förintelseförnekare så har du en väldigt bra genomgång här: https://holocaustcontroversies.blogspot.com/2017/05/rebutting-twitter-denial-most-popular.html
Värsta lögnbloggen.
Citera
2024-06-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Värsta lögnbloggen.

Nä den är jättebra! De går igenom saker på ett mycket utförligt sätt och backar upp allt som skrivs. De slår hål på mängder av myter så det är absolut nåt som är värt att läsa igenom.

Bra ställe om man vill hitta orginaldokument osv också.
Citera
2024-06-29, 17:13
Medlem
blamages avatar
Citat:
Nä den är jättebra! De går igenom saker på ett mycket utförligt sätt och backar upp allt som skrivs. De slår hål på mängder av myter så det är absolut nåt som är värt att läsa igenom.

Bra ställe om man vill hitta orginaldokument osv också.
Här har du ett originaldokument som slår hål på gaskammar myten:
http://1.bp.blogspot.com/_s5yaZ0Ye2Mo/RmeaMoD1HsI/AAAAAAAAA48/gNuXSsRLFtc/s1600-h/RedCrossRecordsShowHolocaustDeathTollFRAUD.jpg

Här är en originalfilm som visar att det inte fanns några gaskammare vid befrielsen av Auschwitz:
https://www.youtube.com/watch?v=9vjwiKQo5Ko
Däremot syns mängder av barn, gamla och sjuka som borde ha gasats för länge sen.
Citera
2024-06-29, 17:19
Medlem
blamages avatar
Här är Röda korset originaldokument som styrker att de inte kan finna några gaskammare i Auschwitz:

https://holocausthistorychannel.wordpress.com/2015/05/04/red-cross-cant-find-extermination-installations-at-auschwitz/
Citera
2024-06-29, 17:27
Medlem
blamages avatar
Judisk demografi som visar att det inte saknas några sex miljoner:

Meyers Handlexicon, Germany 1921 -- 11,600,000

World Almanac, 1925, pg. 752 -- 15,630,000, "In 1925 a census of Palestine gave a total of 115,151 Jews"

World Almanac, 1929, pg. 727 -- 15,630,000

National Council of Churches 1930 -- 15,600 ,000

March 24, 1933, jewish newspaper Daily Express -- 14,000,000 jews worldwide

World Almanac, 1933, pg. 419 -- 15,316,359, ["The estimate for Jews in the above table is for 1933, and is by the American Jewish Committee"

World Almanac, 1936, pg. 748 -- world jewish population = 15,753,633

World Almanac, 1938, pg. 510 -- world jewish population = 15,748,091, with 240,000 in Germany

American Jewish Committee Bureau of the Synagogue Council, 1939 -- 15,600,000

World Almanac, 1940, pg. 129: World Jewish Population -- 15,319,359

World Almanac, 1941, pg. 510: World Jewish Population -- 15,748,091

World Almanac, 1942, pg. 849 -- 15,192,089, "Jews include Jews by race not necessarily by religion"

World Almanac USA, 1947, pg. 748: World Jewish Population -- 15,690,000

World Almanac, 1949, pg. 289: World Jewish Population -- 15,713,638

Statistical Handbook of Council of Churches USA 1951 -- 15,300,000

Encyclopedia Britannica's 1955 Book of the Year -- 11,627,450, "Jewish figures include all Jews whether members of a synagogue or not"

World Almanac, US News & World Report, 1983 population of jews -- 16,820,850

World Almanac, 1996, pg. 646: World Jewish Population -- 14,117,000

World Almanac & Book of Facts, 1989: World Jewish Population --18,080,000

World Almanac & Book of Facts, 2001: World Jewish Population -- 13,200,000
Citera
2024-06-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Här har du ett originaldokument som slår hål på gaskammar myten:
http://1.bp.blogspot.com/_s5yaZ0Ye2Mo/RmeaMoD1HsI/AAAAAAAAA48/gNuXSsRLFtc/s1600-h/RedCrossRecordsShowHolocaustDeathTollFRAUD.jpg

Här är en originalfilm som visar att det inte fanns några gaskammare vid befrielsen av Auschwitz:
https://www.youtube.com/watch?v=9vjwiKQo5Ko
Däremot syns mängder av barn, gamla och sjuka som borde ha gasats för länge sen.

Tack för ett bra exempel på nåt man debunkar på bloggen

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2017/05/rebutting-twitter-denial-most-popular.html#redcrossstats
Citera
2024-06-29, 17:40
Medlem
blamages avatar
Citat:
Tack för ett bra exempel på nåt man debunkar på bloggen

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2017/05/rebutting-twitter-denial-most-popular.html#redcrossstats
Tyskar är kända för sin byråkrati och pappersexercis. De släppte inte in några oregistrerade fångar i Auschwitz.

SVD's numera avlidna judinna Cordelia Edvardsson vittnade om att de varje morgon ställdes upp vid baracken. Sen ropades numren ut på de som skulle gasas. Menar du att Cordelia ljög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in