2024-06-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Uppgifter på twitter och telegram att S-500 slagits ut. Ej bekräftat men sådana här rykten brukar ha "legs"...

It is reported that the newest Russian S-500 air defense system was destroyed by ATACMS cluster missiles.

The cost of one of these reaches $600 million.

https://x.com/front_ukrainian/status/1806629720877838621

Spännande om detta stämmer eftersom det, såvitt känt, är (var) den enda fungerande enheten. Vågar vi hoppas att en viss bro ligger illa till nu.

Edit: Naturligtvis inser jag att bron kanske inte är det strategiska mål den en gång var men jag ser ändå fram emot bölandet som kommer att komma när den väl skjuts bort.
Senast redigerad av fsck 2024-06-28 kl. 14:16. Anledning: Tillägg
Citera
2024-06-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Jag tror detta krig har skördat minst civila dödsoffer av alla krig i världshistorien, Ryssland verkar avstå mål om många civila kommer dödas. Du har tex ukrainas militärledning som sitter i källaren till ett sjukhus där krigsskadade vårdas i Kiev och där Ryssland avstår från att attackera.

Civila områden träffas om ukraina avfyrar missiler från ett tex ett bostadsområde, kordinaterna för avfyringsplatsen matas automatiskt in och motmedel skickas direkt. Så då ligger ansvaret för civila dödsoffer på zelensky.

Nu har du "missförstått" igen. Det är den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer. Det är således hen som bär ansvaret för all död, lidande och materiell förstörelse som hens agerande resulterar i.

Om fred i Ukraina önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens anfallskrig har förorsakat
Citera
2024-06-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
NATO har inte ens börjat kriga mot Ryssland - och ändå så har redan hundratusentals ryssar dödats eller skadads för livet.

NATOs förluster bland sina egna officiella soldater är väl runt 0. Eller kanske finns 1?

Ändå accelererar begravningar av höga nato generaler som verkar dö ovanligt ofta i bilolyckor, oftas efter en Rysk missilattack. Jag har förstått att personer som du och andra nato troll verkar leva i ett parallelt universum, man blir helt paff när man ser er skriva en massa nonsens.

Men vi får vänta och se. Ps ukraina har skrapat ihop ca 70 000 soldater och ska visst försöka ta tillbaka de av Ryssland befriade områderna i norr, vilka desimeras dagligen med FAB 500-FAB 3000

Ukraina anfaller mest troligt nästa vecka och sen är det över för ukraina
Citera
2024-06-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ändå accelererar begravningar av höga nato generaler som verkar dö ovanligt ofta i bilolyckor, oftas efter en Rysk missilattack. Jag har förstått att personer som du och andra nato troll verkar leva i ett parallelt universum, man blir helt paff när man ser er skriva en massa nonsens.

Men vi får vänta och se. Ps ukraina har skrapat ihop ca 70 000 soldater och ska visst försöka ta tillbaka de av Ryssland befriade områderna i norr, vilka desimeras dagligen med FAB 500-FAB 3000

Ukraina anfaller mest troligt nästa vecka och sen är det över för ukraina

Rada upp namn då på alla Nato generaler som dött i Ukraina tror di blandar ihop ryssarna har världarekord på antal dödad generaler och högre befäl på så kort tid.

Ja vi väntar spänt på nästa vecka då kollapsen enligt dig kommer om de inte kommer vad ska du förvara det med då?
Citera
2024-06-28, 14:26
Medlem
Citat:
Uppgifter på twitter och telegram att S-500 slagits ut. Ej bekräftat men sådana här rykten brukar ha "legs"...

It is reported that the newest Russian S-500 air defense system was destroyed by ATACMS cluster missiles.

Vore ju fantastiskt kul om det stämmer. ATACMS är utrangerat 70-talsjox? S-500 det allra senaste som bara finns i enstaka exemplar? Är det såhär Ryssland nöter ned Nato?
Citera
2024-06-28, 14:30
Medlem
Citat:
Någon gjorde det i den här tråden men den vart borttagen av väst propaganda får.

Ja men du som har så stenkoll nu rada upp alla nu och upp till bevis

Hur går det i Vovchansk eller för den delen hela offensiven i Kharkiv som har kört fast
Citera
2024-06-28, 14:35
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vore ju fantastiskt kul om det stämmer. ATACMS är utrangerat 70-talsjox? S-500 det allra senaste som bara finns i enstaka exemplar? Är det såhär Ryssland nöter ned Nato?

Kom nyss hem och såg det här.
Kollade upp informationsflödet och det här är min gissning just nu:

Ibland så trollar Proryska TG-kanaler NAFO som tyvärr ibland hugger på det och låter sig trollas. Det hela går ut på att ett par proryska kanaler samtidigt går ut med ett statement om att någonting blivit kaboom som om det är sant skulle vara en jättevinst för Ukraina. NAFO goes all in och retweetar och firar. Sedan visar det sig inte stämma och NAFO tappar lite i förtroende. Tidigare exempel på sådana här historier har exempelvis varit ryska mil-bloggares död, men sedan har de återuppstått då NAFO firat i ett par timmar.

Just nu gissar jag på att det är en sådan info-ops vi ser.
Vi har ungefär samtidigt dels Tivaz (ukrainsk artillerigrupp) som vagsignalerar om det men även ett par ryska TG-kanaler som i korthet säger S-500 fucked. Jag säger att det är för svårt att veta ännu.

jag ger:
trollinfo-ops 85%
verkligt bekämpad S-500: 15%
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2024-06-28 kl. 14:39.
Citera
2024-06-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Kom nyss hem och såg det här.
Kollade upp informationsflödet och det här är min gissning just nu:

Ibland så trollar Proryska TG-kanaler NAFO som tyvärr ibland hugger på det och låter sig trollas. Det hela går ut på att ett par proryska kanaler samtidigt går ut med ett statement om att någonting blivit kaboom som om det är sant skulle vara en jättevinst för Ukraina. NAFO goes all in och retweetar och firar. Sedan visar det sig inte stämma och NAFO tappar lite i förtroende. Tidigare exempel på sådana här historier har exempelvis varit ryska mil-bloggares död, men sedan har de återuppstått då NAFO firat i ett par timmar.

Just nu gissar jag på att det är en sådan info-ops vi ser.

jag ger:
trollinfo-ops 85%
verkligt bekämpad S-500: 15%

Vi får se. Jag tror tillsvidare att det nog stämmer. Prorysk milbloggare = 0 och ingenting. S-500 som inte kan hantera det den konstruerats för = tecken på allvarliga problem för Ryssland 😀
Citera
2024-06-28, 14:41
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vi får se. Jag tror tillsvidare att det nog stämmer. Prorysk milbloggare = 0 och ingenting. S-500 som inte kan hantera det den konstruerats för = tecken på allvarliga problem för Ryssland 😀

Så här: 100% av mitt hopp står till att du faktiskt har rätt och jag har fel
Vuxna tråkiga jag: vågar inte hoppas allt för mycket.
Citera
2024-06-28, 14:42
Medlem
Jaha där rök radarn för S-500. ATACMS smällde sönder den utan problem. Rysslands bästa luftförsvar rår inte på västs mäktiga vapen.
Senast redigerad av Reraised 2024-06-28 kl. 14:47.
Citera
2024-06-28, 14:45
Medlem
Citat:

Ryssland har enbart ETT enda av detta system. Är det söndersprängt så kommer Ryssland få enorma problem.
Citera
2024-06-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ryssland har enbart ETT enda av detta system. Är det söndersprängt så kommer Ryssland få enorma problem.

Ingen reaktion bland ryss trollen här på forumet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in