Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Jag sitter på en fåtölj och sedan har jag en kudde mellan knäna och laptopen för att jag hört att det inte ska vara bra för kroppen då man kan få strålningar av laptopen. Men samtidigt lär väl fläktarna ta stryk av att man har laptopen på en kudde?
Vad rekommenderar ni? Är det lugnt att ha laptopen på en kudde?
Känns faktiskt märkligt att du inte själv kan se på din laptop och förstå hur du kan göra för att ha den i knät utan att den riskerar få problem…..
Det är ju bara att titta på din laptop, har den öppningar för luft på undersidan så ska dessa inte täppas till, då är det ju självklart att man har en hård yta den kan sätt på när man ska ha den i knät, så de då står som om den stod på ett bord. Vad man kan använda…? Ja vad fan som helst man har eller som är billigt att köpa, t ex en skärbräda.
Blir skärbrädan för hårt mot bena så kan man ju ha t ex en kudde under skärbrädan.
Strålningen du ”hört” om, kan du bara strunta i, det finns ingen strålning som är skadlig för då skulle apparaten inte få säljas, eller i alla fall ha varningstext klart synlig som säger hur den ska användas eller vad man inte ska göra med den.
Strålning av något slag kommer du heller aldrig ifrån, för det finns och har alltid funnits div strålning runt oss på jorden ända sedan jorden skapades för en massa miljoner år sedan.
Sen heter det ju ”laptop” fundera lite på det….