2024-06-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Så uselt språk det knappt går att läsa. Skulle den tomten vara ”högste befälhavare ”? Är du förståndshandikappad?

Blev han tomte när Trump avgick, blir nuvarande befälhavare tomte när biden avgår. Men det är det här ni natotroll vill att vi ska diskutera, för kriget vinner Ryssland och nato flörlorar.

Du borde lyssna på denna världskända kvinnliga reporter https://www.bitchute.com/video/QWjWjQbkwGw/
Citera
2024-06-27, 22:14
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ja, håller med.. en riktig tomte haha
Jag skrattade för vad runkarn89 skrev så jävla högt att jag fick både frun och våran hund att komma till mig för att kolla att allt var OK med mig. Då vet man att det var en jävligt bra skämt när man får mig att garva så pass rejält.

Fan. Inte ens ryska satelliter funkar längre:
Citat:
Astronauter på den internationella rymdstationen ISS tvingades ta skydd på onsdagen efter att en övergiven rysk satellit splittrades i mer än hundra bitar på onsdagen. Astronauterna var tvungna att söka skydd från spillrorna i ungefär en timme, enligt amerikanska rymdorganisationer.
NASA rådde astronauter att söka skydd eftersom den ryska satelliten befann sig på samma höjd som den internationella rymdstationen. Efter en timme började rymdstationens besättning övervaka passagen av delar av satelliten.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010528035.html

Mer från mötet mellan Zelensky och Stoltenberg.
Citat:
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj träffade generalsekreterare Jens Stoltenberg i Natos högkvarter i Bryssel. Zelenskyj berättade för meddelandetjänsten X att de diskuterade förberedelserna inför toppmötet i Washington.
- Vi ser fram emot beslut som kommer att stärka koalitionens roll i att samordna säkerhetsstöd och utbildning för ukrainska styrkor, samt långsiktiga finansiella åtaganden för att säkerställa ett stabilt stöd till Ukraina, skrev Zelenskyj.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html

Så mycket för att Ukraina inte ska tillåtas bli medlem av Nato (och EU). Sug kuk, ryssjävlar! Steg för steg, oavsett vad ryssen hittar på, så kommer Ukraina att bli medlem av både EU och Nato. Gnäll hur mycket ni vill, men det ändrar inte fakta. Saknas bara att Köningsberg snor Östersjö-flottan och säger att "nu är vi självständiga och den fjärde baltiska republiken!".
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-06-27 kl. 22:16.
Citera
2024-06-27, 22:17
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
[quote=roggaren89|88706914]Blev han tomte när Trump avgick, blir nuvarande befälhavare tomte när biden avgår. Men det är det här ni natotroll vill att vi ska diskutera, för kriget vinner Ryssland och nato flörlorar.

Menar du att Douglas Macgregor varit motsvarande ÖB i USA? En pensionerad överste Är du full?

Edit: Flörlorar var nytt för mig
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2024-06-27 kl. 22:21.
Citera
2024-06-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Bit chute censureras inte av nato, kollar aldrig på youtub då allt är censuerat av väst. Lite komisk hur alla skrikit i årtionden (även jag) att Ryssland/sovjet/kina censuerar sen kommer det fram att det är vi i väst som får vår information censuerad. Allt vi har matats med sen vi var små om Sovjet/Ryssland/Kina är lögn.

Jag sitter och jämför Rysk information från väst tex pasikivi och 95% av det Pasikivi säger är lögn, Ryssland ljuger aldrig. När man kollar Pasikivi då funderar man allvarligt om han är mentalt efterbliven.

Det är några konton här som är extremt fokuserade på just Paasikivi.

Han nämns nästan bara av en handfull ryss-troll i tråden…

Vad jag vet är han numer pensionär och gjort debut som sommarpratare.
På vilket sätt är han relevant för ämnet som tydliggörs i TS?

Bland vissa meningslösa troll verkar fokuset på enskilda personer starkt. Tanken om att alla lever i en personkult som dyrkar tyckare både här och där.

Må det vara Macgregor, Ritter, Trump/Biden eller Paasikivi..

Kanske dags att starta en tråd o Paasikivi istället? Inget du säger här förändrar åsikten dom flesta har om ryssland ändå.
Citera
2024-06-27, 22:21
Medlem
Snapcounts avatar
Hoppsan..

US, Israel and Ukraine in talks to provide Kyiv with Patriot systems - report

The US, Israel and Ukraine are all in talks to provide Ukraine with up to eight Patriot air defence systems, according to the Financial Times.

The FT said the deal would likely involve Israel first sending the systems it plans to retire to the US, before they are handed over to Kyiv

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-putin-north-korea-soldiers-12541713

..den såg jag inte komma..
Citera
2024-06-27, 22:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Skulle jag definitivt inte säga, spå in i framtiden är notoriskt svårt.. Hade ryssarna kunnat det hade de nog avstått från idiot-invasionen

Fast gårdagen hör inte hemma i framtiden.

Men ja, den ryska invasionen var ett magplask av sällan skådad sort. Putin lär ha ångrat den mer än en gång. Men Putin gör ju inga fel eller misstag, så istället har han levererat tvåsiffrigt antal berättelser om vad eländet skulle vara bra för.
Citera
2024-06-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Blev han tomte när Trump avgick, blir nuvarande befälhavare tomte när biden avgår. Men det är det här ni natotroll vill att vi ska diskutera, för kriget vinner Ryssland och nato flörlorar.

Du borde lyssna på denna världskända kvinnliga reporter https://www.bitchute.com/video/QWjWjQbkwGw/

Den högste befälhavaren för USAs försvarsmakt, är presidenten. Och Macgregor har mig veterligen inte varit president.
Senast redigerad av Spookie1968 2024-06-27 kl. 22:31.
Citera
2024-06-27, 22:31
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fast gårdagen hör inte hemma i framtiden.

Men ja, den ryska invasionen var ett magplask av sällan skådad sort. Putin lär ha ångrat den mer än en gång. Men Putin gör ju inga fel eller misstag, så istället har han levererat tvåsiffrigt antal berättelser om vad eländet skulle vara bra för.

Det beror väl på vilka matematiska modeller man använder hehe Ja, antagligen en av historiens största misstag och felbedömningar.. Men vi har ju men en liten mupp och skallig tönt att göra
Citera
2024-06-27, 22:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hoppsan..

The US, Israel and Ukraine are all in talks to provide Ukraine with up to eight Patriot air defence systems, according to the Financial Times.

The FT said the deal would likely involve Israel first sending the systems it plans to retire to the US, before they are handed over to Kyiv

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-putin-north-korea-soldiers-12541713

Det är precis vad Ukraina skulle behöva.
Citera
2024-06-27, 22:33
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Hoppsan..

Va nu blev jag förvånad ? Det är väl ganska uppenbart att Israel är ganska trötta på Rysslands intrigerande med Iran och Hamas samt Huthi rebellerna . Sedan behöver Israel bättra på " karma kontot " efter de senaste överdrifterna . Detta är ju ett lysande exempel på " win win " Israel får visa lite good will och samtidigt ge Ryssland en känga .
Citera
2024-06-27, 22:34
Medlem
Citat:
Hoppsan..

Har ju varit på tapeten om Israeliska Patriot tidigare. Då var det inget alternativ för Israel.

Dock långt före 7/10 och innan ryssland mer öppet visade att dom bygger långsiktiga relationer med Israels fiender.

Behöver inte bli någon affär för det men alla borde ha noterat att ryssland valt att förarga även Sydkorea på liknande vis.

Putlers utrikespolitik känns ibland nästan orkestrerad av Medvedev under hans svårare tid av abstinens.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-06-27 kl. 22:36.
Citera
2024-06-27, 22:34
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter

The USA and Israel are negotiating the supply of up to 8 Israeli Patriot batteries to Ukraine, — Financial Times.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in