2024-06-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Bit chute censureras inte av nato, kollar aldrig på youtub då allt är censuerat av väst. Lite komisk hur alla skrikit i årtionden (även jag) att Ryssland/sovjet/kina censuerar sen kommer det fram att det är vi i väst som får vår information censuerad. Allt vi har matats med sen vi var små om Sovjet/Ryssland/Kina är lögn.

Jag sitter och jämför Rysk information från väst tex pasikivi och 95% av det Pasikivi säger är lögn, Ryssland ljuger aldrig. När man kollar Pasikivi då funderar man allvarligt om han är mentalt efterbliven.

Stolpa gärna upp 10 saker Paasikivi har ljugit om.
Min syn är att han väldigt sällan gör prediktioner utan han analyserar(återberättar) det vi alla redan ser och hör. Sen använder svenska mediahus honom för att han har rätt yrke och just svensk. Som att anklaga meteorologen för att ljuga för att väderprognosen blev fel. De flesta vuxna släpper det och går vidare...
Citera
2024-06-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Min syn är att han väldigt sällan gör prediktioner utan han analyserar(återberättar) det vi alla redan ser och hör. Sen använder svenska mediahus honom för att han har rätt yrke och just svensk. Som att anklaga meteorologen för att ljuga för att väderprognosen blev fel. De flesta vuxna släpper det och går vidare...

10 sec, han ljuger om allt. Men till pasikivis försvar, pasikivi har ingen egen åsikt han vidarebefodrar bara vad nato ber han att göra. Trovärdiga är generaler som lämnat militären och ej är bunden av sitt jobb.
Citera
2024-06-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Varför skulle inte även Ryssland kunna ljuga?

jag har märkt en sak, väst ljuger så fort de öppnar munnen . Istället för att ljuga så säger Ryssland inget, vilket är ett tecken på styrka lojalitet integritet.

Lyssna hur macgregor en prisbelönt dekorerad veteran och högste befälhavare i usa/nato förklarar vad Ryssland gör vilket nato inte klarar av.

https://www.bitchute.com/video/NCJfJ4mYdgMb/

nato är chockad att de ligger så långt efter Ryssland.
Citera
2024-06-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Förklara en dumstrut då vänligen?

Att du skriver här betyder att du vill lära dig mer om kriget, eller att du är orolig.

Skaffa dig ett Telegramkonto, där finns både ukrainare och Ryssar som är otroligt seriösa i deras bevakning av operationen i ukraina. En av dom bästa som jag har kontakt med är Rybarr, otroligt seriös person. lycka till
Citera
2024-06-27, 21:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
jag har märkt en sak, väst ljuger så fort de öppnar munnen . Istället för att ljuga så säger Ryssland inget, vilket är ett tecken på styrka lojalitet integritet.

Lyssna hur macgregor en prisbelönt dekorerad veteran och högste befälhavare i usa/nato förklarar vad Ryssland gör vilket nato inte klarar av.

Man läser ju mycket sk-t i tråden, och du aspirerar att nå till toppen på den.

Intressant hur lite Ryssland har lyckats med, efter snart två och ett halvt år. Då med de förluster i män och materiel man tagit. Lägg sedan till att man även haft en revolt (Prigozin). Men det är klart.., om du tycker att det har varit en lyckosam rysk kampanj tills nu.., så kommer du nu inte heller att bli besviken på fortsättningen..
Citera
2024-06-27, 21:53
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Ja, Ryssland var först med att handla av Kim.
Citera
2024-06-27, 21:54
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man läser ju mycket sk-t i tråden, och du aspirerar att nå till toppen på den.

Intressant hur lite Ryssland har lyckats med, efter snart två och ett halvt år. Då med de förluster i män och materiel man tagit. Lägg sedan till att man även haft en revolt (Prigozin). Men det är klart.., om du tycker att det har varit en lyckosam rysk kampanj tills nu.., så kommer du nu inte heller att bli besviken på fortsättningen..

McGregor? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Den där runkaren hänvisar till McGregor? HAHAHAHAHAHAHAHA! Jag dör! Tönten med så mycket felaktigheter som det bara går att finna? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Snubben som felaktigt hävdar att ryssen skickat över en miljon ryssar över gränsen in i Ukraina? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Fy fan. Jag dör av att skratta ihjäl mig.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-06-27 kl. 22:00.
Citera
2024-06-27, 21:57
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Så uselt språk det knappt går att läsa. Skulle den tomten vara ”högste befälhavare”? Är du förståndshandikappad?
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2024-06-27 kl. 22:09.
Citera
2024-06-27, 22:05
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=y7HJmDhcQQo

En bra analys om lill puttes krig som har redan har förlorat och vilka enorma mängder rysk utrustning som är förstörd.
Kinesiska golfbilar är allt ryssland kommer ha kvar i denna takt 2025 gäller bara för Ukraina att hålla ut och för oss att fortsätta stödja sedan går vi in med nato flyget när ryska soldaterna åker runt i golf bildar 😂
Citera
2024-06-27, 22:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt

Paasikivi är mer som en meteorolog som berättar om hur vädret var igår, men ändå lyckas få en hel del fel. Men snygg uniform.
Citera
2024-06-27, 22:12
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Paasikivi är mer som en meteorolog som berättar om hur vädret var igår, men ändå lyckas få en hel del fel. Men snygg uniform.

Skulle jag definitivt inte säga, spå in i framtiden är notoriskt svårt.. Hade ryssarna kunnat det hade de nog avstått från idiot-invasionen
Citera
2024-06-27, 22:12
Medlem
%s avatar
Citat:

Vilka priser har Macgreggor vunnit? Han är mest känd dom den som alltid har fel. Nivån på vatniksen har alltid varit låg, men det här kan vara någon form av bottenrekord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in