2024-06-26, 22:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Så det är egentligen bara för att kunna använda nya vapen man levlar dex och str som kräver olika stats på dex och str? Själva uppgraderingen på vapen görs hos en Blacksmith liksom där den större skillnaden blir. Vapnet blir alltså inte mycket bättre av dex och str så det är värt använda poäng för att uppgradera str och dex allt för mycket

Bara och bara, det är klart att det höjer vapnets stats om man levlar det som vapnen scalar mot men en uppgradering hos smeden är mycket bättre. Finns säkert stats på hur många levels en smithingstone motsvarar.
Jag skulle iaf välja att spendera poängen på annat först och främst när man nått tillräckligt för vapnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag har ett svärd som går på styrka så lvl upp den till 16. Dext just nu bara 12 men Vigor 21.
Är lvl 25 men går fan bet på Impar nere i Stormfoot catacombs, något bra sätt att mörda impar på?
Får man inte första hugget så ligger man risigt till när det blir blödningar och skit. Är de många så är det riktigt jobbigt.

Imps är vidriga, man brukar tjäna på att antingen vara ganska aggressiv och hoppa fram med en attack. Annars blockera och köra det där counterslaget precis efter blocken…heavy attack tror jag man trycker.
Citera
2024-06-26, 22:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Imps är vidriga, man brukar tjäna på att antingen vara ganska aggressiv och hoppa fram med en attack. Annars blockera och köra det där counterslaget precis efter blocken…heavy attack tror jag man trycker.

Svårt att blockera när de var fem stycken i ett trångt utrymme. Helvete vad griniga de var.
Riktigt stygga varelser men tyvärr är de bara hälften så stygga när man har dem på sin egen sida med spellen.
Får nog avvakta lite till med det där hålet kan man nog säga.
Citera
2024-06-26, 22:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Jag har ingen aning. Väntar på spelet, har inte börjat spela ännu haha. Det jag skriver om i tråden har jag läst mig till bara. Förbereder mig ifall att det dyker upp på fredag i lådan

Vad ligger du på i endurance? Den är viktig har jag sett på youtube. Speciellt närstrid eftersom du kör melee för att inte nolla endurance så du dör pga det innan den fylls upp. Du borde levla på den om du inte redan gjort det

Då ligger jag lite före dig😀
Tror inte jag lvl End så värst mycke, har lagt många poäng på Vigor än så länge.
Har inte kollat så mycket youtube som vanligt utan tar det efter som, man vill ju bli överraskad.
Citera
2024-06-26, 22:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Svårt att blockera när de var fem stycken i ett trångt utrymme. Helvete vad griniga de var.
Riktigt stygga varelser men tyvärr är de bara hälften så stygga när man har dem på sin egen sida med spellen.
Får nog avvakta lite till med det där hålet kan man nog säga.

Man brukar få locka fram dom en och en helst. Springa in i fler än två kan bli jobbigt i början.
Citera
2024-06-26, 22:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Man brukar få locka fram dom en och en helst. Springa in i fler än två kan bli jobbigt i början.

Jo men det här är de som håller till bakom eldsprutet nere i catacomben. När man glad i hågen lyckats tagit sig förbi elden så står man tillsammans med fyra eller fem impar.
Inte går det att springa heller då eldsprutet inte heller är nyttigt.
Citera
2024-06-26, 22:57
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Jag har ett svärd som går på styrka så lvl upp den till 16. Dext just nu bara 12 men Vigor 21.
Är lvl 25 men går fan bet på Impar nere i Stormfoot catacombs, något bra sätt att mörda impar på?
Får man inte första hugget så ligger man risigt till när det blir blödningar och skit. Är de många så är det riktigt jobbigt.

Använd STR enbart för att kunna equipa vapnet. DEX är din main stat. Den påverkar även casting speed och tar mindre fall damage.

Om ett vapen har Bleed som Bloodhound Fang (den måste ha Arcane på sig) ska du stacka DEX och Arcane enbart. Arcane är inte att fnysa åt, den ger nästan lika mycket DMG som DEX och höjer chansen för bleed procs och crits, en bleed build knäcker det mesta. Bloody Ballerina eller en Poison/bleed spec. Vigor kan vara prio upp till soft cap beroende på spelstil.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-06-26 kl. 23:05.
Citera
2024-06-26, 22:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jo men det här är de som håller till bakom eldsprutet nere i catacomben. När man glad i hågen lyckats tagit sig förbi elden så står man tillsammans med fyra eller fem impar.
Inte går det att springa heller då eldsprutet inte heller är nyttigt.

Ah det är ett sånt läge. Hugg på eldpelaren så den slutar och vänd tillbaka snabbt?
Citera
2024-06-26, 23:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Använd STR enbart för att kunna equipa vapnet. DEX är din main stat. Den påverkar även casting speed och tar mindre fall damage.

Om ett vapen har Bleed som Bloodhound Fang, den måste ha Arcane på sig, ska du stacka DEX och Arcane enbart. Arcane är inte att fnysa åt, den ger nästan lika mycket DMG som DEX och en bleed build knäcker det mesta. Bloody Ballerina eller en Poison/bleed spec. Vigor kan vara prio upp till soft cap beroende på spelstil.

Tack för tips! Har lite funderar över vad Arcane gör men har lite glömt att kolla. Visste inte heller att man kunde göra så Bloodhound Fang använder Arcane dessutom.
Citera
2024-06-26, 23:07
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Tack för tips! Har lite funderar över vad Arcane gör men har lite glömt att kolla. Visste inte heller att man kunde göra så Bloodhound Fang använder Arcane dessutom.

Nej den har denna: Causes Blood loss Buildup: hemmorage (55) med mina 60 Arcane har jag (82) Build up, med snabba vapen och amuletter sätter du bleed riktigt snabbt. DMG stiger med ARC så nu har du 2 stats som ger betydligt mer skada än STR såvida du inte tänkt köra en STR build såklart.

Edit: Hemmorage är igentligen ingen bleed som en DOT utan som i WoW om du lirat rogue, smask halva livet. En Hemmorage proc kan du 1-shotta vanliga mobs med.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-06-26 kl. 23:24.
Citera
2024-06-27, 06:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Om ett vapen har Bleed som Bloodhound Fang (den måste ha Arcane på sig) ska du stacka DEX och Arcane enbart. Arcane är inte att fnysa åt, den ger nästan lika mycket DMG som DEX och höjer chansen för bleed procs och crits, en bleed build knäcker det mesta. Bloody Ballerina eller en Poison/bleed spec. Vigor kan vara prio upp till soft cap beroende på spelstil.

Ska titta på det, känns som man har för lite av allt snart. Rustningen är för tung, har för lite liv, för lite dex, för lite arcane och för lite end😁
En annan lösning är att gå på enklare motståndare.

Citat:
Ah det är ett sånt läge. Hugg på eldpelaren så den slutar och vänd tillbaka snabbt?

Jo, också en tanke men blev lite överraskad när alla impar stod där bakom och gömde sig och då gav jag upp. Kommer nog lämna de 900 runorna till sitt öde.

En fråga till, ska det inte finnas något i tunnor och lådor som man hittar och kan slå sönder?
Citera
2024-06-27, 07:12
Avslutad
Världens svåraste spel i modern tid och vissa i tråden skryter om att de dödar alla bossar inom 5 försök. Låter för mig som att spelet inte alls är så svårt. Vad tänker ni om det?
Citera
2024-06-27, 07:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nej den har denna: Causes Blood loss Buildup: hemmorage (55) med mina 60 Arcane har jag (82) Build up, med snabba vapen och amuletter sätter du bleed riktigt snabbt. DMG stiger med ARC så nu har du 2 stats som ger betydligt mer skada än STR såvida du inte tänkt köra en STR build såklart.

Edit: Hemmorage är igentligen ingen bleed som en DOT utan som i WoW om du lirat rogue, smask halva livet. En Hemmorage proc kan du 1-shotta vanliga mobs med.

Ok, intressant. Hade ingen aning om att Arcane påverkade detta. Just Bloodhound Fang är ju inte direkt snabb men kanske har något annat liggande som kan vara kul att testa.

Citat:
Ska titta på det, känns som man har för lite av allt snart. Rustningen är för tung, har för lite liv, för lite dex, för lite arcane och för lite end😁
En annan lösning är att gå på enklare motståndare.

Jo, också en tanke men blev lite överraskad när alla impar stod där bakom och gömde sig och då gav jag upp. Kommer nog lämna de 900 runorna till sitt öde.

En fråga till, ska det inte finnas något i tunnor och lådor som man hittar och kan slå sönder?

Är du ”Heavy” som kommer upp i röd text beroende på vad du equippar kommer du bli väldigt klumpig när du rullar.
Misstänker att det är svårt att börja som Wretch iom avsaknaden av utrustning från början. Det brukar ta ganska lång tid att hitta något bättre än original-rustningen annars.

Nä, tunnor och lådor har jag aldrig sett en pinal i alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in