• 6
  • 7
2024-06-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
I skolan brukade araberna som var muslimer ibland testa gris genom att ltsas att dom inte visste vad pasta skinkss va och sdana grejer haha. Helt skenheliga bde som unga och som vuxna.
Finns mnga sekulra muslimer som ter grisktt och dricker alkohol, bara en brkdel r fundamentalister.

Huruvida ngon r arab eller inte har dock ingenting alls att gra med vad man fr och inte fr ta.
Citera
2024-06-16, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Finns mnga sekulra muslimer som ter grisktt och dricker alkohol, bara en brkdel r fundamentalister.

Huruvida ngon r arab eller inte har dock ingenting alls att gra med vad man fr och inte fr ta.
Hur mnga? Bosnier och albaner kanske dom gillar gris och alkohol oavsett.

Du vet mycket vl att om du r arab r du hgst troligt muslim ocks du frstr vad vi menar tillber pedofilen ter inte gris hedersmord sdana grejer islam.
Citera
2024-06-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Hur mnga? Bosnier och albaner kanske dom gillar gris och alkohol oavsett.

Du vet mycket vl att om du r arab r du hgst troligt muslim ocks du frstr vad vi menar tillber pedofilen ter inte gris hedersmord sdana grejer islam.
Du har fel.

Arab r en etnicitet, islam r en religion. Tv helt olika koncept.
Att det finns en viss korrelation innebr inte p ngot stt att det finns en kausalitet.

I religioner finns det doktriner som tydliggr vad man fr och inte fr gra.
Att tro att ngons gener skulle brja viska till en att man inte fr dricka alkohol eller ta grisktt r visserligen inte det dummaste jag hrt ifrn incelhgern men fortfarande top 5.
Senast redigerad av Haschpundaren 2024-06-16 kl. 09:13.
Citera
2024-06-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Inte det jag menade. Han fattar att han inte dr av flsk det gr du med det r religion skll.

Jag frgade varfr du inte bara gjorde slut direkt om du gtt igenom s mycket med han? istllet fr att byta ut mat
Vilken korkad frga! Ja kanske inte kunde flytta vet du va misshandel e?
Citera
2024-06-17, 18:31
Medlem
Citat:
Du har fel.

Arab r en etnicitet, islam r en religion. Tv helt olika koncept.
Att det finns en viss korrelation innebr inte p ngot stt att det finns en kausalitet.

I religioner finns det doktriner som tydliggr vad man fr och inte fr gra.
Att tro att ngons gener skulle brja viska till en att man inte fr dricka alkohol eller ta grisktt r visserligen inte det dummaste jag hrt ifrn incelhgern men fortfarande top 5.

Visst finns kristna araber och annat men hur mnga har du trffat i Sverige? Majoriteten av araberna i vrlden r troligen muslimer, och i Sverige nog mer prevalent n globalt...
Citera
2024-06-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Visst finns kristna araber och annat men hur mnga har du trffat i Sverige? Majoriteten av araberna i vrlden r troligen muslimer, och i Sverige nog mer prevalent n globalt...
Men r du dum?
Det r ju fullstndigt irrelevant.

Om jag undrar vad kristna fr och inte fr gra/ta, r det inte bttre att jag frgar just det istllet fr vad skandinaver fr ta?
Majoriteten av alla skandinaver r ju kristna (om n sekulra).

Hj nivn fr fan!
Citera
2024-06-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blingeling
Vilken korkad frga! Ja kanske inte kunde flytta vet du va misshandel e?

Istllet hller man p att blandar i gris i hans matrtt. Det lter ju viktigare n annat
Citera
2024-06-18, 09:20
Medlem
Citat:
Istllet hller man p att blandar i gris i hans matrtt. Det lter ju viktigare n annat

Hon ville kanske att han blev pigg?
Citera
2024-06-18, 09:55
Medlem
Citat:
Men r du dum?
Det r ju fullstndigt irrelevant.

Om jag undrar vad kristna fr och inte fr gra/ta, r det inte bttre att jag frgar just det istllet fr vad skandinaver fr ta?
Majoriteten av alla skandinaver r ju kristna (om n sekulra).

Hj nivn fr fan!

Det r faktiskt du som missuppfattar lite. Det handlar inte frmst om vad araber och i frlngningen folk frn Mellanstern inte fr ta pga eventuella religisa pbud, utan vad de ogillar. Det frmsta exemplet jag tog upp var inlagd sill...
Citera
2024-06-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det r faktiskt du som missuppfattar lite. Det handlar inte frmst om vad araber och i frlngningen folk frn Mellanstern inte fr ta pga eventuella religisa pbud, utan vad de ogillar. Det frmsta exemplet jag tog upp var inlagd sill...
Vet massor av araber som lskar inlagd sill, bland annat undertecknad.

Du frstr inte alls begreppen du anvnder, men i praktiken s har tycke och smak ingenting att gra med ens etnicitet.
Citera
2024-06-26, 13:43
Medlem
Citat:
D va de det!
Hmnd kallas de! En gris ska ha gris.
Citera
2024-07-04, 09:44
Medlem
Citat:
Vet massor av araber som lskar inlagd sill, bland annat undertecknad.

Du frstr inte alls begreppen du anvnder, men i praktiken s har tycke och smak ingenting att gra med ens etnicitet.

Tycke och smak har troligen inte att gra med etnicitet ven om etnicitet r genetiskt betingat, och gener pverkar mjligen ven preferenser gllande mat.

Kultur pverkar dock och mnga araber i Sverige kommer frn en annan kultur eller har frldrar som hrrr frn en sdan, varfr arabisk etnicitet inte behver ha en koppling till smak och tycke men troligen har det i mnga fall.
Senast redigerad av Snobird 2024-07-04 kl. 09:46.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in