Citat:
Ursprungligen postat av
Bandida.loca
Känner igen mycket väl han första. Jag har sett honom äta sushi en gång och prata med någon en gång. Men minns mycket väl när jag noterade honom 1a gången för att jag "råkade" se honon två dagar i rad. Insåg sen att det blev varje dag. Man undrar ju var han bor för han är inte där till stängning.
Geisha måste ju vara hon med något vitt i ansiktet? Rycker alltid till när jag ser henne med sin vagn. Undrar hur hon lever utöver besöken till Hemköp efter kl 20
Det finns även en kvinna 35-45 år som har sitt hår i typ en stor dread. Har sett henne sedan jag började besöka Frölunda torg (nästan 10 år). Hon står ofta och skrattar för sig själv i en helt annan värld (utan droger så att säga).
Finns ju några till jag sett där omkring i +5 år. Naturligt pga köpcenter.
Tror att den sista du nämnde har en fejk dreadlock. Ser ut som en stor ovårdad mörkblond klump som hon bara fäst lite slarvigt över sitt eget hår i nacken. Sen tycker jag hon ser mycket äldre ut än 45. Tantigt ansikte med ett ständigt halvleende och kyliga, illmariga ögon. Lite otäck blick har hon, likt en örn som vakar över sitt byte.
Den späde killen från nåt mellanösternland blir jag mest irriterad på. Går där jämt och glor alltid när man möter honom med ett fånigt halvleende på läpparna. Som om han gjorde något viktigt med sitt tydliga tvångsbeteende.
Tetig människa är han som visst gillar att slösa bort typ 10 timmar av sitt dagliga liv till att gå fram och tillbaka med endast några hundra meters avstånd mellan punkterna.
Folk pratar om att killen har nån störning på spektrumet. Har själv aldrig träffat en autistisk människa som betett sig som han.