2021-03-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
När kronan introducerades på marknaden var det ett budgetsnus som kostade 14:- dosan mot märkes-sorterna som låg runt 35:- har jag för mig. Stor skillnad alltså.
Sen kom alla höjningar och marginalerna minskade till några kronors prisskillnad mot "finsnus" så det är väl 50-60:-/dosa idag för de flesta sorterna?
Svaret är alltså att det blivit för dyrt. Jag gillade smaken men nu gör jag eget istället.

Ja det där minns jag mycket väl. Det var på den fantastiska tiden när lössnus kostade lika mycket som portionssnus. Det var speciellt att knalla ner till kiosken och köpa en dosa kronan lös för 15 spänn.

Nu när priserna har skjutit i höjden så tycker jag inte att kronan står sig mot andra alternativ. Den smakar på tok för mycket krondill vilket jag inte tyckte att den gjorde när den kom ut på marknaden. Det bästa lössnuset gör jag däremot själv.
Citera
2021-03-20, 13:24
Medlem
Smakar penis. Inte gott
Citera
2021-03-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Vem snusar ens 2021? Äckligt gubb-beteende

Bara pundare som snusar

Och pedofiler likt Pederley!

Sluta snusa, eller ta den i tvåan grabbar. Det är inte värt pengarna.
Citera
2021-03-20, 13:42
Medlem
För att man får snus i hela käften när man brukar den.
Vet inte varför men antagligen är det för att den är gjord på det som de sopar upp från golvet i snusfabriken.
Är nog därför det är så mycket damm och kukhår i snuset.
Citera
2021-03-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
För att man får snus i hela käften när man brukar den.
Vet inte varför men antagligen är det för att den är gjord på det som de sopar upp från golvet i snusfabriken.
Är nog därför det är så mycket damm och kukhår i snuset.

Vet inte varför jag garvade så mycket åt detta

Kukhår i snusen
Citera
2021-03-21, 01:19
Medlem
Citat:
Vet inte varför jag garvade så mycket åt detta

Kukhår i snusen
Inget trevligt när det sätter sig mellan tänderna.
Citera
2021-03-21, 06:57
Bannlyst
Kronan lös är den godaste billigare lössnus. Den smakar mer och känns mer stark skulle jag nog säga.
Citera
2021-03-22, 14:05
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Kronan lös är den godaste billigare lössnus. Den smakar mer och känns mer stark skulle jag nog säga.

Nikotinhalten är normal ca 8 mg/g sen att den smakar mer är möjligt
Citera
2021-04-06, 17:29
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Vem snusar ens 2021? Äckligt gubb-beteende

Bara pundare som snusar
Haha jisses. Du är lite efter? Snus har väl aldrig nånsin varit så populärt som nu. Väldigt mycket höginkomsttagare som snusar. Du har aldrig varit på universitetet?

Du är en sådan där tråkig jävel som tror att du är redig för att du inte snusar. Du är inte bara tråkig, du tycks inte besitta någon högre intelligens och verkar vara helt veklighetsfrånvarande
Senast redigerad av indianhej 2021-04-06 kl. 17:32.
Citera
2021-04-12, 17:07
Medlem
Vem0ths avatar
Älskar dill i mycket men i Kronan så är den kemiska dillsmaken bara grovt obehaglig. Dessutom är det något strävt i skiten som nästan ger mig halsbränna.
Citera
2021-04-14, 20:57
Medlem
Kronan, vidrigt skitsnus
Citera
2024-06-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Har försökt, men får ont i halsen av det . och blir trött som fan.. Händer med alla sorters budgetsnus för mig, både lös och portion ..Aldrig med grov, göteborgs rapé, ettan eller general.. det enda billiga snuset som inte får några negativa konsekvenser för mig är Lundgrens.
Trött ? Jo säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in