2024-06-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Tror inte att dom börjar tröttna…dom har nog varit trött på detta väldigt, väldigt länge. Att LM själv lägger ut vad många anser visar mest hennes totala brist på sjukdomsinsikt.
Hon tror att hon blev friskförklarad när hon gjorde den rättspsykiatriska undersökningen utan att förstå att den bara visade att hon inte ansågs tillräckligt sjuk för att dömas till vård
2024-06-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ge mig 1 person med inflytande och någon form av högre utbildning som tar FU, siblings united eller barnens rätts parti/kämpar för deras sak. 1 relevant person tack.

Bo Edvardsson kom ofta upp i tråden förr som någon referens för er kamp, men han är en person som inte står vid er sida. Har ni någon annan liknande relevant figur?
Oj, du har ju verkligen noll koll på Bo Edvardsson och hans kritik mot socialtjänsten. Hör du inte hur tokigt det låter ens? Skulle han gå in i en tråd på flashback och välja sida? Verkar ju helt sjukt resonemang om du vet det allra minsta lilla om honom.
2024-06-25, 22:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Oj, du har ju verkligen noll koll på Bo Edvardsson och hans kritik mot socialtjänsten. Hör du inte hur tokigt det låter ens? Skulle han gå in i en tråd på flashback och välja sida? Verkar ju helt sjukt resonemang om du vet det allra minsta lilla om honom.

Nädå behöver han inte göra. Men han har heller inte yttrat ett enda ord om er tokskallar.

Nåväl. Frågan gällde inte Bo. Utan jag bad dig nämna 1 relevant person som inte är en del av ”ni” men är på er sida.
2024-06-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon tror att hon blev friskförklarad när hon gjorde den rättspsykiatriska undersökningen utan att förstå att den bara visade att hon inte ansågs tillräckligt sjuk för att dömas till vård

Antingen kommer hon skada sig själv eller någon annan innan hon får hjälp. Djupt tragiskt.
2024-06-26, 00:45
Medlem
Citat:
Nädå behöver han inte göra. Men han har heller inte yttrat ett enda ord om er tokskallar.

Nåväl. Frågan gällde inte Bo. Utan jag bad dig nämna 1 relevant person som inte är en del av ”ni” men är på er sida.
Varför skulle han gå in här och läsa och yttra sig om vare sig oss som kritiserar soc här i tråden eller om er som älskar soc jär i tråden? Vilka knasiga idéer du har.
Bo Edvardssons kritik mot soc är fullständigt relevant, men ni förstår inte kritiken.
2024-06-26, 09:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Okej du valde att spela allan ballan. Vad förvånad jag blir att du inte kunde svara på frågan.

Ni har ingen frisk person som tar ert parti. Ingen bryr sig om er, för ni är koko.

Det finns mängder med personer från alla möjliga yrkeskategorier som riktar kritik mot socialtjänstens utredningar. I detta fallet en socionom med huvudet på skaft.

https://socionomen.se/socialtarbete/lilla-hjartat/replik-socialtjansten-har-inte-kunskap-att-bedriva-rattssakra-utredningar/?q=socialtarbete/lilla-hjartat/replik-socialtjansten-har-inte-kunskap-att-bedriva-rattssakra-utredningar/

De som tar soc parti i ur och skur utgår felaktigt från att soc alltid har rätt och aldrig brister, men verkligheten ser såklart inte ut så. Och de behöver man inte vara einstein för att lista ut. jag tror inte jag hört någon socialsekreterare som menar att situationen är frid och fröjd i arbetsmiljön och att de hinner med att göra ett gediget utredningsarbete där inga fel begås. Tvärtom ser verkligheten helt annorlunda ut, vilket märktes med exempelvis Lilla Hjärtat där soc inte gjorde vad de borde göra, nämligen ta reda på hur den aktuella hemsituationen såg ut och på så sätt stoppa en hemflytt av flickan.

Men eftersom som folk felaktigt tror att myndigheter aldrig kan brista och M.J lyckades skapa en av de största masshypnoser ever, så vände sig folk mot föräldrarna istället mot de huvudansvariga för haveriet.

Det är exakt samma princip med LVU-utredningarna. Det finns inte tid att göra rättssäkra utredningar och det gör att barn som inte ska omhändertas slinker med också bland alla korrekta LVU-fall.

Och det är inte bara tid som saknas, utan även nödvändig kunskap:

Det här är vad IVO säger:

Citat:
”Vi noterar att det, trots omfattande kunskapsstöd, finns handläggare som saknar nödvändig kunskap för en rättssäker handläggning (IVO, 20200221).

Det här gäller åt två håll. Dels mot barn som borde vara omhändertagna som "Lilla Hjärtat", men också mot föräldrar som fått sina barn felaktigt omhändertagna.

Den som inte kan erkänna och se dessa brister är sannolikt helt hjärntvättad. Och jobbar man inom svensk socialtjänst utan att kunna ta in detta så har man inget där att göra och borde få sluta med omedelbar verkan.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-26 kl. 09:35.
2024-06-26, 09:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Sluta ordbajsa och svara på frågan pajas.

Du bemöter inte ett ord av vad jag skriver utan fortsätter med dina tillmälen.

Jag svarade precis på frågan.

Ivo riktar kritik mot icke rättssäkra utredningar, men du väljer att inte lyssna och skjuter istället brevbäraren.
2024-06-26, 10:04
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du bemöter inte ett ord av vad jag skriver utan fortsätter med dina tillmälen.

Jag svarade precis på frågan.

Ivo riktar kritik mot icke rättssäkra utredningar, men du väljer att inte lyssna och skjuter istället brevbäraren.

Varför i hela friden skulle jag bemöta ett piss av det du skriver? Svarade du på min fråga? Nej. Du ordbajsade massa irrelevant skit jag inte bad om att höra.

Men hissen går ju inte ända upp hos dig så är föga förvånad.

Eftersom att både du och Filip leker pajas 🤡 så ställer jag frågan igen:

Nämn 1 person som anser att det FU, SU, BR gör är rätt och att dessa föräldrar blivit felaktigt utredda. Personen ska vara utomstående, med någon form av relevant utbildning. Personen ska ha specifikt syftat på en av dessa grupper alt person/er i gruppen och inte LVU generellt.

Exempel, Bo Edvardsson. Eller en advokat, jurist eller dyl. Någon som inte är en knäppgök ur samma grupp som halft haft ihjäl sitt eget barn helt enkelt. Jag kan till och med godta positivt omnämnande i media.
2024-06-26, 11:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varför i hela friden skulle jag bemöta ett piss av det du skriver? Svarade du på min fråga? Nej. Du ordbajsade massa irrelevant skit jag inte bad om att höra.

Men hissen går ju inte ända upp hos dig så är föga förvånad.

Eftersom att både du och Filip leker pajas 🤡 så ställer jag frågan igen:

Nämn 1 person som anser att det FU, SU, BR gör är rätt och att dessa föräldrar blivit felaktigt utredda. Personen ska vara utomstående, med någon form av relevant utbildning. Personen ska ha specifikt syftat på en av dessa grupper alt person/er i gruppen och inte LVU generellt.

Exempel, Bo Edvardsson. Eller en advokat, jurist eller dyl. Någon som inte är en knäppgök ur samma grupp som halft haft ihjäl sitt eget barn helt enkelt. Jag kan till och med godta positivt omnämnande i media.

Vem har påstått något sådant?

Jag har till skillnad mot dig/er lyssnat på vad trådens huvudperson sagt och kan konstatera att det finns experter som instämmer i hennes kritik mot socialtjänsten

Att de skulle tycka exakt som henne är det ingen som hävdat.
2024-06-26, 11:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Uppenbarligen är dessa experter inte experter som det lyssnas på , lite som de experter som gått ut och påstått en massa om att vaccin ger autism eller att det finns något som heter shedding

Så du menar att IVO skulle klassas som "experter" som hävdar att vacciner ger autism? Vilket låter som rent stolleri.

Problemet är att svenska folket har en övertro på myndigheter och har väldigt svårt att ta in att en myndighet som socialtjänsten helt eller delvis kan verka utanför lagen.

Svenska folket rycks tyvärr hellre med i masshypnoser än att ta reda på fakta. Lilla hjärtat är skolexempel på det.
2024-06-26, 11:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Filip har hävdat det.
Om du inte vet vad du pratar om, håll käften och lägg dig inte i. Det är som sagt inte imponerande med ordbajs.

Det har jag inte sett någonstans. När skulle han hävdat det?
2024-06-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så du menar att IVO skulle klassas som "experter" som hävdar att vacciner ger autism? Vilket låter som rent stolleri.

Problemet är att svenska folket har en övertro på myndigheter och har väldigt svårt att ta in att en myndighet som socialtjänsten helt eller delvis kan verka utanför lagen.

Svenska folket rycks tyvärr hellre med i masshypnoser än att ta reda på fakta. Lilla hjärtat är skolexempel på det.
IVO ger reprimander i enskilda ärende till varenda instans de har tillsyn över allt från äldreomsorg till socialtjänst det betyder inte att socialtjänst eller äldreboende fungerar dåligt eller gör fel utan bara att det i ett enskilt ärende gått fel. Fel begås överallt där människor arbetar och även där något sker maskinellt eftersom det även där finns människa bakom programering av maskin eller någon som inte skött underhåll rätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in