2024-06-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag har en gädda i min omgivning. Ej nära vän, men tillräckligt. I hans fall har den ödmjukhet du nämner lyst med sin frånvaro. Han och hans närstående är riktigt hårt drabbade. Social utfrysning, mobbing av både vuxna och barn, återkommande hot, olika grader av skadegörelse, riktigt jobbiga påhopp i sociala media. Så tro mig - Dumpen lämnar en omfattande svallvåg av lidande bakom sig.

ja jag kan bara upprepa mig ... jag trodde verkligen inte det. Trodde man agerade precis tvärtom. Blir så ledsen när jag hör det. Jag som är godtrogen.
Citera
2024-06-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är inga barn som offras, dumpen ser till att hjälpa familjerna ur den skit gäddan satt dom i
Vilket skenheligt jävla skitsnack rent ut sagt.
Citera
2024-06-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Backa upp dina påståenden med fakta så kanske någon tror dig någon gång.
Du tror alltså att jag skulle hänga ut hans familj ännu mer, här på flashback? Vi pratar om riktiga människor här. Kött och blod.
Citera
2024-06-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
ja jag kan bara upprepa mig ... jag trodde verkligen inte det. Trodde man agerade precis tvärtom. Blir så ledsen när jag hör det. Jag som är godtrogen.
Sara har själv skrivit i en artikel att gäddor inte förtjänar mänskliga rättigheter. Varför skulle hennes anhängare då plötsligt börja tycka något annat?
Polisen har inte resurser att följa upp barn som utsätts för sexuella övergrepp på nätet. Kan dock upplysa om att de inte kan följa upp livs levande barn som utsätts för mordhot heller.
Citera
2024-06-24, 19:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du tror alltså att jag skulle hänga ut hans familj ännu mer, här på flashback? Vi pratar om riktiga människor här. Kött och blod.
Det är väl minst 2 år sedan du berättade om din gädda.
Jag tror inte att han och familjen är lika uppmärksammad och jagad idag som kanske då.
Folk glömmer med tiden och går vidare med sina egna liv.
Ingen funderar över gäddor som hängdes ut för några år sedan.
Citera
2024-06-24, 20:17
Medlem
Citat:
Det dumpen hävdar och som jag kan hålla med om är att skydd för våra barn är av allmänintresse och om det krävs 1000 till gäddor publicerade på hemsidan så får det bli så

Dumpen har även försökt med att hålla dom anonyma men tyvärr har dom dykt upp igen och risken är att dom hinner nå fram till riktiga barn om man arbetar på det sättet, inget barn ska behöva ta emot bilder på vuxnas könsorgan eller mötas av vuxna som sexchattar med dom

Det är ingen tvekan om att skydd för våra barn kan ses som allmänintresse. Som jag skrev i mitt första inlägg tycker Dumpen att lidandet av en gäddas familj, barn och vänner väger mindre än lidandet av ett fiktivt barn som inte finns. Det går alltid att spekulera om en gädda hade gjort något, lika mycket som man snarare önskar vad en gädda hade gjort snarare än vad en gädda faktiskt har gjort, dvs. inte förstört/förgripit sig på ett barn.

Det med att Dumpen "försökt hålla dom anonyma" och "risken är att dom hinner nå fram till ritkiga barn om man arbetar på det sättet" skulle vara intressant att se statistik på hur många gånger Dumpen gjort det, och vad vetenskapen säger om risken. Såklart, om du hävdar något kan stå för dig själv men jag uppskattar om du kunde upplysa med forskningen bakom då jag själv är nyfiken.
Att vuxna skickar äckliga könsbilder och sexchattar med barn är definitivt ett problem. Så mycket som man önskar att de gör det till barn så har i Dumpens verksamhetsområde inga könsbilder eller sexchattande gått till riktiga barn.

Citat:
Men hade det vart ett riktigt barn på andra sidan så hade dom förgripit sig på barnet, det är en jävla tur att det int var det och att det istället var vuxna människor på andra sidan istället för ett barn
Att gäddan väljer att svika sin familj för att förgripa sig på ett barn är fruktansvärt och där går dumpen in och hjälper och stöttar familjen vid behov

Det går att argumentera "men om det hade varit ett riktigt barn" lika mycket som "men om dumpens fiskare inte fortsatt svara gubben och istället blockade honom så hade kanske mötet aldrig skett ändå".
Tyvärr är konsekvenstänk inte särskilt medveten i hjärnan när människor har förmågan att skriva i anonyma appar, därav känner folk förmodligen att det går att skriva de allra grovaste sakerna. Att det är sjuka fantasier, rollspelande eller att det var seriöst menat, vad vet jag. Hade en gädda förgripit sig på ett barn så självklart är det en väldigt stor svikning (milt sagt) till familjen. Men i dessa fallen ligger det snarare på att väldigt grova moralfel, tillhörande stigma och negativitet uppkommit än att en gädda faktiskt har utfört något övergrepp. Det är skillnad.

Det är jättefint att Dumpen kan stötta den drabbade familjen! Frågan är om Dumpen aktivt söker sig till den drabbades familj och erbjuder stödhjälp? Eller kanske den drabbade familjen drabbas av chock när allt blir offentligt och de behöver hantera både gäddans beteende och efterföljande konsekvenser som kommer när allmänheten fått reda på allt. Kommer en drabbad familj aktivt söka efter Dumpens hjälp som medvetet publicerade familjens "skandal" till allmänheten? Eller vill familjen inte ha något att göra med Dumpen då det, för familjen, förknippas med jobbiga känslor pga vad som hänt?
Citera
2024-06-24, 20:20
Medlem
Citat:
Sara har själv skrivit i en artikel att gäddor inte förtjänar mänskliga rättigheter. Varför skulle hennes anhängare då plötsligt börja tycka något annat?
Polisen har inte resurser att följa upp barn som utsätts för sexuella övergrepp på nätet. Kan dock upplysa om att de inte kan följa upp livs levande barn som utsätts för mordhot heller.

Vet inte om jag förstår riktigt. Vi talar ju om de anhöriga inte gäddorna. Att gäddorna inte stöttas förstår jag. Det kom ju inte m dumpen. Gubbar som ger sig på barn har väl i alla tider föraktats i samhället.
Att anhängare till Sara som du säger skulle ge sig på gäddornas barn låter ju väldigt märkligt. Låter överhuvudtaget märkligt att ngn skulle mordhota ett barn vars pappa försöker våldta barn. Stådjer man dumpen brukar man väl i allmänhet göra det för att man vill skydda barn. Låter konstigt.
Citera
2024-06-24, 20:28
Medlem
Citat:
Varför jag frågade om du har en liten 13 åring är för att jag undrade om du sett problemet? Min dotter är 13 år o hon har fått runkvideos. dickpicks o förslag på snapchat, tictok o spel som roblox, sedan hon var 8 år. Visar mig ibland när de fortsätter. Jag polisanmäler och det händer ingenting.
Hon lägger ut när hon kitesurfar o ngn tafflig dans ibland, med typ joggingbyxor o t-shirt. Hon ser mycket yngre ut o är jättekort - absolut inte mogen för sin ålder. För ngn vecka sedan letade vår dörrvakt upp henne på insta o började skriva kärleksmedelande till henne. Han jobbar inte kvar nu kan jag meddela.

Jag har en känsla av att folk här som är emot dumpen inte har en aning om hur stort problemet är.
Det måste vara ett helvete för familjerna till gäddorna, men som "lagopussy" förklarar så mycket bättre än mig: vad är det att leva sitt värdefulla liv med ngn som håller på med sånt bakom ryggen på en - inte direkt att man förlorar en guldklimp. Gudarna ska veta att jag har gjort slut för mindre saker.

Har agerat volontär o hjälpt människor som drabbats av övergrepp. När man ser hur det drabbar en familj, kan jag faktiskt tycka just det som du säger; Om man bara kan rädda ett barn...

Frågar man Ecpat, vad man kan göra, så talar de om hur man ska vårda de som redan blivit utsatta att inte bli självdestruktiva o drabbas igen o hur man ska minska stigmat för att pedofilerna självmant ska söka sig till vården. Problemet är inte löst.

Varenda gädda dumpen tar, talar om rädslan för dumpen. De vet att de gör fel men fortsätter. Jag tror inte de skulle söka sig till vården av en varning som du förespråkar. Och jag tror inte familjerna skulle må så himla mycket bättre om de fick reda på att deras pappa/man vill ha sex med ett barn bara för att det inte läggs ut i offentligheten.
För min del skulle sorgen vara densamma. Jag skulle inte känna skam inför samhället o tror att de flesta skulle stötta mig o inget annat. .
Jag tycker verkligen inte de är lurade in i detta. De frågar ständigt om de är trånga, har små bröst, längd o annat för att de just vill ha ett litet barn. Det är inget litet snesteg.
Gillar verkligen att man dikuterar det här problemet o att det inte är tyst om det som det varit förut.

Var lite otydlig med tredje raden som du antydde. Minfråga var om du tycker att man ska gripa gäddorna o inte publicera dem. Menar du då att man ska fånga alla gäddor på det viset? Dumpen jobbar ju för en lagändring o verkar väl också avskräckande. Att man skulle lyckas fånga varenda gädda inna de förgriper sg på riktiga barn vore ju en utopi som låter orimlig.

Sjukt tråkigt det som hände din dotter! Ännu tråkigare att Polisen inte lyckades ta fast människan(orna) som skickat sextrakasserier till din dotter, även om där fanns identitet bakom kontona och allt?

Du har säkerligen en gedigen, känslomässig, genuin och jobbig story av dina egna erfarenheter. Det kan ibland vara en jättebra styrka till att se klart, eller också att du kanske blivit "förblindad av hat" med brist på bättre ord. Vad mina funderingar är har jag tydligt skrivit i mina inlägg.
Du verkar bestämd om vad du tror och tycker utan hänsyn. Det får respekteras och stå så.
Citera
2024-06-24, 20:29
Avstängd
Citat:
Vet inte om jag förstår riktigt. Vi talar ju om de anhöriga inte gäddorna. Att gäddorna inte stöttas förstår jag. Det kom ju inte m dumpen. Gubbar som ger sig på barn har väl i alla tider föraktats i samhället.
Att anhängare till Sara som du säger skulle ge sig på gäddornas barn låter ju väldigt märkligt. Låter överhuvudtaget märkligt att ngn skulle mordhota ett barn vars pappa försöker våldta barn. Stådjer man dumpen brukar man väl i allmänhet göra det för att man vill skydda barn. Låter konstigt.

Det där är rent skitsnack hen kör med.
Det jag kan tänka mig är att de kvinnor som har valt att stanna med gäddan har fått höra något på fejjan och liknade

Det som däremot är bevisat här i tråden av Sanna fiskare, är att hon har fått vykort skickat hem till sig och barnen där de har blivit hotade av en gädda
Citera
2024-06-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldAugustus
Det är ingen tvekan om att skydd för våra barn kan ses som allmänintresse. Som jag skrev i mitt första inlägg tycker Dumpen att lidandet av en gäddas familj, barn och vänner väger mindre än lidandet av ett fiktivt barn som inte finns. Det går alltid att spekulera om en gädda hade gjort något, lika mycket som man snarare önskar vad en gädda hade gjort snarare än vad en gädda faktiskt har gjort, dvs. inte förstört/förgripit sig på ett barn.

Det med att Dumpen "försökt hålla dom anonyma" och "risken är att dom hinner nå fram till ritkiga barn om man arbetar på det sättet" skulle vara intressant att se statistik på hur många gånger Dumpen gjort det, och vad vetenskapen säger om risken. Såklart, om du hävdar något kan stå för dig själv men jag uppskattar om du kunde upplysa med forskningen bakom då jag själv är nyfiken.
Att vuxna skickar äckliga könsbilder och sexchattar med barn är definitivt ett problem. Så mycket som man önskar att de gör det till barn så har i Dumpens verksamhetsområde inga könsbilder eller sexchattande gått till riktiga barn.

Det går att argumentera "men om det hade varit ett riktigt barn" lika mycket som "men om dumpens fiskare inte fortsatt svara gubben och istället blockade honom så hade kanske mötet aldrig skett ändå".
Tyvärr är konsekvenstänk inte särskilt medveten i hjärnan när människor har förmågan att skriva i anonyma appar, därav känner folk förmodligen att det går att skriva de allra grovaste sakerna. Att det är sjuka fantasier, rollspelande eller att det var seriöst menat, vad vet jag. Hade en gädda förgripit sig på ett barn så självklart är det en väldigt stor svikning (milt sagt) till familjen. Men i dessa fallen ligger det snarare på att väldigt grova moralfel, tillhörande stigma och negativitet uppkommit än att en gädda faktiskt har utfört något övergrepp. Det är skillnad.

Det är jättefint att Dumpen kan stötta den drabbade familjen! Frågan är om Dumpen aktivt söker sig till den drabbades familj och erbjuder stödhjälp? Eller kanske den drabbade familjen drabbas av chock när allt blir offentligt och de behöver hantera både gäddans beteende och efterföljande konsekvenser som kommer när allmänheten fått reda på allt. Kommer en drabbad familj aktivt söka efter Dumpens hjälp som medvetet publicerade familjens "skandal" till allmänheten? Eller vill familjen inte ha något att göra med Dumpen då det, för familjen, förknippas med jobbiga känslor pga vad som hänt?
Du skriver klockrent. Det finns bara någon enstaka ex fru till en gädda I Göteborg som allierade sig med dumpen. Det finns inga gäddfamiljer som vill eller vågar kontakta dumpen. Som dom anhöriga till gäddfamiljer får lida efter en uthängning. Dom lämnas bara där ensamma, med ett genuint helvete. Det finns inga proportioner i en påhittad 14-åring och en gäddfru med barn som många ggr måste flytta från staden dom bor i . Men det känns meningslöst här på flashback att säga det. Man ska tydligen bara ha en åsikt.
Citera
2024-06-24, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Du skriver klockrent. Det finns bara någon enstaka ex fru till en gädda I Göteborg som allierade sig med dumpen. Det finns inga gäddfamiljer som vill eller vågar kontakta dumpen. Som dom anhöriga till gäddfamiljer får lida efter en uthängning. Dom lämnas bara där ensamma, med ett genuint helvete. Det finns inga proportioner i en påhittad 14-åring och en gäddfru med barn som många ggr måste flytta från staden dom bor i . Men det känns meningslöst här på flashback att säga det. Man ska tydligen bara ha en åsikt.

Vad är det som är klockrent?
De kommer ju för att utföra något som heter våldtäkt av barn, och de hade då dömt till fängelse.
Hade familjen varit gladare då?

Har du missat att de dyker upp på avtalad plats?
Jag hjälper dig här!
Dumpen filmar när de kommer för att våldta barnen, vad är det som är oklart med det?
Citera
2024-06-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldAugustus

Det är snarare så att behovet av att rikta strålkastarljuset och varna allmänheten för en gädda är större än att kanske eventuellt riskera att anhöriga får det lite jobbigt en period

Och om dispens fiskare hade struntat i dom så riskerar gäddan få tag i ett riktigt barn

Som jag förstått det så får de närmast anhöriga erbjudande om stöd redan innan publiceringen iomed att dom blir kontaktade efter konfrontationen ägt rum

Och är det så att de närmast anhöriga vägrar ta emot hjälp så kan int dumpen göra så mkt mer, då har dumpen gjort vad dom kunnat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in