2024-06-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Det var väldigt kul av Jonna.

Genom att bara helt korrekt konstatera vilka som har namnsdag lyckades hon reta upp massa högerfolk.

Måste man vara höger för att vara emot polarisering och vilja förnedra människor vars åsikter man inte delar? Jag vill påstå att det finns vänsterliberaler som är bättre än Jonna.
Citera
2024-06-25, 01:59
Medlem
Q-Trons avatar
Jag välkomnar att Jonna Sima öppnar upp för en råare ton i debatten. Det skapar ett debattklimat där hon helt enkelt inte kan vinna, varken i sakfrågorna eller i vem som kan leverera de bästa smädelserna. Den uppenbara kontrasten mellan verkligheten i Sverige idag och vänsterns konstanta försök till brunsmetande av meningsmotståndare äter gradvis upp allmänhetens förtroende för Jonna och hennes kamrater. Det enda vänstern - och särskilt sossar - har kvar nu är deras egna inbillade känsla av att vara de som alltid tar "the high road", de som står för anständigheten och godheten. För i sakfrågorna och i realpolitiken har de haft fel i nästan allt som faktiskt betyder något för en nations fortsatta välmående och...ja, existens. Invandrings- och integrationspolitiken. Kriminalpolitiken. Energipolitiken. Försvarspolitiken. Utbildningspolitiken.
Citera
2024-06-25, 02:42
Medlem
Jonna Sima är OM möjligt ännu mer korkad än Anders Lindberg!
Citera
2024-06-25, 03:13
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Måste man vara höger för att vara emot polarisering och vilja förnedra människor vars åsikter man inte delar? Jag vill påstå att det finns vänsterliberaler som är bättre än Jonna.
Vem är det som känner sig förnedrad i det här fallet? Har någon gått ut och sagt något? Är det verkligen uttalandet i sig som är polariserande eller alla överkänsliga reaktioner och folk som bölar över hur jävla kränkt nån annan blir av minsta lilla? Har folk INGEN hud längre?
Citera
2024-06-25, 03:14
Medlem
HassanVonEssens avatar
Då säger jag helt enkelt...

Stort GRATTIS på namnsdagen i efterskott...

Adolf Hitler och Alice Teodorescu Måwe!

Samt till...

Adolf Hitler och Alice Bah Kuhnke!

Och slutligen också till...

Adolf Hitler och Alice Trolle-Wachtmeister!

Edit: Ja, och så förstås ett extra stort GRATTIS till de 87 svenskar som heter Alice och är födda den 20 april. Ni har både samma födelsedag och samma namnsdag som allas vår stora förälskelse Adolf Hitler.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-06-25 kl. 03:25.
Citera
2024-06-25, 03:17
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Jag välkomnar att Jonna Sima öppnar upp för en råare ton i debatten. Det skapar ett debattklimat där hon helt enkelt inte kan vinna, varken i sakfrågorna eller i vem som kan leverera de bästa smädelserna. Den uppenbara kontrasten mellan verkligheten i Sverige idag och vänsterns konstanta försök till brunsmetande av meningsmotståndare äter gradvis upp allmänhetens förtroende för Jonna och hennes kamrater. Det enda vänstern - och särskilt sossar - har kvar nu är deras egna inbillade känsla av att vara de som alltid tar "the high road", de som står för anständigheten och godheten. För i sakfrågorna och i realpolitiken har de haft fel i nästan allt som faktiskt betyder något för en nations fortsatta välmående och...ja, existens. Invandrings- och integrationspolitiken. Kriminalpolitiken. Energipolitiken. Försvarspolitiken. Utbildningspolitiken.
Tycker du att det var ett rått inlägg i debatten att nämna dagens namnsdagsbarn i ett tweet?
Citera
2024-06-25, 03:19
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Tycker du att det var ett rått inlägg i debatten att nämna dagens namnsdagsbarn i ett tweet?

Sluta spela dum. Alla fattar vad hon antydde med tweeten.
Citera
2024-06-25, 03:28
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Sluta spela dum. Alla fattar vad hon antydde med tweeten.
Jag fattar vad hon menar, men tycker inte det flög så högt att det kan anses vara ett "rått inlägg i debatten". Undrade därför om du (och andra med dig) gör det. Har debattklimatet blivit så ängsligt?
Citera
2024-06-25, 03:41
Medlem
Jag tycker inte att 21-tiden är ”sent på kvällen” som det står i TS.

Lite nostalgiskt kan man sakna den tid när Trump kollade på 23-sändningar på Fox News och sedan twittrade järnet vid midnatt.

Kan även sakna den tid då Jonna Sima var musik/nöjesskribent. Fattar inte varför hon och Virtanen skulle börja tycka saker om politik. De skriver ju bara som vem som helst. Men troligtvis sjönk klicken på musikrecensionerna och tvingade fram en ny karriär.
Citera
2024-06-25, 03:53
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Jag fattar vad hon menar, men tycker inte det flög så högt att det kan anses vara ett "rått inlägg i debatten". Undrade därför om du (och andra med dig) gör det. Har debattklimatet blivit så ängsligt?

Jag personligen tycker inte att det är rått, men för Jonna Sima och hennes politiska fränder, som ofta tjatar om "god ton" och raljerar om demokratihot från trollfabriker (läs memekonton på sociala medier) så kan det nog anses vara rått, från deras egna synvinkel, och deras egna självupplevda höga och förnäma debattnivå, om de skulle utsättas för samma sak tillbaka. Problemet med Jonna verkar vara att hon ser på sina egna avsteg från den goda tonen och debatthövligheten som rent nödvändiga, medan hon och t ex Anders Lindberg gapar i falsett (antingen genuint eller via någon sorts spelad indignation) när deras meningsmotståndare gör samma sak. Jag är bara trött på dubbla måttstockar.
Citera
2024-06-25, 05:24
Medlem
akutaccents avatar
Det enda som kan ta ner Jonna på Jorden i dagsläget är att hon blir gruppvåldtagen av ett gäng somalier som sprutar in HIV i röven på henne.
Citera
2024-06-25, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Ja det är nog Adolf Nobel som Jonna tänker på.
Du tänker på Alfred Nobel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in