2024-06-24, 23:12
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg en bild när en man hoppade från det brinnande forskningsinstitutet utanför Moskva.

Det som slog mig, varför var det inte några räddningsarbetare där som spände ut tältdukar eller studsmattor eller vad som helst?

Det är rent ut sagt USELT. Ryssland är ett skitland.

8 personer döda men det kan vara många fler.

Ja det är riktigt illa faktiskt, var väl någon höjdare inom räddningstjänsten som tog hem det som lekutrustning till barnen
Citera
2024-06-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Jag tycker ingenting. Världen styrs inte av FN-stadgar eller principer hur mycket man än önskade att det vore så. Världen styrs av maktbalanser och då hamnar vissa länder i kläm vare sig det är rätt eller fel.

Mexiko är en suverän stat och har all rätt i Världen att samarbeta militärt med Kina. Börjar det dock ploppa upp kinesiska baser nära Texas så kommer USA förinta dessa. Om det är rätt eller fel är irrelevant.

Jag är en fredsälskande person och därför vill jag att USA omedelbart stoppar sitt stöd till Ukraina så vi slipper oroa oss för ett kätnvapenlrig som kommer drabba oss alla.

Era principer är inte mycket värda om vi alla är döda.

Hade Nato kärnvapenbaser i Ukraina? Du vet att de inte ens var medlemmar?
De baltiska länderna är medlemmar av Nato anser du Ryssland bör anfalla dem också?
Finland ligger väldigt nära Rysslands näst största stad samt flottbaserna på Kolahalvön.
Visst måste Ryssland anfalla Finland också enligt dig?

Eller är det just ett möjligt Natomedlemskap och medlemskap i EU som Ryssland inte kan acceptera allt annat är oviktigt?

Hela resonemanget är så oseriöst och obegåvat.
Putin har i många år varit tydlig med vad han tycker om sovjets sönderfall och var han försöker återuppbygga. Ukraina var ett enligt honom lätt mål så han annekterade 2014 och han försökte sig på en invasion som dock slog fel.
Hade den inte gjort det hade han fortsatt med sina imperialistiska krig.

Så lägg ned dina försök att försvara det och erkänn att du vill ha en värld där våldsmän som Putin skall ha rätt att döda vem han vill och ta vad han vill.

För oss andra är det oacceptabelt och du inget mer än en landsförädare.
Citera
2024-06-24, 23:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, de sades på den norska radion idag också. Trist, för piloter kommer det att behövas de närmaste åren. Var på tre till ställen det utbildades F16 piloter, Usa, Holland (tror jag de sa) och tredje land jag inte minns.

Sedan kan det privatägda "draken" erbjuda utbildningspaket på F16, men det lär vara riktigt dyyyrt ! Men det är väl dit man hamnar till slut.., för Ukraina behöver piloterna..och räkningen får man ta till slut. För priset är ingen fråga när nationens överlevnad står på spel !

Ja, danmark hade nu 20 ukrainska piloter i träning och de har lovat bort 19 plan, känns lite med en extra pilot skulle jag säga.
Citera
2024-06-24, 23:19
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Folket i Donbass har hållit val och valt att tillhöra Ryssland. Det är inte sååå många år sen - 2022 närmare bestämt - och det skrevs om det i alla tidningar. Men du kanske inte minns det.
Det "valet" såg jag! Blev bra deltagande når gamla kärringar blev jagade til lokalen med kalashnikover där dom inte fick rösta anonymt.
Citera
2024-06-24, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Rumänien var det tredje land som jag har förstått det.

Gick in på det...

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ja, danmark hade nu 20 ukrainska piloter i träning och de har lovat bort 19 plan, känns lite med en extra pilot skulle jag säga.

...privatägda draken..., och nog kände jag en doft av CIA i bakgrunden. JÖSS..de är betydligt större än vad jag trodde : https://www.draken.aero/

Citera
2024-06-24, 23:21
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jo, de sades på den norska radion idag också. Trist, för piloter kommer det att behövas de närmaste åren. Var på tre till ställen det utbildades F16 piloter, Usa, Holland (tror jag de sa) och tredje land jag inte minns.

Sedan kan det privatägda "draken" erbjuda utbildningspaket på F16, men det lär vara riktigt dyyyrt ! Men det är väl dit man hamnar till slut.., för Ukraina behöver piloterna..och räkningen får man ta till slut. För priset är ingen fråga när nationens överlevnad står på spel !

Så F-35 efter 2024 från dansken. Tummen upp!
Citera
2024-06-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Folket i Donbass har hållit val och valt att tillhöra Ryssland. Det är inte sååå många år sen - 2022 närmare bestämt - och det skrevs om det i alla tidningar. Men du kanske inte minns det.

Val under ockupation är inte giltiga. I detta fall var det dessutom uppenbart att valen inte genomfördes korrekt: öppna valsedlar, militär överallt, inga korrekta röstlängder och dessutom hade ju Ryssland redan gjort tydligt att röstade man för fortsatt tillhörighet till Ukraina så skulle Ryssland ignorera det. Så den där omröstningen är icke giltig.
Citera
2024-06-24, 23:23
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Clickbait rubrik, de ska sluta utbilda piloter i Danmark, de ska fortfarande utbilda de i andra länder, anledningen är att Danmark får nya plan F35 och ska därmed utbilda sina egna på det, Danmark är ett litet land.
Citera
2024-06-24, 23:27
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Gick in på det...

...privatägda draken..., och nog kände jag en doft av CIA i bakgrunden. JÖSS..de är betydligt större än vad jag trodde : https://www.draken.aero/

Klar du gjorde. De är styrda av judarna enligt Brille.
Citera
2024-06-24, 23:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Clickbait rubrik, de ska sluta utbilda piloter i Danmark, de ska fortfarande utbilda de i andra länder, anledningen är att Danmark får nya plan F35 och ska därmed utbilda sina egna på det, Danmark är ett litet land.

Håller med, tror inte Danmark både kan utbilda sina egna piloter samtidigt som man ska ha en drös ukrainska piloter.

Kanske borde då sverige ta chansen att få ut JAS i krig och visa vad planet går för och om det verkligen är bättre än F16 och framförallt F35.
Vilken jävla reklam om man körde åttor runt motståndet till en billigare driftkostnad som JAS tydligen ska ha.
Citera
2024-06-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Hade Nato kärnvapenbaser i Ukraina? Du vet att de inte ens var medlemmar?
De baltiska länderna är medlemmar av Nato anser du Ryssland bör anfalla dem också?
Finland ligger väldigt nära Rysslands näst största stad samt flottbaserna på Kolahalvön.
Visst måste Ryssland anfalla Finland också enligt dig?

Eller är det just ett möjligt Natomedlemskap och medlemskap i EU som Ryssland inte kan acceptera allt annat är oviktigt?

Hela resonemanget är så oseriöst och obegåvat.
Putin har i många år varit tydlig med vad han tycker om sovjets sönderfall och var han försöker återuppbygga. Ukraina var ett enligt honom lätt mål så han annekterade 2014 och han försökte sig på en invasion som dock slog fel.
Hade den inte gjort det hade han fortsatt med sina imperialistiska krig.

Så lägg ned dina försök att försvara det och erkänn att du vill ha en värld där våldsmän som Putin skall ha rätt att döda vem han vill och ta vad han vill.

För oss andra är det oacceptabelt och du inget mer än en landsförädare.

Du kan tyvärr inte räkna med någon kommentar från Stenbocken förrän om 6 månader. Han blev nyss avstängd.

Till saken, nej Nato har naturligtvis aldrig varit ett skäl för Putin. Före 2014 kunde Ukraina omöjligen komma med i Nato eftersom de hela tiden bytte politisk inriktning vid varje val; ena presidenten ville hänga med Europa, nästa ville hänga med ryssarna. Med sådan velighet kommer man aldrig in i Nato. Efter 2014 blev man diskvalificerade pga konflikten med Ryssland. Så invasionen 2022 har verkligen inget med Nato att göra.
Citera
2024-06-24, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Säger inte att andra länder skall sluta med sin utbildning, men man kommer att tappa ett viktigt kugghjul med utbildningen när Danmark går över till F35.

Zelensky har ju även varit frustrerad att jänkarna inte kan utöka antalet ukrainska piloter på F16, för att det finns få platser som är alleredan vikta för andra allierade länders pilotutbildningar. Det då i Usa.

Kan Holland plocka upp flera ? Personligen sätter jag ett "tvek" på det.., och de skall ju även gå över till F35.

Rumänien.., jag vet inte ?

Då återstår närmast draken, om man skall utbilda piloter mera nu. Det är dit jag tror det hamnar till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in