Citat:
Ursprungligen postat av
Stenbocken88
Jag tycker ingenting. Världen styrs inte av FN-stadgar eller principer hur mycket man än önskade att det vore så. Världen styrs av maktbalanser och då hamnar vissa länder i kläm vare sig det är rätt eller fel.
Mexiko är en suverän stat och har all rätt i Världen att samarbeta militärt med Kina. Börjar det dock ploppa upp kinesiska baser nära Texas så kommer USA förinta dessa. Om det är rätt eller fel är irrelevant.
Jag är en fredsälskande person och därför vill jag att USA omedelbart stoppar sitt stöd till Ukraina så vi slipper oroa oss för ett kätnvapenlrig som kommer drabba oss alla.
Era principer är inte mycket värda om vi alla är döda.
Hade Nato kärnvapenbaser i Ukraina? Du vet att de inte ens var medlemmar?
De baltiska länderna är medlemmar av Nato anser du Ryssland bör anfalla dem också?
Finland ligger väldigt nära Rysslands näst största stad samt flottbaserna på Kolahalvön.
Visst måste Ryssland anfalla Finland också enligt dig?
Eller är det just ett möjligt Natomedlemskap och medlemskap i EU som Ryssland inte kan acceptera allt annat är oviktigt?
Hela resonemanget är så oseriöst och obegåvat.
Putin har i många år varit tydlig med vad han tycker om sovjets sönderfall och var han försöker återuppbygga. Ukraina var ett enligt honom lätt mål så han annekterade 2014 och han försökte sig på en invasion som dock slog fel.
Hade den inte gjort det hade han fortsatt med sina imperialistiska krig.
Så lägg ned dina försök att försvara det och erkänn att du vill ha en värld där våldsmän som Putin skall ha rätt att döda vem han vill och ta vad han vill.
För oss andra är det oacceptabelt och du inget mer än en landsförädare.