2024-06-24, 18:29
Medlem
Forskningsinstitut i Moskva i brand. Folk har brunnit inne.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/storbrand-i-ryssland/

Tydligen finns kopplingar till ryska militären. Vad sysslade forskarna med där?
Citera
2024-06-24, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Forskningsinstitut i Moskva i brand. Folk har brunnit inne.

Tydligen finns kopplingar till ryska militären. Vad sysslade forskarna med där?

Tydligen samma kåk där urinproven byttes ut i dopningskandalen.
Citera
2024-06-24, 18:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
https://t.me/osint_69/4314

russian trench water

Inte lätt att vara ryss. Uppfinningsrikedomen är enorm. 😂

"Logiken" är även enorm...

Nu förstår jag mig inte på logiken i den här videon. Men om jag skulle bygga mig en destillationskolumn så skulle jag vilja att dom mer lättflyktiga ämnena först steg upp framför dom tyngre. Inte för att jag är en kemist, men jag brukar titta på kemistvideos på Youtube och deras destillationskolumner. (Vakuum, temperatur och så vidare..)

I det här fallet så verkar det mer handla om gravitation och filter? Låt vattnet rinna neråt och mellan varje flaska så har du ett "filter" som rensar bort den värsta skiten som du inte vill ha i vätskan?

Här kommer jag slutligen in på orsak och verkan. Jag kan inte se något slags "filter", eller någon slag förbättring av vattnet dom vill rena i den här videon...

Svårt att säga, men den här Youtubern tror jag har en del väg att vandra innan han dyker upp bland det vanliga kemistgänget som jag följer.
Citera
2024-06-24, 18:39
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
"Logiken" är även enorm...

Nu förstår jag mig inte på logiken i den här videon. Men om jag skulle bygga mig en destillationskolumn så skulle jag vilja att dom mer lättflyktiga ämnena först steg upp framför dom tyngre. Inte för att jag är en kemist, men jag brukar titta på kemistvideos på Youtube och deras destillationskolumner. (Vakuum, temperatur och så vidare..)

I det här fallet så verkar det mer handla om gravitation och filter? Låt vattnet rinna neråt och mellan varje flaska så har du ett "filter" som rensar bort den värsta skiten som du inte vill ha i vätskan?

Här kommer jag slutligen in på orsak och verkan. Jag kan inte se något slags "filter", eller någon slag förbättring av vattnet dom vill rena i den här videon...

Svårt att säga, men den här Youtubern tror jag har en del väg att vandra innan han dyker upp bland det vanliga kemistgänget som jag följer.

Undrar hur de mår, rent fysiskt dricka detta vatten. Måste vara ett helvete att vara på vakt och brottas med dålig mage.
Citera
2024-06-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryssland kommer såklart behålla Luhansk, Donetsk, Zaporizjzja och Cherson. Man får ett bättre förhandlingsläge när man erövrat mer. Men då ställer man förmodligen hårdare krav. Självklart inte medlem i Nato eller ha en stark arme. Kanske inte ens EU?

Behålla?
Du pratar om områden i Ukraina, där vi för tillfället har en massa ryska turister utan visum...
Citera
2024-06-24, 18:45
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/t8xKEITF2HI?si=Lq2sJe3aq2BSMn8W
Vlad Solo och Margarita Simonyan diskuterar..
Herre jävlar! Ryssar är helt klart svårt sjuka individer!
Vilket jävla dravel dessa dårar vräker ur sig!
Uppenbart blev Sydkoreas löfte att nu leverera vapen till Ukraina droppen som fick proppskåpet att brinna på dessa 2 dårar.
Citera
2024-06-24, 18:52
Medlem
Nu kanske forskningsinstitutet som brinner eller brann utanför Moskva inte producerar något men institutet arbetar nog med förbättringar och med ritningar och know-how.

Det är nya tider nu på grund av Rysslands attack!

Alltså, dom skall brinna, svinen skall brinna!!

Varje dag skall dom få känna på straffet!

Vi är förändrade i vår syn på ondskan.
Citera
2024-06-24, 18:59
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Helt jävla surrealistiskt, ser ut som man har tagit studion rakt av från en Bondfilm där den onde figuren ska hålla ett tal till sina onda medarbetare.

Begravningstämmningen går ju dessutom att ta på.
Ja övriga deltagare i panelen såg inte speciellt peppade och övertygade ut😂😂
Att rysk statstelevision överhuvudtaget kan sända sån här smörja visar hur illa ställt det är i gangsterlandet.
Citera
2024-06-24, 18:59
Medlem
Silfverryggs avatar
Tror inte att Brille68 har sett denna ännu, så jag postar det för säkerhets skull då denne nöt verkar gilla konspirationsteorier angående judar.
https://fitzinfo.net/2024/02/22/russia-will-become-the-capital-of-kabbalah-rabbi-michael-laitman/

Finns en hel del matnyttigt under hela https://fitzinfo.net/ om man nu vill tro på skiten som kallas för konspirationsteorier, men lägger det under spoiler-taggen för att inte vara alltför OffT.

Men till mer aktuellt ämne. Se upp för nötter som de här ryssarna som låtsas vara något de inte är. Gäller påverkanskampanjer och regelrätt propagandaspridande från rysseriet. Hmmm... känns bekant på något sätt.
Citat:
Efter krigsutbrottet i Ukraina 2022 började "Kosti Heiskanen", förklädd till finländsk journalist, sprida bisarra påståenden om Finland i proryska kanaler och medier. Enligt en undersökande medierapport från Insider har Heiska utnämnts till expert på Finland och hedersmedlem i den finska gemenskapen av fria journalister.
I verkligheten är Heiskanen långt ifrån journalistiken och finländskheten. Vem är Konstantin Michajlovitj Lebedev som utger sig för att vara Heiskanen? Lebedev föddes i Leningrad 1978 och har sina rötter i Finland, varifrån hans stalinistiska förfäder emigrerade till Sovjetunionen på 1930-talet. Lebedevs karriär som journalist började 2004 när han grundade Focus Magazine. Medierna koncentrerade sig på att publicera artiklar om de påstådda utmaningarna för ryssar som bor i Finland. Då lyckades han få sitt enda presskort från Journalistförbundet i Viksviken, som inte längre existerar.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/4ade6799-46ff-405a-8032-67268b6c7b2c

Finns mer i artikeln, men nu ska jag äta så hinner inte översätta mer.
Citera
2024-06-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Om man själv hoppar ned i en pissgrop som är för hög att ta sig upp ur så blir det ju eventuellt en existensiell kamp. Ryssland hade som sagt 1000 andra alternativ än att hoppa ned i gropen och trots att de dykt ned i pisset så finns det en stege upp. Allt de behöver göra för att Ryssland ska utvecklas precis som de själva vill är att de respekterar att hålla sig inför sina egna gränser. Ingen kommer att anfalla dem för att ta rysk mark. Ingen vill ha skiten förutom ryssen själva.

Gränser dras ibland godtyckligt. Detta korrigeras oftast genom krig. Detta är vad vi ser nu. Ukraina fick under USSR en del områden som var ryska. Detta korrigeras nu. Folket i Donbas och Krim vill inte tillhöra Ukraina och det får man respektera.
Citera
2024-06-24, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Det finns inga finnar kvar i Karelen, alla evakuerades och finnar fick inte ens besöka Karelen förrän på 80-talet tror jag det var. Då reste några av mina släktingar dit för att återse släktgården. Den har stått tom sedan 40-talet och var förfallen, men finns kvar. Vår släkt skulle gärna lägga tid och pengar på att rusta upp den. Finland och Sverige är fulla med kareler och deras barn och barnbarn som var och en har sin historia och rötter i vackra Karelen.
F'låt för sent svar.
Jag menade inte i mitt inlägg du citerade att det på något sätt att det var karelarnas fel att karelen chanserat rejält. Det har de rysska lössen orsakat, karelarna är helt utan skuld i detta.

Det finns faktiskt 25 000 karelare kvar, dock vet jag inte om hur det står till med språket och den karelska kulturen.

Jag hoppas på riktigt du och dina släktingar får tillfälle att renovera upp er släktgård och åtminstånde ha den som fritidsboende i framtiden och få dricka några kaljat på verandan någon skön sommardag. Kippis!
Citera
2024-06-24, 19:06
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Om det hade varit ok för Ryssland visst. Nu är det inte det av helt logiska skäl.

Om man ska välja mellan ett neutralt Ukraina eller kärnvapenkrig så är valet enkelt.

Fast det ser inte ut att bli ett kärnvapenkrig, eftersom ingen är intresserad av att utplåna Rysslands existens. Har du andra uppgifter om det? MacGregor eller Sachs kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in