2024-06-30, 20:22
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Hoppas den där bro jäveln blir sänkt snart.

Brojäveln lockar ju dock kvalificerat (nåja, med ryska mått mätt) luftvärn som flugor dras till skit.

Ukraina kan plocka ryskt luftvärn på Krim så länge bron står kvar.
Citera
2024-06-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Brojäveln lockar ju dock kvalificerat (nåja, med ryska mått mätt) luftvärn som flugor dras till skit.

Ukraina kan plocka ryskt luftvärn på Krim så länge bron står kvar.

Sant men vore trevligt med en sprängd bro ännu större problem med försörjning för ryska trupper på Krim.
Citera
2024-06-30, 20:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Min tillit är väldigt låg för jag vet vilka som styr och äger mediabolagen och jag vet också vad de har för övergripande agenda. Jag litar hellre på "psykopaten" Putin än på psykopaterna Rothschilds och Rockerfeller. Putin verkar vilja sitt folk väl.
*sniff, sniff* Om det snackar om judar, tänker på judar,skyller på judar. Då måste det vara en nassesvin.
Nöff, nöff, muslimvänlige nasse.

Här har du ett par exempel varför den neo-bosljevistiska fascitoida ryssen inte kommer att gå segrande ur denna krig.
https://www.youtube.com/watch?v=3xiN9RJkdyk (DW News - Is Russia at risk of running out of tanks?)
Citat:
After more than two years of war in Ukraine - speculation is rife on how much military hardware Russia still has at its disposal. Open-source investigators Oryx say more than 2,500 Russian tanks have been lost since the beginning of the conflict.

https://www.youtube.com/watch?v=cYqJL0XQBDU (The Military Show - Why This Thing Is NIGHTMARE for Russian Soldiers)
Citat:
Uncrewed aerial vehicles (UAVs), or drones, have transformed modern warfare, becoming key players since the early 2000s in Afghanistan. Today, they dominate the Russo-Ukrainian war, reducing human casualties through relentless drone warfare. Discover the evolution of drones, their current impact, and future implications in combat. From reconnaissance to kamikaze strikes, how did we reach this point, and what does the future hold for aerial warfare?
Citera
2024-06-30, 20:29
Avslutad
Kan nån förklara hur man varje dag misslyckas spränga bron efter att nästan sprängt den med lastbil?

Och Sverige lägger 200 miljarder på försvar mot Ryssland i Sverige. Vilket skämt. Skicka allt till Ukraina
Citera
2024-06-30, 20:30
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Min tillit är väldigt låg för jag vet vilka som styr och äger mediabolagen och jag vet också vad de har för övergripande agenda. Jag litar hellre på "psykopaten" Putin än på psykopaterna Rothschilds och Rockerfeller. Putin verkar vilja sitt folk väl.
Wow, Putin verkar vilja sitt folk väl fråga Navalnyj?
Citera
2024-06-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan nån förklara hur man varje dag misslyckas spränga bron efter att nästan sprängt den med lastbil?

Och Sverige lägger 200 miljarder på försvar mot Ryssland i Sverige. Vilket skämt. Skicka allt till Ukraina

Tror du man ens försöker varje dag att spränga bron?
Citera
2024-06-30, 20:31
Medlem
Citat:

Aha. Det är alltså därför han går i en jacka för 100 000 kronor samtidigt som tiotals miljoner av hans medborgare saknar rinnande vatten och uträttar sina behov på utedass! Han vill folket väl.
Citera
2024-06-30, 20:32
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt något om judar. Fakta att du reagerar så visar hur påtagligt hjärntvättad du är. Ryssland vinner kriget. Allt detta lidande. Alla dödsoffer. Till vilket syfte? Vem tjänar på att dra ut på kriget? Jo vapenindustrin i USA som styrs av en liten grupp psykopater som sitter i hemliga sällskap.

Hur ska de vinna kriget då, tror du ens det blir lugnt även om Ryssland tar de områden de illegalt har annekterat? Kriget lär knappast sluta bara därför.

Sen vad ska de ta Odessa med? landstigningfartygen är i princip utslagna i Svarta havet och ta sig landvägen blir en pina för ryssarna.
Senast redigerad av pettersson72 2024-06-30 kl. 20:35.
Citera
2024-06-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Det var ingen lastbil som sprängde bron, det var en marine drönare Sea baby

Tror inte bron har samma strategiska värde längre. Dock har den ju ytterst symboliskt värde. Men kräver mycket, mycket större bomber för att förstöra den ordentligt. Tiofalt mer.
Citera
2024-06-30, 20:42
Medlem
Citat:
Putin verkar vara emot planerarna för en envärldsregeringen och är verkar också stå emot bankkartellen som ägs av ett gäng psykopater som har startat varje storkrig sedan Napoleons fall.

Konspiration efter konspiration efter konspiration. Du vet att det finns ett forum för konspirationer där du kan spy ur dig dina svagbegåvade gissningar?
Citera
2024-06-30, 20:46
Medlem
Citat:
Barnen i Ryssland fredas från transagendan och det gör kvinnor också som drabbas mest av denna galenskap. Bara ett exempel på inrikespolitik som är till för folket.

Rysslands två närmsta allierade är Nordkorea och Iran. För ett år sedan marscherade en privatarmér mot Moskva. När Putins vän i Belarus förhandlade fram en fredlig lösning så avslutade Putin jobbet genom att spränga ett privat flygplan och döda alla passagerare.
Han dödar och fängslat politiska motståndare och journalister.

Och du faller så lätt för hans propaganda och likt ett får följer du viljelöst hans agenda.

Kriget Putin startade borde aldrig skett och ansvaret är hans. Så länge Ukraina väljer att kämpa skall vi hjälpa dem så mycket vi kan och restriktionerna borde genast tas bort så Ukraina kan skjut bort ryssarnas stridsflyg.
Citera
2024-06-30, 20:46
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Barnen i Ryssland fredas från transagendan och det gör kvinnor också som drabbas mest av denna galenskap. Bara ett exempel på inrikespolitik som är till för folket.

Ditt snack om rockefellers och rothchilds samt att du minsann vet vilka som styr media? Typiskt judesnack från en nasse. Nöff, nöff.

Dessutom har du missat hur duma-ledamöter vill att ryska tjejer ska börja ploppa ur sig skrevtroll redan som 14-åringar? Eller att den ryska staten ska få avgöra om kvinnor ska slippa föda barn och att barnlöshet ses som en "extremistiskt" ideologi. Stinker fascism så in i helvete. Eller så är det något du står bakom i ett samhälle. Inget fel att vara pro-fascist, men räkna med mothugg i det läget.

Och fler exempel på att ryssen kommer inte gå vinnande ur kriget i Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=p4T4zuJfOsA (The Infographics Show - Why the World Economy Has No Need for Russia)
Citat:
Russia used to be relied upon for global exports, but since the war in Ukraine, the world no longer needs Russia for its resources. Check out today's video and learn how Putin's attack on Ukraine changed the economic position of Russia and how the rest of the world including the United States and Europe adapted to new sources of gas and more.

https://www.youtube.com/watch?v=VYto1aCqkLc (The Infographics Show - How Long Until Russia Runs Out of Equipment)
Citat:
If Russia continues to sustain losses in Ukraine at the current level, it’ll run out of combat vehicles before it can stake its claim to contested Ukrainian territory. Check out today's epic new video, which takes a deeper look into Russia's losses against Ukraine and why weapons manufacturers can't keep up with the substantial demand for new equipment for the front lines.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in