2024-06-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldCrow
Jag tar tillbaks det jag sa om läckage. Flikigheten i signalstyrka som funktion av vinkel tyder på att antennen är inblandad. En störsändare med invers gain mycket nära radarn skulle generera denna effekt.
Det är en märklig interferens.

Jag mailade SMHI och frågade exakt vad det är som felar med deras radar men fick bara ett standardsvar från deras kundtjänst:

"Just nu är det driftstörning på radarn, vi har inte fått någon information om när det blir åtgärdad. Vi jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt."
Citera
2024-06-24, 09:36
Medlem
Citat:
Jag tar tillbaks det jag sa om läckage. Flikigheten i signalstyrka som funktion av vinkel tyder på att antennen är inblandad. En störsändare med invers gain mycket nära radarn skulle generera denna effekt.
Det är en märklig interferens.
Är det inte ryssen som bråkar?
Citera
2024-06-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det inte ryssen som bråkar?

Här kan man se exakt vad radarn rapporterade samma dag den togs ur drift, den 27:e Maj runt klockan 13:00

https://www.smhi.se/data/meteorologi/radararkiv

Strax innan detta så verkar den ha gett utslag på förmodat falska radarekon från väst. Det känns ju som nån tidigare var inne på att det är något fel på radarns kretskort. Men varför har de inte lyckats lösa det ännu? Någon som är duktig på radarteknik och att tolka radarbilder får gärna inflika.
Citera
2024-06-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einh
Här kan man se exakt vad radarn rapporterade samma dag den togs ur drift, den 27:e Maj runt klockan 13:00

https://www.smhi.se/data/meteorologi/radararkiv

Strax innan detta så verkar den ha gett utslag på förmodat falska radarekon från väst. Det känns ju som nån tidigare var inne på att det är något fel på radarns kretskort. Men varför har de inte lyckats lösa det ännu? Någon som är duktig på radarteknik och att tolka radarbilder får gärna inflika.

Det ser ut som DRFM-störsändning med multipla falska mål.
Citera
2024-06-25, 17:13
Medlem
Citat:
Det ser ut som DRFM-störsändning med multipla falska mål.

Så det är ryssen som testar vår beredskap alltså?
Citera
2024-06-25, 17:18
Medlem
Citat:
Så det är ryssen som testar vår beredskap alltså?

Det behöver inte vara ryssen, det kan vara egen övning med ”vådaskott” mot väderradar. Vi har massa militär radar på c-band där väderradarn ligger.
Citera
2024-06-25, 19:39
Medlem
Citat:
Det behöver inte vara ryssen, det kan vara egen övning med ”vådaskott” mot väderradar. Vi har massa militär radar på c-band där väderradarn ligger.

Det måste vara en lång övning då eftersom radarn har legat nere i snart en månad nu...
Citera
2024-06-25, 20:48
Medlem
Citat:
Det måste vara en lång övning då eftersom radarn har legat nere i snart en månad nu...

Ja det är mycket märkligt. Men den störande signalen kommer in via antennen i alla fall. Det ser man. Det förefaller vara från en sändare som ligger ganska nära radarn.
Citera
2024-07-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ja det är mycket märkligt. Men den störande signalen kommer in via antennen i alla fall. Det ser man. Det förefaller vara från en sändare som ligger ganska nära radarn.

Nu är radarn åter i bruk och störningen är borta. Synd att vi aldrig lär få veta vad det var...
Citera
2024-07-01, 20:18
Medlem
Citat:
Nu är radarn åter i bruk och störningen är borta. Synd att vi aldrig lär få veta vad det var...

Men störningen var utomjordiskt bra hehe
Citera
2024-07-12, 01:16
Medlem
från det ”hittade” dokumentet:
"Åren efter 1964 kartlades flera energisignaler på området, alla koncentrerade till ett område ca 470m under jordytan. När djup och position var fastställt började man spränga sig ner under marken. Sprängstenen som togs upp bildade en ca 26 hektar stor sten- och grusplatå. Den officiella förklaringen till den här enorma platån är att den är till för att skicka upp väderballonger, vilket också görs, främst för att upprätthålla täckmanteln. Många av de personer som jobbar med raketer och ballonger på ESRANGE vet inte själva om det egentliga syftet och vad som försiggår under deras fötter."
Ha ha, och nu hjälper NASA till med upprätthållningen av täckmanteln genom sina ballongavgångar från den enorma grusplatån, eller nåt. Men NASA kanske inte känner till vad som försiggår under deras fötter?

Dom skickade i varje fall nyligen iväg ett röntgenteleskop(med röntgensyn), 1,5 ton tunga XL-Calibur. Man ska studera de svarta hålen säger man, är det månne de svarta hålen som man har i förståelsen över framdrivningsmekanismerna i UFO kolonins UFO-flotta som i det här fallet måste studeras mera av?
https://www.youtube.com/live/KMb9qp7Mdc4?feature=shared&t=26266
https://phys.org/news/2024-07-xl-calibur-telescope-black-holes.html

https://www.youtube.com/live/4_55Z1aiYUc?feature=shared&t=21287

-följ XL-Calibur här-
https://www.csbf.nasa.gov/map/balloon0/Flight739N.htm
Citera
2024-08-13, 16:56
Medlem
Kulturmammas avatar
Först trodde jag detta var en mästerlig trollning. Men jag har en riktigt fin intuition just nu.

Brevet är så smart skrivit så det är skrivit i Kod. För att skydda informationen även inom avdelningen.

Vart finns 15 hekter Grushög?
Jo den finns givetvis vid Kirunagruvan.
Det finns säkert mer kod här jag känner på mig det. Ska kolla ikväll.

Lite konstigt att Sverige rushar in i Nato efter att man hittat jordartsmetaller i Jorden?

Varför väljer man bygga Nato baser först just där och inte Stockholm? Där hela styret sitter?

Hmm nått är skumt här.
Ufo och Jordartsmetaller hör Ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in