2024-05-10, 18:56
Medlem
ingenios avatar
Igår såg jag åter den skäggige mannen med hörlurar som håller arga monologer om olika samhällsproblem och som däremellan sjunger för sig själv. Att åka buss med honom är helt underbart.
Citera
2024-05-11, 14:04
Medlem
Min brors kusins avatar
Betalartikel i GP om Ros-ros idag. https://www.gp.se/livsstil/hussein-salde-rosor-pa-avenyns-krogar-i-tio-ar.1915f7b5-636a-4827-814a-0752d4a00bec?access=unknown&utm_source=facebook_or ganic&utm_medium=social&utm_content=organic_red&fb clid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2crqX6SQYIRYU2DqGoRu7PMh5 R0hyFi434KmV-M8PMU45WnsktidOSNb4_aem_AQYZ6gfNw8c OYzXlRj_JnZN-xG5Se0mnnJ0SEmI0KuzUktUgQ5NB0bpyYx28qX2s_AkNb9cUcN vvCizzo4d3M1rr
Citera
2024-06-07, 18:43
Medlem
Kanske inte ett roligt original, men vem är killen på Frölunda Torg som verkar spendera sin vakna tid med att vandra fram och tillbaka mellan Hemköp och spårvagnshållplatsen?
Liten svarthårig med "iranskt" utseende, tänk en lätt ovårdad Hanif Bali. Om man går igenom där så har man typ 98% chans att möta honom.

Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Gött. Håkan låter inga haters vinna över hans önskan att sjunga

Undras om han är släkt med Kalmaroriginalet Ingvar Hägg?
https://www.youtube.com/watch?v=JWDyXDVSNqI
Senast redigerad av wejo 2024-06-07 kl. 18:50.
Citera
2024-06-07, 19:58
Medlem
Är tanten som alltid visade muttan i den lilla parken vid jägerdorf kvar?
Citera
2024-06-07, 20:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Igår såg jag åter den skäggige mannen med hörlurar som håller arga monologer om olika samhällsproblem och som däremellan sjunger för sig själv. Att åka buss med honom är helt underbart.
Vilken linje åkte han på? 63:an?
Citera
2024-06-09, 09:35
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vilken linje åkte han på? 63:an?

Ja. Har du också sett honom där?
Citera
2024-06-09, 09:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja. Har du också sett honom där?
Jag bara misstänker att det är samma person. Har han hästsvans? Den jag tänker på har ofta ett par stora hörlurar på sig, i bland hänger de om halsen när han funnit ett offer att tala med. Han är inte farlig på något sätt utan han är bara "mycket" kan man säga.

När han har hörlurarna på sig "sjunger" han ofta, tror han lyssnar på gammal hårdrock typ ACDC osv. Det låter verkligen för jävligt när han sjunger.

Monologerna han håller är ofta politiska och han är garanterat jättevänster.

Den jag tänker på tror jag bor i Södra Guldheden, någonstans runt Syster Estrids Gata, Doktor Westrings Gata, Syster Emmas Gata. .
Citera
2024-06-09, 11:18
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag bara misstänker att det är samma person. Har han hästsvans? Den jag tänker på har ofta ett par stora hörlurar på sig, i bland hänger de om halsen när han funnit ett offer att tala med. Han är inte farlig på något sätt utan han är bara "mycket" kan man säga.

När han har hörlurarna på sig "sjunger" han ofta, tror han lyssnar på gammal hårdrock typ ACDC osv. Det låter verkligen för jävligt när han sjunger.

Monologerna han håller är ofta politiska och han är garanterat jättevänster.

Den jag tänker på tror jag bor i Södra Guldheden, någonstans runt Syster Estrids Gata, Doktor Westrings Gata, Syster Emmas Gata. .

Ja, det är han. Du lyckades t.o.m. beskriva honom bättre än vad jag gjorde.
Citera
2024-06-09, 11:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja, det är han. Du lyckades t.o.m. beskriva honom bättre än vad jag gjorde.
Tackar! Ser honom lite då och då. Är han väl ute och man själv är inom närmsta kvadratkilometern så är han svår att missa.

Utan att veta mer så uppfattar jag honom som harmlös, han är bara lite udda. Gissar att han att har lite diagnoser.
Citera
2024-06-18, 02:08
Medlem
Adelaides avatar
"Rumänien borde gå ut ur EU"-snubben. Det stod alltså på hans tröja. Brukade se honom några gånger per år.
Citera
2024-06-24, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han gick nog på kryckor i slutet. Han skall vara avliden nu har flera sagt.

Nån som minns en chilenare eller liknande med långt fett otvättat hår. Betedde sig alltid tjackigt men sa aldrig nåt. Hade alltid jacka, även på sommaren. Och en ryggsäck

Brukade se han jämt på Redbergs & Backaplan
Kort, smal, axellångt svart hår och lämnade en stickande otäck lukt efter sig? Om vi tänker på samma person så såg jag honom på vagn 6 ibland och har för mig att han alltid kånkade på något. Säck med burkar eller nåt.

Minns honom mest för hans fruktansvärda kroppslukt. När han gick av vagnen så kunde man inte sitta därinne då stanken spred sig över precis hela vagnen. Hemlös eller nåt psykiskt som hindrade honom från att duscha.
Citera
2024-06-24, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Ingen har nämnt skrik-kärringen ännu!

Hon rörde sig kring Kungsportsplatsen och skrek i stil med ”faaa-aaan”, ”neeeeej”.

Hon hade krokig rygg, lite som ringaren i note dame. Inte sett henne på många år nu.
Hade en liknande tant som sågs vid Svingelns hållplats för ett tag sen. Blev alltid lite rädd för henne. Lät som hon fick värsta utbrotten och bråkade med sig själv eller blev arg på nån imaginär person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in