2024-06-23, 16:31
Medlem
kevinhoflands avatar
Kylskåp? Eller nej just det...
Citera
2024-06-23, 16:52
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nej - jag tror inte det.

Som jag skrev tidigare i tråden så ser man knappt några värdetransporter längre nu för tiden.

Då det är färre och färre ställen att plocka upp så blir det dyrare och dyrare så jag tror helt enkelt att många kör upphämtning en gång i veckan.

Alla serviceboxar är borttagna med.

Skulle inte förvåna mig om det var 100.000 till 400.000 som låg i kassaskåpet.

På det systembolaget där jag jobbade för några år sedan hämtades pengar varje dag så det var växel i kassaskåpen. Under arbetstid när man satt i kassan skickade man iväg sedlar kontinuerligt i påsar genom ett rör in till kassarummet så att vi inte skulle ha stora summor ute i butiken. Men detta var ett relativt stort systemet så finns säkert mindre där det inte kommer en värdetransport varje dag.
Där jag jobbade behövdes det då det var i en "finare" stadsdel där folk köpte dyra varor samt pensionärer (oavsett del av landet) kan ju inte betala med något mindre än en femhundring...
Citera
2024-06-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
På det systembolaget där jag jobbade för några år sedan hämtades pengar varje dag så det var växel i kassaskåpen. Under arbetstid när man satt i kassan skickade man iväg sedlar kontinuerligt i påsar genom ett rör in till kassarummet så att vi inte skulle ha stora summor ute i butiken. Men detta var ett relativt stort systemet så finns säkert mindre där det inte kommer en värdetransport varje dag.
Där jag jobbade behövdes det då det var i en "finare" stadsdel där folk köpte dyra varor samt pensionärer (oavsett del av landet) kan ju inte betala med något mindre än en femhundring...

Jag såg för mindre än en månad sen en kassör först sitta och leta i den vanliga kassan efter en viss valör för att sedan öppna värdeskåpet ute vid kassan och ta ut en annan väska och leta vidare.

Jag skulle uppskatta den totala kontanterna till 30-40.000 kronor.

Detta var en kassa på ett Systembolag i ett samhälle med runt 5000 innevånare - ungefär lika många som i Emmaboda.
Citera
2024-06-23, 17:56
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Den 1/5 2024 var det inbrott på Systembolaget i Tingsryd och nu i Emmaboda.
https://www.smp.se/tingsryd/10-000-t...alborgsnatten/

Systembolaget i Emmaboda är en liten butik, där allt utom öl och vin expedieras över disk. Dessutom är lastbryggan insynsskyddad.
Jag tror varken Tingsryd eller Emmaboda har polis stationerad nattetid, utan det brukar vara Nybro- och Växjöpolisen som får rycka ut.
Citera
2024-06-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cb77
Kanske planterat skimmningsutrustning i kassorna...?

Detta! Hände väl även på ICA för cirka 10 år sedan?
Citera
2024-06-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Den 1/5 2024 var det inbrott på Systembolaget i Tingsryd och nu i Emmaboda.
https://www.smp.se/tingsryd/10-000-t...alborgsnatten/

Systembolaget i Emmaboda är en liten butik, där allt utom öl och vin expedieras över disk. Dessutom är lastbryggan insynsskyddad.
Jag tror varken Tingsryd eller Emmaboda har polis stationerad nattetid, utan det brukar vara Nybro- och Växjöpolisen som får rycka ut.

Nej - det stämmer inte.
Citera
2024-06-23, 20:52
Medlem
Arnold-Gregers avatar
De som gjorde inbrott var nykterister, länsade hela alkoholfria sortimentet
Citera
2024-06-23, 21:13
Avstängd
senhackarens avatar
Märkligt. Var dom påtända tro, och kom på att dom minsann inte var inne i en guldbutik?
Citera
2024-06-23, 21:15
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold-Greger
De som gjorde inbrott var nykterister, länsade hela alkoholfria sortimentet

Haha den var bra😆
Citera
2024-06-23, 21:19
Medlem
Dom kanske bara testa hur lång tid det tar eller vad som händer omkring ? Jönssonligan inspirerad?

Övervaknings kameror och datorer kanske dom snodde?

Okej det finns pengar och då finns det tjuvar
Senast redigerad av troligengud 2024-06-23 kl. 21:29.
Citera
2024-06-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusDahlman
Pengar?

Min tanke också.. men sedan har jag för mig att många systembolag har valt bli kontantfria så blev tveksam.
Citera
2024-06-24, 11:14
Medlem
Kassaskåp finns i diverse butiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här